325TDS van 1997 Aantal vragen

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gerlof325TDS

325TDS van 1997 Aantal vragen

Bericht door Gerlof325TDS » 01 mei 2011, 22:23

Hallo,

Ik heb al gekeken of ik meer info kon vinden over de 325TDS op dit forum, echter na lange zoektochten blijkt dit toch moeilijker te zijn dan verwacht.... vandaar mijn post.

Zijn er mensen die bekend zijn met een aantal tips & trick en goede aanpassingen voor een 325TDS uit 1997 ( nieuwe/facelift model dus ).

Denk hierbij aan..:

- Andere uitlaat ( van voor tot achter ).
- Ander inlaat.
- Ander luchtfilter ( voorkeur inlegfilter ), Heeft dit zin aangezien er een intercooler op zit.
- Andere intercooler.
- Chiptuning ( hier weet ik zelf al het 1 en ander over, meerdere diesels gehad en 2 daarvan laten tunen met een tevreden resultaat ). maar toch graag meningen over het chiptunen van de 325TDS ( doe namelijk graag eerst wat onderzoek voordat ik alles ga aanpassen en er later achter kom dat ik toch nog iets vergeten ben ).
- Andere Injectors.
- Andere Turbo en toebehoren.
- EGR Klep afdoppen.
- Etc Etc...

Ik weet dat tuning geld kost en dat er meer slijtage zal zijn, daarom ben ik ook van plan mijn onderhoud eerder te doen dan aangegeven.

En oja, ik heb geen zin aan onzinnege comments in deze post.
Graag On-Topic blijven!

Alvast bedankt,
Groeten Gerlof.

iwantds

Re: 325TDS van 1997 Aantal vragen

Bericht door iwantds » 02 mei 2011, 23:13

:driving: hallo mede tds bezitter het is inderdaad moeilijk een beetje info te vinden over de tds een beetje het vergeten model van bmw lijkt het.
heb wel een paar cd roms op weten te duiken maar daar staat alleen maar algemene info op .
kan het wel als zip file posten .
ik ben zelf nu bezig met een andere diesel pomp heb al een grotere intercooler en een grotere downpijp dit is al een voelbaar verschil ben nog niet op een rollerbank geweest.
krijgt nu te weinig diesel/druk .
:///m:

Gerlof325TDS

Bericht door Gerlof325TDS » 06 mei 2011, 18:32

Hallo iwan,

Het is inderdaad een model die niet vaak voorkomt.
Wel jammer want ik vind het zelf een ervaring apart om deze 6 cil turbo te mogen rijden,
Ik vind het geluid ook erg mooi ( persoonlijk vind ik het een van de best klinkende diesels )

Ik heb wel ervaring met diesels maar dat waren allemaal audi/vw/seat en ook heb ik een mercedes 220CDI uit 2004 gehad ( helaas total ).
Met de bmw heb ik geen ervaring en weet niet of ik de techniek van vw kan kopieren op bmw..
Heb namelijk geen zin om dit zeer goed lopende blok in de soep te draaien.

Interessant dat je met alleen een andere intercooler en downpipe al een merkbaar verschil voelt..

Wat je ook kan doen is de EGR afdoppen ( afdichten ), hierdoor heeft het blok altijd schone diesel en zal dus het mengsel van lucht/diesel beter zijn, dit in combinatie met een volledig 2.5'' of groter uitlaat systeem ( waardoor je turbo wat sneller op toeren komt ) zou toch ook wel een verschil moeten maken.

Wat bedoel je precies met te weinig diesel druk: de brandstof inspuiting te weinig of de turbo/laad druk?

Ben benieuwd hoe jij alles gaat aanpakken, ik ga zelf binnenkort ook meer eens wat dingen proberen.

base36.w

Bericht door base36.w » 08 aug 2011, 18:59

iwantds schreef::driving: hallo mede tds bezitter het is inderdaad moeilijk een beetje info te vinden over de tds een beetje het vergeten model van bmw lijkt het.
heb wel een paar cd roms op weten te duiken maar daar staat alleen maar algemene info op .
kan het wel als zip file posten .
[..]
:///m:
Daar was ik ook achter gekomen, ik heb enkel een engelse PDF gevonden van een werkplaatshandboek. En een Itliaanse, maar die kan ik niet lezen :P
Ik zoek allerlei algemene info, kan je mij ook een zipje sturen?

bvd. sebas.
Zonder transport staat alles stil...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”