Indicatie lampje remblokken (geel)

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Coldburn

Re: Indicatie lampje remblokken (geel)

Bericht door Coldburn » 28 mei 2011, 14:18

tan_n86 schreef:Goeie vraag Mikkie! Misschien dat iemand hier een antwoord op weet.
Kabel doorknippen en doorlussen.

Hij maakt massa via je remschijf waarbij het lampje gaat branden. Na het doorlussen ben je ervanaf.

LET OP! dan werkt je indicator ook niet meer he.

homan032

Bericht door homan032 » 08 aug 2011, 14:38

blokken en indicator vervangen. vervolgens je contact op stand 2 en het linkerportier 5 minuten open laten staan. Lampje gaat vanzelf uit! Succes

Blizz

Bericht door Blizz » 08 aug 2011, 17:10

Voor 80 euries heb je wel een a merk te pakken zoals TRW bijvoorbeeld. Slijtindicatoren zijn bij BMW meestal los...

Je kan het zelf doen of anders je arbeid van je garage erbij berekenen.
BMW 318i e46 Facelift.

stress

Bericht door stress » 08 aug 2011, 18:07

Je kunt de sensor uit de remblokken halen, links voor en rechts achter en zorgen dat ze geen massa maken ze zijn massa gaschakeld. En voor zover ik het correct zag zit er een miniscuul slijtlaagje op dus ze maken pas massa als de schijfhet slijtlaagje heeft weggesleten, ik heb afgelopen zaterdag voor en achter blokjes vervangen, sensor was nog niet gebruikt dus deze gewoon weer in de blokken geklikt.

Peace of cacke alleen achter inbus 7 met kortke dop gebruiken achter schokbrekers zitten in de weg voor lange inbus 7 dop.

Mvgr

Stress

MissCompact

Bericht door MissCompact » 17 okt 2011, 20:20

RenéHofman schreef:Een tip om het indicatielampje uit te krijgen die ik van een oudgediende kreeg ( volgens mij staat het ook in een eerder onderwerp hierover op Bimmer)

Contact uitzetten, bestuurdersportier openen en open laten.
Contact op 2e stand aanzetten met sleutel ( niet starten !)
ongeveer 30 seconden later gaat het lampje vanzelf uit (portier wel open laten staan).

Als het later weer eens gaat branden zelfde handeling uitvoeren.

Suc6 !
Dit is een super goeie tip dank je wel! Bij ons waren de blokken + sensor vernieuwd maar het lampje wilde niet meer uit, dat het zo simpel was hadden we niet geweten haha. :duimen:

DannyW85

Bericht door DannyW85 » 28 dec 2011, 17:54

Heb vandaag mijn achterremblokken vervangen, want ook bij mij ging dat lampje branden.

Was totaal 71 euro kwijt, vond het nog wel meevallen. En dankzij de tip die hier gegeven werd geen last meer van dat vervelende lampje :duimen:

Ejay

Bericht door Ejay » 03 jan 2012, 13:03

RenéHofman schreef:Een tip om het indicatielampje uit te krijgen die ik van een oudgediende kreeg ( volgens mij staat het ook in een eerder onderwerp hierover op Bimmer)

Contact uitzetten, bestuurdersportier openen en open laten.
Contact op 2e stand aanzetten met sleutel ( niet starten !)
ongeveer 30 seconden later gaat het lampje vanzelf uit (portier wel open laten staan).

Als het later weer eens gaat branden zelfde handeling uitvoeren.

Suc6 !
Ik kom een beetje laat met een reactie maar het werkt inderdaad...!

Ik heb onlangs alle remschijven en blokken en beide indicators vervangen en het lampje bleef branden. Nu wist ik niet beter dat ik dat nog even moest laten resetten maar toen ik jouw stukje hier las ben ik dat gelijk gaan testen en inderdaad: ná zo`n 30 seconden ging het lampje uit en is niet meer aan geweest.

Bedankt voor dit advies!
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

Ejay

Bericht door Ejay » 03 jan 2012, 13:08

stress schreef:Je kunt de sensor uit de remblokken halen, links voor en rechts achter en zorgen dat ze geen massa maken ze zijn massa gaschakeld...
Hmm....volgens mij heb je ongelijk. Massa geschakeld is volgens mij alleen nog bij oudere modelen (één draad); bij de nieuwere modellen heeft de sensor 2 draden dus niet meer massa geschakeld. Als hij massa geschakeld was hoefde je niet persé de sensor te vervangen want hij ging dan alleen maar branden als hij contact maakte met de remschijf (massa)...zodra hij geen contact meer maakte (nieuwe remblokken) ging het lampje ook uit....je zou ook de beide draden met elkaar door kunnen verbinden dan brand het lampje ook niet meer maar een sensor is een fijner idee....
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

RenéHofman

Bericht door RenéHofman » 17 feb 2012, 23:08

Je kunt de sensor makkelijk resetten. Is soms tijdelijk, soms niet.

Contact op stand 2, linkerportier 30 seconden ophouden en je indicatorlampje gaat uit ( en blijft uit).

Suc6 ermee
E46 320i sedan
F21 118i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”