[e36]uitgelezen en 4 foutcodes
[e36]uitgelezen en 4 foutcodes
beste mensen,
ik heb vandaag mijn bmw e36 325i coupe automaat uit 1993 uitgelezen en tot mijn verbazing had ik de volgende meldingen.
13 oxygen sensor 1
41 air mass flow sensor
69 knock sensor 2
201 oxygen sensor control
code nummer 13 was al bekend voor me. omdat een imitatie lambdasonde inzit. heb al originele bosch lambdasonde besteld. de lambdasonde nummer is 11 78 1 735 500 van het merk bosch en het is een originele.
wat ik niet begrijp is code nummers 69 en 201.
code 69 houdt de klopsensor in. maar houdt dit in dat de klopsensor kapot is ?? is het niet verstandig om gelijk de klopsensor ook vervangen?? en is het makkelijk te maken??
code 201 snap ik helemaal niet. wat houdt deze code eigenlijk in?? kan iemand mij uitleggen aub.
ik heb op dit moment alles gerest en maandag ga ik eerst de lambdasonde vervangen en weer uitlezen om te kijken wat voor melding ik krijg.
ik wil graag jullie advies en ervaringen over de bovenstaande codes.
gr
ik heb vandaag mijn bmw e36 325i coupe automaat uit 1993 uitgelezen en tot mijn verbazing had ik de volgende meldingen.
13 oxygen sensor 1
41 air mass flow sensor
69 knock sensor 2
201 oxygen sensor control
code nummer 13 was al bekend voor me. omdat een imitatie lambdasonde inzit. heb al originele bosch lambdasonde besteld. de lambdasonde nummer is 11 78 1 735 500 van het merk bosch en het is een originele.
wat ik niet begrijp is code nummers 69 en 201.
code 69 houdt de klopsensor in. maar houdt dit in dat de klopsensor kapot is ?? is het niet verstandig om gelijk de klopsensor ook vervangen?? en is het makkelijk te maken??
code 201 snap ik helemaal niet. wat houdt deze code eigenlijk in?? kan iemand mij uitleggen aub.
ik heb op dit moment alles gerest en maandag ga ik eerst de lambdasonde vervangen en weer uitlezen om te kijken wat voor melding ik krijg.
ik wil graag jullie advies en ervaringen over de bovenstaande codes.
gr
Re: [e36]uitgelezen en 4 foutcodes
niemand???
Je geeft mensen niet heel veel tijd he? 

't kan aan mij liggen maar je hebt je niet voorgesteld, hebt hulp nodig vanuit het forum en ook nog rap een beetje....

hahaha ik geef iedereen alle tijd hoor. alleen vroeg ik me af of wel iemand heeft gelezen.
en ik ben al bijna 3 jaar op dit forum. ik heb me heel lang geleden voorgesteld maar de gegevens zijn verloren gegaan na de ene keer update van de site.
gr
kotje
en ik ben al bijna 3 jaar op dit forum. ik heb me heel lang geleden voorgesteld maar de gegevens zijn verloren gegaan na de ene keer update van de site.
gr
kotje
My bad. Sorry. Ik hoop dat iemand je kan helpen.
Good luck !
Good luck !
De meeste mensen werken overdag, dus ik denk dat je daarom nog geen reacties gehad hebt. Plus dat niet iedereen met technische kennis elke dag maar online zijn. Als je wat langer wacht zul je echt wel reacties krijgen.kowist320 schreef:hahaha ik geef iedereen alle tijd hoor. alleen vroeg ik me af of wel iemand heeft gelezen.

geen probleem mannen. ik ga afwachten of iemand meer over weet.
gr
kotje
gr
kotje
Heb je de Klopsensor al vervangen? dit zou ik wel doen om dit uit te sluiten... Maar als ik die andere code's zie, kan het dan niet zijn dat je motor wel heeft staan kloppen omdat je die andere code's ook hebt?
Het zou ook kunnen dat je die oxygen sensor fouten krijgt doordat je ergens valse lucht trekt?
Het zou ook kunnen dat je die oxygen sensor fouten krijgt doordat je ergens valse lucht trekt?
ik heb de auto na het plaatsen van een nieuw lambdasonde originele bmw uitgelezen en kreeg als melding de nummer 13 en 41 weer.
dus de andere twee foutcodes zijn weg.
maar ik heb ook van een andere forum begrepen dat foutcode 13 ook je inlaat temperatuur sensor kan zijn klopt dat??
ik ben nu bezig om een andere lmm te kopen en andere inlaat temperatuur sensor te regelen en weer is op nieuw uitlezen.
wat is jullie advies???
gr
kotje
dus de andere twee foutcodes zijn weg.
maar ik heb ook van een andere forum begrepen dat foutcode 13 ook je inlaat temperatuur sensor kan zijn klopt dat??
ik ben nu bezig om een andere lmm te kopen en andere inlaat temperatuur sensor te regelen en weer is op nieuw uitlezen.
wat is jullie advies???
gr
kotje
Laatst gewijzigd door kotje op 14 aug 2011, 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Zou toch eens kijken of je geen valse lucht aanzuigt via de inlaatbuis.... Het lijkt er wel op dat er ergens iets daar valse lucht lijkt te zuigen... Lmm kapot zou je ook weer merken tijdens het rijden... dan zou je totaal geen vermogen meer hebbe;)
ik heb 3 weken geleden 4 vacuum slangen vervangen. 2 van de stappen motor en de andere 2 waren van de carterontluchting.
de inlaat buis ook nagekeken en er zag heel goed uit. heb ik andere luchtslagen dan???
maar ik heb de lmm door gemeten en heb helemaal geen weerstand is dat wel normaal/???
wat voor weerstand moet een lmm hebben???
gr
kotje
de inlaat buis ook nagekeken en er zag heel goed uit. heb ik andere luchtslagen dan???
maar ik heb de lmm door gemeten en heb helemaal geen weerstand is dat wel normaal/???
wat voor weerstand moet een lmm hebben???
gr
kotje
Wat de weerstand moet wezen van de LMM durf ik niet te zeggen.. zijn hier geen DIY voor te vinden misschien? of een werkplaats handboek die je soms kan downloaden?
Maar een LMM moet een bepaalde waarde aangeven, dat weet ik dan weer wel... Op de gok een ander plaatsen zou ik dan ook niet doen aangezien je een klauw geld kwijt bent en het probleem er misschien nog zit.
Maar als je optrekt, loopt je toeren dan gewoon netjes op? of valt hij echt in een dip?
Maar een LMM moet een bepaalde waarde aangeven, dat weet ik dan weer wel... Op de gok een ander plaatsen zou ik dan ook niet doen aangezien je een klauw geld kwijt bent en het probleem er misschien nog zit.
Maar als je optrekt, loopt je toeren dan gewoon netjes op? of valt hij echt in een dip?
ik heb nog niks kunnen vinden op internet over de waarde van een lmm.
het loopt soms goed en soms heeft die wel een dipje??
wat houd die dip je eigenlijk in??? dat de lmm niet goed is ??
want ik heb het gevoel dat de wagen soms weinig lucht krijgt of andersom??
maar wat doet een inlaat temperatuursensor??
want er schijnt foutcode 13 dat te zijn.
het loopt soms goed en soms heeft die wel een dipje??
wat houd die dip je eigenlijk in??? dat de lmm niet goed is ??
want ik heb het gevoel dat de wagen soms weinig lucht krijgt of andersom??
maar wat doet een inlaat temperatuursensor??
want er schijnt foutcode 13 dat te zijn.
Even buiten je foutcodes om, je zegt dat je het gevoel hebt dat de wagen soms weinig lucht krijgt?
Om met iets heel simpels te beginnen (misschien heb je het al wel gecheckt), het luchtfilter! Dat hielp bij mijn wagen ook, die had bijna geen power meer, na het vervangen (was hard nodig) reed/rijdt de wagen weer een stuk beter!
Om met iets heel simpels te beginnen (misschien heb je het al wel gecheckt), het luchtfilter! Dat hielp bij mijn wagen ook, die had bijna geen power meer, na het vervangen (was hard nodig) reed/rijdt de wagen weer een stuk beter!