Mn Motor zit te tikken.!! help
Mn Motor zit te tikken.!! help
Goeiedag boys.
Me motor zit te tikken wanneer het warm is. soms zit hij te stoppen en daarna volgt die weer.
Weet iemand wat ik ervoor moet doen?
BMW M3 E36
Me motor zit te tikken wanneer het warm is. soms zit hij te stoppen en daarna volgt die weer.
Weet iemand wat ik ervoor moet doen?
BMW M3 E36
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Verklaar je probleem eens beter;) het is lastig om hier wat van te maken.
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Zie ook antwoord van Ad in andere soortgelijke topic van vandaag.
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Hallo beste Bongoo,
Kan je misschien een iets duidelijker omschrijving geven, mischien hebben we dan een passende oplossing.
Er staat ook nog een topic, waar word vermeld, dat de TS ook een probleem heeft met tikken in het motorblok.
Enkel houd het tikken op bij 2000 rpm/min ( toeren per minuut ).
Kan misschien aan de kwaliteit van de olie liggen, de olie te oud, verkeerde en te dunne olie, enz. enz.
Defecte klepstoters, defecte lagers, ik weet niet waar ik aan kan denken, maar het verhaal is net niet duidelijk genoeg.
Als je nog wat meer kan vertellen, erg graag, is het bijvoorbeeld ineens gekomen, of na een paar duizend kilometer na een olie verversing of iets dergelijks.
Is er onlangs iets vernieuwd aan de motor, dat dit de tik heeft veroorzaakt.
Heeft de auto achterstallig onderhoud, te weinig onderhoud, komt de tik uit de motor, of tijdens het rijden of enkel bij het stationair draaien.
Misschien verkeerde brandstof getankt, dat de motor nu pingelt.
Komt het geluid van buiten de motor, aan bijvoorbeeld de voorzijde van de motor, in de buurt van de dynamo of het distributie deksel, waterpomp, enz.
Het bouwjaar van de auto, met eventueel de maand, zodat er gericht gezocht kan worden in de onderdelen catalogus.
Allemaal best relevant om een oplossing te kunnen bieden, het is al erg vervelend voor jou, dat het er is, en we willen daar echt mee helpen op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Kan je misschien een iets duidelijker omschrijving geven, mischien hebben we dan een passende oplossing.
Er staat ook nog een topic, waar word vermeld, dat de TS ook een probleem heeft met tikken in het motorblok.
Enkel houd het tikken op bij 2000 rpm/min ( toeren per minuut ).
Kan misschien aan de kwaliteit van de olie liggen, de olie te oud, verkeerde en te dunne olie, enz. enz.
Defecte klepstoters, defecte lagers, ik weet niet waar ik aan kan denken, maar het verhaal is net niet duidelijk genoeg.
Als je nog wat meer kan vertellen, erg graag, is het bijvoorbeeld ineens gekomen, of na een paar duizend kilometer na een olie verversing of iets dergelijks.
Is er onlangs iets vernieuwd aan de motor, dat dit de tik heeft veroorzaakt.
Heeft de auto achterstallig onderhoud, te weinig onderhoud, komt de tik uit de motor, of tijdens het rijden of enkel bij het stationair draaien.
Misschien verkeerde brandstof getankt, dat de motor nu pingelt.
Komt het geluid van buiten de motor, aan bijvoorbeeld de voorzijde van de motor, in de buurt van de dynamo of het distributie deksel, waterpomp, enz.
Het bouwjaar van de auto, met eventueel de maand, zodat er gericht gezocht kan worden in de onderdelen catalogus.
Allemaal best relevant om een oplossing te kunnen bieden, het is al erg vervelend voor jou, dat het er is, en we willen daar echt mee helpen op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Ja , je hebt gelijk.
even voor het duidelijkheid.
Afgelopen maand heb ik een grote beurt gegeven toto 2000 euro aan onderhoud . wel A tot Z.
Er is helemaal niks verandert aan de motor , alleen de onderdelen. zoals Airco riem , en verder buiten de motor gebied.
Wanneer de motor warm is, gaat die tikken , af entoe houd die op met het getik , en vervolgens gaat die weer verder.
Alle Olie gedeelte zijn allemaal al vervangen en vernieuwd.
Maar ik denk dat het niet kwaad is. heb naar de olie gekeken , en zit er nog genoeg in dus?
even voor het duidelijkheid.
Afgelopen maand heb ik een grote beurt gegeven toto 2000 euro aan onderhoud . wel A tot Z.
Er is helemaal niks verandert aan de motor , alleen de onderdelen. zoals Airco riem , en verder buiten de motor gebied.
Wanneer de motor warm is, gaat die tikken , af entoe houd die op met het getik , en vervolgens gaat die weer verder.
Alle Olie gedeelte zijn allemaal al vervangen en vernieuwd.
Maar ik denk dat het niet kwaad is. heb naar de olie gekeken , en zit er nog genoeg in dus?
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Wat is de waarde van de olie? Als dit 5w40 is kan het te dun zijn aangezien je olie dunner word als de motor warm word.... Dus waarschijnlijk is dit het probleem.... Maar dan moet je eerst weten welke olie er in de motor zit...Dat heb je wel eens met de hydraulische klepstoters dat ze dit willen doen...
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Hallo beste BMW vrienden,
De reden dat ik om een bjr. vroeg zit in het verschil van de smering van de motor.
Je hebt nl 2 types, teweten een type M3 van bjr. 1992 t/m 1995, en een type van bjr. 1995 t/m 1999.
Ik gebruik dus altijd Kroon olie, gewoon omdat ik die beter vind, maar dat is aan een ieder welk merk je gebruiken wilt.
Het type olie dus voor type bjr. 1992 t/m 1995 gebruikt als olie de Emperol 5W40
Het goede altenatief Asyntho 5W30
Nog een alternatief Emperol 10 W40
Die laatste zou ik eens proberen, die Emperol 10 W40 is een beer van een olie, daar heb ik met mijn A6 diesel een behoorlijk resulaat mee gehad, ik had ook klepperende klepsoters/komstoters, dit was geheel verdwenen, dit natuurlijk ook omdat de A6 meer dan 200.000 km gereden had, dan kan je gerust een iets dikkere olie nemen.
Voor de olie soort stond er vermeld een LL olie 5W40, die werd dus ook gebruikt, maar zoals u kan zien, ben ik daar snel mee gestopt, klepperende stoters, niets voor mij.
Voor het type M3 van 1995 t/m 1999 is het olie gebruik de Presteza LL 5W30
Het goede alternatief Helar 0W40
Nog een alternatief Emprerol 5W40
En weer zou ik voor die Emperol gaan, dat is een geweldige olie soort.
Ik ben absoluut geen liefhebber van de LL olie, de zgn. LongLife olie, deze kan men tot 30.000 km laten zitten in de motor, maar al die aditieven, daar bibber ik helemaal van, die additieven moeten de olie schoon houden, dus waar blijft al die verontreiniging dan, in het filter of ergens in het blok.
Want in toveren geloof ik nog steeds niet, zo ook niet in sprookjes.
Door het gebruik van de LL olie, als men het onderhoud allemaal zelf zou doen, dan kan men ook wel eens gemakzuchtiger worden, en kan het onderhoud wel eens in het geding komen.
Dus, ik blijf lekker ouderwets bij elke 15.000 km verversen en onderhoud plegen!
Wat ik er nog aan toe zou willen voegen, Kroon olie behoort wel tot de top 3 van de beste oliesoorten van ons land.
kwaliteit en voor een betaalbare prijs.
Een kan olie van 5 liter kost ergens tussen de 50,00 en de 60,00 euro, dat ligt natuurlijk aan de soort olie die je wilt en dient te gebruiken voor uw auto, de LL olie is duurder, en dat is logisch met al die extra CHEMISCHE MIDDELEN in deze olie!
Nu kan ik u ook nog vertellen, dat voor een diesel meestal een 5Wxx gebruikt word, en voor de snellere benzine motoren een 5Wxx of een 0Wxx, die xx is dan een cijfer combinatie.
Dus voor Bongoo, kijk eens op de site van Kroon olie, daar kan u het kenteken van uw auto intoetsen, u krijgt een mooie data base te zien die u ook uit kan printen.
Ik heb ook eens gekeken op de siote van Castrol de olie die word aangeraden door BMW, die is echt niet zo duidelijk en spannend, veel zoekwerk.
Voor en algehele versie voor uw auto, kies dan in het voorprogramma van Kroon de Algehele Datad Base.
U krijgt een heel compleet programma aan vloeistoffen die u dient of kan gebruiken die door kroon worden aanbevolen.
Maar dit is dus geheel aan u zelf.
Het kan een zeer duidelijk verschil uitmaken welk olie merk en soort u gebruikt voor uw auto, ik stond ook perplex, met de A6 die ik toen had.
Verder heeft Bongoo dus geld noch moeite gespaard aan onderhoud, een zeer goede zaak, het is ook niet zomaar een auto, een M3, die heeft altijd een iets beter onderhoud nodig door die motor met meer vermogen.
Gebruik daarvoor altijd een hele goede en goed type olie soort voor.
Wijk nooit af van de specificaties die gegeven worden door een dealer of een oliemerk, deze 2 hebben best door welke olie het beste is of kan zijn voor uw auto.
Natuurlijk heeft een van deze 2 een ander idee van smeren, daar hebben ze dan ook hun laboratorium voor, en die gaan echt niet over een nacht ijs, want een schade claim kan daar op volgen, dat weten ze maar al te goed.
Dus, doe er uw voordeel mee.
Maar beste Bongoo, kijk eerst eens goed waar dit getik vandaan kan komen, of u misschien iets kan lokaliseren, trek de motorkap eens open, en luister goed.
Misschien kan u dan bepalen waar het ergens kan zitten, bijvoorbeeld in het midden van de motor, aan de achterzijde of net de voorzijde van de motor, aan de bovenzijde midden in de motor, net onder het kleppendeksel of zo.
Komt het uit het blok zelf, komt het misschien ergens anders vandaan, heb je het met het rijden of ook met een stilstaande auto met en stationair lopende motor, de frequentie van het tikken, gaat dit mee op het toerental van de motor met eventueel meer gasgeven? Of blijft het gelijk.
Soms kan het gebeuren dat het tikken onder de kleppendeksel zit, en gaat het tikken met het meer gasgeven mee in sneller tikken, de frequentie van het tikken dus.
Ik krijg er nog niet een duidelijk beeld bij, er kunnen zoveel plaatsen zijn waar het tikken vandaan kan komen, en wat de een tikken noemt, noemt en ander weer kloppen of nokkend geluid.
Tussen tikken en kloppen, en een nokkend geluid, dat is een wereld van een verschil.
Ik hoor het zeer graag van u.
met vriendelijke groet,
Ad
De reden dat ik om een bjr. vroeg zit in het verschil van de smering van de motor.
Je hebt nl 2 types, teweten een type M3 van bjr. 1992 t/m 1995, en een type van bjr. 1995 t/m 1999.
Ik gebruik dus altijd Kroon olie, gewoon omdat ik die beter vind, maar dat is aan een ieder welk merk je gebruiken wilt.
Het type olie dus voor type bjr. 1992 t/m 1995 gebruikt als olie de Emperol 5W40
Het goede altenatief Asyntho 5W30
Nog een alternatief Emperol 10 W40
Die laatste zou ik eens proberen, die Emperol 10 W40 is een beer van een olie, daar heb ik met mijn A6 diesel een behoorlijk resulaat mee gehad, ik had ook klepperende klepsoters/komstoters, dit was geheel verdwenen, dit natuurlijk ook omdat de A6 meer dan 200.000 km gereden had, dan kan je gerust een iets dikkere olie nemen.
Voor de olie soort stond er vermeld een LL olie 5W40, die werd dus ook gebruikt, maar zoals u kan zien, ben ik daar snel mee gestopt, klepperende stoters, niets voor mij.
Voor het type M3 van 1995 t/m 1999 is het olie gebruik de Presteza LL 5W30
Het goede alternatief Helar 0W40
Nog een alternatief Emprerol 5W40
En weer zou ik voor die Emperol gaan, dat is een geweldige olie soort.
Ik ben absoluut geen liefhebber van de LL olie, de zgn. LongLife olie, deze kan men tot 30.000 km laten zitten in de motor, maar al die aditieven, daar bibber ik helemaal van, die additieven moeten de olie schoon houden, dus waar blijft al die verontreiniging dan, in het filter of ergens in het blok.
Want in toveren geloof ik nog steeds niet, zo ook niet in sprookjes.
Door het gebruik van de LL olie, als men het onderhoud allemaal zelf zou doen, dan kan men ook wel eens gemakzuchtiger worden, en kan het onderhoud wel eens in het geding komen.
Dus, ik blijf lekker ouderwets bij elke 15.000 km verversen en onderhoud plegen!
Wat ik er nog aan toe zou willen voegen, Kroon olie behoort wel tot de top 3 van de beste oliesoorten van ons land.
kwaliteit en voor een betaalbare prijs.
Een kan olie van 5 liter kost ergens tussen de 50,00 en de 60,00 euro, dat ligt natuurlijk aan de soort olie die je wilt en dient te gebruiken voor uw auto, de LL olie is duurder, en dat is logisch met al die extra CHEMISCHE MIDDELEN in deze olie!
Nu kan ik u ook nog vertellen, dat voor een diesel meestal een 5Wxx gebruikt word, en voor de snellere benzine motoren een 5Wxx of een 0Wxx, die xx is dan een cijfer combinatie.
Dus voor Bongoo, kijk eens op de site van Kroon olie, daar kan u het kenteken van uw auto intoetsen, u krijgt een mooie data base te zien die u ook uit kan printen.
Ik heb ook eens gekeken op de siote van Castrol de olie die word aangeraden door BMW, die is echt niet zo duidelijk en spannend, veel zoekwerk.
Voor en algehele versie voor uw auto, kies dan in het voorprogramma van Kroon de Algehele Datad Base.
U krijgt een heel compleet programma aan vloeistoffen die u dient of kan gebruiken die door kroon worden aanbevolen.
Maar dit is dus geheel aan u zelf.
Het kan een zeer duidelijk verschil uitmaken welk olie merk en soort u gebruikt voor uw auto, ik stond ook perplex, met de A6 die ik toen had.
Verder heeft Bongoo dus geld noch moeite gespaard aan onderhoud, een zeer goede zaak, het is ook niet zomaar een auto, een M3, die heeft altijd een iets beter onderhoud nodig door die motor met meer vermogen.
Gebruik daarvoor altijd een hele goede en goed type olie soort voor.
Wijk nooit af van de specificaties die gegeven worden door een dealer of een oliemerk, deze 2 hebben best door welke olie het beste is of kan zijn voor uw auto.
Natuurlijk heeft een van deze 2 een ander idee van smeren, daar hebben ze dan ook hun laboratorium voor, en die gaan echt niet over een nacht ijs, want een schade claim kan daar op volgen, dat weten ze maar al te goed.
Dus, doe er uw voordeel mee.
Maar beste Bongoo, kijk eerst eens goed waar dit getik vandaan kan komen, of u misschien iets kan lokaliseren, trek de motorkap eens open, en luister goed.
Misschien kan u dan bepalen waar het ergens kan zitten, bijvoorbeeld in het midden van de motor, aan de achterzijde of net de voorzijde van de motor, aan de bovenzijde midden in de motor, net onder het kleppendeksel of zo.
Komt het uit het blok zelf, komt het misschien ergens anders vandaan, heb je het met het rijden of ook met een stilstaande auto met en stationair lopende motor, de frequentie van het tikken, gaat dit mee op het toerental van de motor met eventueel meer gasgeven? Of blijft het gelijk.
Soms kan het gebeuren dat het tikken onder de kleppendeksel zit, en gaat het tikken met het meer gasgeven mee in sneller tikken, de frequentie van het tikken dus.
Ik krijg er nog niet een duidelijk beeld bij, er kunnen zoveel plaatsen zijn waar het tikken vandaan kan komen, en wat de een tikken noemt, noemt en ander weer kloppen of nokkend geluid.
Tussen tikken en kloppen, en een nokkend geluid, dat is een wereld van een verschil.
Ik hoor het zeer graag van u.
met vriendelijke groet,
Ad
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Hartelijke dank ad , top adviesen allemaal
ja , het komt van de motor zelf.
Helemaal gelijk! , de stilstaande auto , geeft gelijke trillingen en wanneer ik erin rijdt en gas geeft , hoor je de trillengen met de ritme mee gaan ( dus hij trilt dan sneller wanneer ik gas geef)
Ik snap het gewoon niet , het is amper nog 10000KM voorbij en ik krijg nu al een tik , (onderhoud)
Heb alles aan gedaan en voor gezorgd voor alle onderdelen , olie. etc..
Hij rijdt als een raket. supersnel. overtoeren? makkelijk hij pakt hele rev gedeelte.
Maar rij alleen als de motor goed warm is en daarna flink trappen.
Ik zal even op het website van castrol kijken.. ik had het bij BMW bergwerf laten doen. ( dus BMW GARAGE)
Alvast bedankt man voor alles;)
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Dit wordt aanbevolen voor mn motor :
Castrol EDGE 5W-30
: Castrol EDGE Sport 0W-40
: Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4
: Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4
: Castrol GTX 10W-40 A3/B4
Castrol EDGE 5W-30
: Castrol EDGE Sport 0W-40
: Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4
: Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4
: Castrol GTX 10W-40 A3/B4
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
waarschijnlijk drijfstanglager verrot, betekent nieuwe motor
is het 3,2 of 3,0? welk bouwjaar?
Stuur even een pm met gegevens. bouwjaar, type motor, etcetc
Dan kan ik een motor regelen voor zeer weinig geld zonder inbouwen.
laat maar wat weten of stuur een mailtje naar robertvanelkautomotoren@gmail.com
mvg
is het 3,2 of 3,0? welk bouwjaar?
Stuur even een pm met gegevens. bouwjaar, type motor, etcetc
Dan kan ik een motor regelen voor zeer weinig geld zonder inbouwen.
laat maar wat weten of stuur een mailtje naar robertvanelkautomotoren@gmail.com
mvg
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Heb je de tik kunnen localiseren zit het in het blok of aan de voorkant, met een langeschroevendraaier op de plek zetten en tegen je oor aan houden kun je perfect waarnemen waar het zit en dan kun je een diagnose stellen, let op voor draaiende gedeelte en schroevendraaier.!!!!!!
Ik heb ook zo'n tik ben er achter gekomen dat het een lager is van de spanrol tikt behoorlijk maar gaat erger tikken als airco wordt ingeschakeld, meer druk op snaar en lager heeft het dan moeilijker.
Hebben ze de spanrol wel vervangen of alleen de snaar?
Success
Stress
Ik heb ook zo'n tik ben er achter gekomen dat het een lager is van de spanrol tikt behoorlijk maar gaat erger tikken als airco wordt ingeschakeld, meer druk op snaar en lager heeft het dan moeilijker.
Hebben ze de spanrol wel vervangen of alleen de snaar?
Success
Stress
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Hallo BMW vrienden,
Een slecht drijfstang lager wil nog niet altijd zeggen, dat er een andere motor in gehangen dient te worden.
Vaak kan het af met een revisie van de krukas en andere drijfstang en andere lagerkappen of schalen.
Misschien ligt het zelfs niet eens aan een slijtage van de motor, misschien eerst eens de olie druk laten controleren, of die afdoende is.
Ik had ook een klepperende stoter in de motor, ook bij het gebruik van de originele olie die de dealer/fabrikant voorschrijft, ben ook naar het merk kroon overgegaan, en mijn probleem was over.
Ik ben dus erg benieuwd wat men tikken/klepperen of nokken noemt, dat is zo verschillend.
Dit is erg vaak niet uit te maken uit een verhaal, horen is gewoon het allerbeste, dan kan je eigenlijk pas opmaken wat er eigenlijk loos is.
Dan is het ook nog erg moeilijk, om op afstand een goede beoordeling te maken, en dan toch zeker om op afstand al te gaan zeggen, dat er een rotte drijfstanlager aanwezig is, ook al heeft men dit zelf al meegemaakt, het hangt en valt enkel al door de uitleg van het geluid, de een vertelt het als tikken, terwijl het al een nokkend geluid is, de ander vertelt en beleeft het haast al als een uitgetreden lagerschaal, terwijl het gewoon klepperen is van een stoter, gewoon de olie te dun.
De beste beoordeling is altijd nog de visuele beoordeling, de auto onder de neus, dan kan men pas echt goed zeggen wat het eventueel kan zijn, en zelfs dan lukt het soms niet eens.
Het is allemaal niet kwaad bedoelt van mij, dus ga nu niet direct denken, wat is dit nu allemaal, want dat is niet aan de orde bij mijn uitleg, ik respecteer alle reacties, maar het blijft gewoon erg moeilijk om een goede beoordeling te maken op afstand en zonder de auto voor ons.
Het kan simpelweg van alles wezen, maar het is beter te beginnen met de eenvoudigste controles, die niets tot weinig kosten, ook niets vernieuwen als men het niet zeker weet.
Met vriendelijke groet,
Ad
Een slecht drijfstang lager wil nog niet altijd zeggen, dat er een andere motor in gehangen dient te worden.
Vaak kan het af met een revisie van de krukas en andere drijfstang en andere lagerkappen of schalen.
Misschien ligt het zelfs niet eens aan een slijtage van de motor, misschien eerst eens de olie druk laten controleren, of die afdoende is.
Ik had ook een klepperende stoter in de motor, ook bij het gebruik van de originele olie die de dealer/fabrikant voorschrijft, ben ook naar het merk kroon overgegaan, en mijn probleem was over.
Ik ben dus erg benieuwd wat men tikken/klepperen of nokken noemt, dat is zo verschillend.
Dit is erg vaak niet uit te maken uit een verhaal, horen is gewoon het allerbeste, dan kan je eigenlijk pas opmaken wat er eigenlijk loos is.
Dan is het ook nog erg moeilijk, om op afstand een goede beoordeling te maken, en dan toch zeker om op afstand al te gaan zeggen, dat er een rotte drijfstanlager aanwezig is, ook al heeft men dit zelf al meegemaakt, het hangt en valt enkel al door de uitleg van het geluid, de een vertelt het als tikken, terwijl het al een nokkend geluid is, de ander vertelt en beleeft het haast al als een uitgetreden lagerschaal, terwijl het gewoon klepperen is van een stoter, gewoon de olie te dun.
De beste beoordeling is altijd nog de visuele beoordeling, de auto onder de neus, dan kan men pas echt goed zeggen wat het eventueel kan zijn, en zelfs dan lukt het soms niet eens.
Het is allemaal niet kwaad bedoelt van mij, dus ga nu niet direct denken, wat is dit nu allemaal, want dat is niet aan de orde bij mijn uitleg, ik respecteer alle reacties, maar het blijft gewoon erg moeilijk om een goede beoordeling te maken op afstand en zonder de auto voor ons.
Het kan simpelweg van alles wezen, maar het is beter te beginnen met de eenvoudigste controles, die niets tot weinig kosten, ook niets vernieuwen als men het niet zeker weet.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Beste Ad,
Uw verfijnde uitleg doet mij deugd! Zelden zie je een wild vreemde die mensen zo goed wilt helpen zoals u. Chapeau!
Alleen bent u vergeten om te zeggen dat men een grote lange schroevendraaier kan pakken en deze als stethoscoop kan gebruiken.
WTF een stethoswatte?? Met een stethoscoop kan je horen wat er binnen in je motor gebeurd zonder dat je het ziet. Nou de meeste mensen hebben geen stethoscoop en zullen deze bij lange na niet aanschaffen. Mensen hebben wel vaak een lange platte schroevendraaier, gebruik deze en zet hem op het blok ( waar je denkt dat het geluid vandaan komt). Zet je oor tegen het handvat en je kan horen of het getik daar vandaan komt. Hoe harder je het getik hoort hoe dichterbij je bij het oorzaak bent. ( 9 van de 10 gevallen)
Ook is raadzaam om je Vuldop eraf te halen en met de schroevendraaier op het plaat ( onder het vuldop ) te zetten en te luisteren.
Succes
Uw verfijnde uitleg doet mij deugd! Zelden zie je een wild vreemde die mensen zo goed wilt helpen zoals u. Chapeau!
Alleen bent u vergeten om te zeggen dat men een grote lange schroevendraaier kan pakken en deze als stethoscoop kan gebruiken.
WTF een stethoswatte?? Met een stethoscoop kan je horen wat er binnen in je motor gebeurd zonder dat je het ziet. Nou de meeste mensen hebben geen stethoscoop en zullen deze bij lange na niet aanschaffen. Mensen hebben wel vaak een lange platte schroevendraaier, gebruik deze en zet hem op het blok ( waar je denkt dat het geluid vandaan komt). Zet je oor tegen het handvat en je kan horen of het getik daar vandaan komt. Hoe harder je het getik hoort hoe dichterbij je bij het oorzaak bent. ( 9 van de 10 gevallen)
Ook is raadzaam om je Vuldop eraf te halen en met de schroevendraaier op het plaat ( onder het vuldop ) te zetten en te luisteren.
Succes
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
Deze reactie vind ik niet bepaald gepast. Lijkt meer op een simpele manier geld willen verdienen.fvandersluis schreef:waarschijnlijk drijfstanglager verrot, betekent nieuwe motor
is het 3,2 of 3,0? welk bouwjaar?
Stuur even een pm met gegevens. bouwjaar, type motor, etcetc
Dan kan ik een motor regelen voor zeer weinig geld zonder inbouwen.
laat maar wat weten of stuur een mailtje naar robertvanelkautomotoren@gmail.com
mvg
Het probleem kan zelfs heel simpel zijn, klepstoters, etc.. Ik zou gewoon even naar de dealer rijden en er naar laten kijken.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Re: Mn Motor zit te tikken.!! help
hallo beste MusQ,
Ik gebruik dat nooit, ik ga op mijn gehoor af, en dat gaat me altijd goed af, misschien de jaren ervaring.
Wel doe ik als ik twijfel, even een voor een de bougiekabel er af, als de belasting weg is, is de tik bij een drijfstang lager ook weg, want deze cilinder heeft dan geen enkel arbeid. Is dat wat?
En een tik is geen drijfstanglager, dan word het een nokkend geluid, ik zeg expres geen tokkend geluid, want die grappen ken ik al erg lang.
Want dan krijg je het antwoord, o dat is een kip die tegen een muur botst, hihihihi....
Zo heeft een ieder zijn middeltjes.
Maar hartelijk dank voor het zeer mooie compilment beste MusQ, doet me echt deugd.
Hoe staat het met jou beste vriend de BMW? heb je de BMW nog beste MusQ?
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik gebruik dat nooit, ik ga op mijn gehoor af, en dat gaat me altijd goed af, misschien de jaren ervaring.
Wel doe ik als ik twijfel, even een voor een de bougiekabel er af, als de belasting weg is, is de tik bij een drijfstang lager ook weg, want deze cilinder heeft dan geen enkel arbeid. Is dat wat?
En een tik is geen drijfstanglager, dan word het een nokkend geluid, ik zeg expres geen tokkend geluid, want die grappen ken ik al erg lang.
Want dan krijg je het antwoord, o dat is een kip die tegen een muur botst, hihihihi....
Zo heeft een ieder zijn middeltjes.
Maar hartelijk dank voor het zeer mooie compilment beste MusQ, doet me echt deugd.
Hoe staat het met jou beste vriend de BMW? heb je de BMW nog beste MusQ?
Met vriendelijke groet,
Ad