Goede avond!
Inmiddels heb ik al een tijdje
Sinds een tijdje heb ik een steeds erger wordende diesel lucht in mijn auto,tevens lekt er diesel onder het motorblok.
Nu heb ik zojuist de kappen van de motor verwijderd en zie ik (vanuit de neus bekeken) ter hoogte van de 2e cilinder diesel liggen. Tevens kwam ik er achter dat er ook diesel via het uitlaatsysteem lekt omdat er tot aan de einddemper en zelfs tot boven mijn achterste kentenplaat diesel zit .Kan het zijn dat hij op 5 poten loopt en die diesel van de ''slechte'' eruit gooit? ik heb er niet genoeg verstand van om verder storing te zoeken dus hoop ik dat jullie mij meer kunnen vertellen.
Alvast bedankt!
Thijs
diesel lek e39 530dA '03
- BMW530DTouring
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:54
Re: diesel lek e39 530dA '03
Hallo Thijs,
wat aan de orde zou kunnen zijn is dat of de aanvoer of retourslang van de hogedrukpomp lekt. Bij mij is dit ook aan de hand geweest (aanvoerslang vanaf brandstoffilter / Onderdeelnummer 03) en ik heb dit opgelost door een nieuwe slangklem (Onderdeelnummer 05) te monteren op de aansluiting van de pomp.
Ben op het moment niet thuis anders had ik je een paar foto's kunnen sturen. Als het hard lekt kan er diesel op de bodemplaten lekken en tijdens het rijden opwaaien tegen de achterkant van de auto.
Een andere optie is dat er een van de retourslangen van de verstuivers lekt.....dan wil het ook hard gaan. Hier is het zaak de betreffende slang te vervangen (Onderdeelnummer 10).
Brandstofsysteem / Bron: http://www.bmwfans.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!
wat aan de orde zou kunnen zijn is dat of de aanvoer of retourslang van de hogedrukpomp lekt. Bij mij is dit ook aan de hand geweest (aanvoerslang vanaf brandstoffilter / Onderdeelnummer 03) en ik heb dit opgelost door een nieuwe slangklem (Onderdeelnummer 05) te monteren op de aansluiting van de pomp.
Ben op het moment niet thuis anders had ik je een paar foto's kunnen sturen. Als het hard lekt kan er diesel op de bodemplaten lekken en tijdens het rijden opwaaien tegen de achterkant van de auto.
Een andere optie is dat er een van de retourslangen van de verstuivers lekt.....dan wil het ook hard gaan. Hier is het zaak de betreffende slang te vervangen (Onderdeelnummer 10).
Brandstofsysteem / Bron: http://www.bmwfans.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes!
Laatst gewijzigd door BMW530DTouring op 11 aug 2011, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Longlife and filled for life.........not in my life!
Re: diesel lek e39 530dA '03
Op de verstuivers zitten rubber slangetjes, lekken die niet toevallig?
En komt er abnormaal veel rook uit de uitlaat? Mochten verstuivers bijvoorbeeld niet goed verstuiven dan kan het zijn dat een deel van de diesel niet goed ontbrandt, maar dat zou door de hitte moeten verdampen en als een mist uit de uitlaat moeten komen en duidelijk zichtbaar moeten zijn. Wellicht voornamelijk bij koude motor
En komt er abnormaal veel rook uit de uitlaat? Mochten verstuivers bijvoorbeeld niet goed verstuiven dan kan het zijn dat een deel van de diesel niet goed ontbrandt, maar dat zou door de hitte moeten verdampen en als een mist uit de uitlaat moeten komen en duidelijk zichtbaar moeten zijn. Wellicht voornamelijk bij koude motor
- Edit:
- ik zie dat BMW530DTouring hetzelfde denkt
-- Houdoe wanne --
- BMW530DTouring
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:54
Re: diesel lek e39 530dA '03
Da's gunstig voor de diagnose als veel mensen hetzelfde denkenVerheeske schreef:
- Edit:
- ik zie dat BMW530DTouring hetzelfde denkt
Longlife and filled for life.........not in my life!
Re: diesel lek e39 530dA '03
Het verklaard alleen de diesel op zijn kentekenplaat nog niet
Daarvoor zou je nog even onder de auto kunnen kijken. Zie je daar een vettig spoor van voor naar achter lopen dan zou het kunnen zijn dat door de wind de diesel helemaal van voor tot achter gaat en dan door het verschil in luchtdruk direct achter de auto tegen de auto aan spattert.
Daarvoor zou je nog even onder de auto kunnen kijken. Zie je daar een vettig spoor van voor naar achter lopen dan zou het kunnen zijn dat door de wind de diesel helemaal van voor tot achter gaat en dan door het verschil in luchtdruk direct achter de auto tegen de auto aan spattert.
-- Houdoe wanne --
Re: diesel lek e39 530dA '03
Bedankt voor jullie reactie / diagnose, omdat ik eigenlijk niet genoeg weet van het systeem heb ik hem toch maar naar de specialist gebracht. Ik krijg vanmiddag reactie en zal de oorzaak + oplossing posten. Voor wat betreft de diesel aan de onderkant kwam volgens hen inderdaad doordat de rijwind de diesel van de bodemplaat helemaal onder de auto door tegen de achterkant van de auto aan blies. î… groeten Thijs