Even voorstellen - Denny

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
RC Power

Even voorstellen - Denny

Bericht door RC Power » 29 jul 2011, 20:43

Hallo allemaal,

ik ben nieuw in het BMW wereldje en een voorstelronde hoort daar uiteraard bij.
Ik ben Denny, 25 jaar en kom uit omgeving Rotterdam. Zit in de automaterialen en een van mijn hobby's is circuitrijden.

Mijn hart ligt sinds het begin bij Japanse auto's, heb hiervan ook (op een enkel slippertje na) in gereden. Met name Mitsubishi en anderhalf jaar geleden een van mijn droomauto's kunnen kopen, een Mitsubishi Lancer Evo VI. Die heb ik nu nog steeds en bevalt op zijn manier prima.
Verder heb ik altijd hatchbacks gereden, hot hatches. Op een gegeven moment groei je eroverheen en ik zocht sinds vorig jaar eigenlijk een grotere en luxe auto met comfort. Ik heb als tussenstap nog een Civic gekocht, welke ik ook nog heb. Veel teveel geld in gestopt en deze staat dus te koop, waarna ik iets anders wilde aanschaffen.

Ik ben eerst ten rade gegaan bij Audi, omdat ik daar toch wel een zwak voor heb. De Japanse merken boden me niets interessants voor wat ik wilde, dus werd het automatisch een auto van Duitse afkomst. Bij Audi kon ik mijn draai niet vinden en ben eens bij BMW gaan kijken. Dit beviel me eigenlijk wel. Een 3-serie was wat ik zocht, een 5-serie bied voor mij weinig extra. Al snel zou het een E46 worden, facelift. Mooie auto, praktisch, comfort, groter. Zelf ben ik 2 meter en wilde wel eens een auto waarin ik met 3/4 man weg kon.
Dus beetje in gaan verdiepen en zag het wel zitten. Wezen proefzitten en dit beviel.
Marktplaats in de gaten houden, proberen de Honda te verkopen. En toen ineens liep ik tegen een mooi exemplaar aan welke me enorm aansprak en nog eens in de buurt ook. Ben wezen kijken, praten, proefrit en beviel me wel. Nou eindresultaat was dat ik een dag later eigenaar was van een E46 uit 2002. Vandaag een week geleden.

Moet zeggen dat ik nog niet veel km's ermee weg heb, maar het bevalt me wel aardig. Heel anders, maar toch aangenaam.
Ik heb wel wat kleine puntjes, maar daar kan aan gewerkt worden, ben toch in mijn vrije tijd veel bezig dus dat komt wel goed.

Het is een 318i Executive uit 01-2002, ik ben 3e eigenaar en hij is altijd BMW dealer onderhouden. Onderhoudsgeschiedenis zit erbij. Km-stand is 159.000 (wilde er eentje met minder maar goed). Kleur is stahlgrau (antraciet), met schuif/kanteldak etc.
Foto's zeggen vaak meer, al zijn deze snel even tussendoor geschoten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Okee, ik had wat plannen ermee vertelde ik.
Sowieso wil ik van de velgen af, dit vind ik niets. Het zijn Z3 velgen werd me verteld, wel in puntgave conditie trouwens met nieuwe Michelins. Maar ik wil de originele 'Sevens' als winterset en een mooie set als normaal. Ben nog zoekende, opties?
Daarnaast heb ik, naast het reeds ingebouwde Pioneer navigatiesysteem, een Pioneer AVH-5200BT radio ingebouwd. Alles erop en eraan, leuk speelgoed wat ik eens wilde hebben.
Zou graag een ander stuurtje willen, BMW heeft ook van die 3-spaaks sturen met onderaan 2 spijlen. Jullie weten wat ik bedoel.
Daarnaast heb ik een klein kofferbaklipje al klaar liggen, de ramen worden geblindeerd subtiel.
Heb een set interieurlijsten liggen, omdat ik het nog niet zo zeker weet met het hout zoals het nu is.
Verder zit ik te twijfelen om hem iets te verlagen met verlagingsveren, alleen weet ik niet hoe het comfort hiermee achteruit gaat. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zou mij puur om de looks gaan.

Goed, ik laat het voor nu hierbij. Als er vragen of suggesties zijn hoor ik het graag.

Denny
Laatst gewijzigd door RC Power op 29 jul 2011, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Aron

Re: Even voorstellen - Denny

Bericht door Aron » 30 jul 2011, 08:36

Welkom stadgenoot...!
goeie plannen zo te horen...
heb zelf ook nog een japanner met het stuur aan de verkeerde kant hahaha..(3000gt).

bofkont

Bericht door bofkont » 30 jul 2011, 11:23

Welkom, zeer nette E46 :duimen:
Verlagen zou je met eibach kunnen doen, lever je absoluut geen comfort mee in.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Beens1

Bericht door Beens1 » 30 jul 2011, 15:20

Welkom Danny!
Mooie wagen heb je op de kop getikt. Ook de subtiele veranderingen die je in gedachten hebben beloven nog wat!

RC Power

Bericht door RC Power » 30 jul 2011, 17:36

Dank jullie voor de reacties tot nu toe.

Vandaag het spoilertje gemonteerd en dat ziet er erg goed, maar toch subtiel uit. Ben er tevreden over.

looneytune

Bericht door looneytune » 30 jul 2011, 21:40

Welkom!

Ziet er mooi uit ( vind het een mooie kleur ).
Alleen die velgen staan er inderdaad wat raar onder :gek:

4 originele nieuwe velgen kosten je zeker 3000,- dus zou op marktplaats blijven zoeken, maar staat ook vaak imitatie rotzooi op, of beschadigde velgen :X

Succes met de andere mods

RC Power

Bericht door RC Power » 30 jul 2011, 22:06

Beschadigde wil ik niet hebben, dat is niks voor mij.
Heb al ' Sevens gezien voor nog geen 300 euro, 4x in 16 inch. Maar dan nog winterbanden erbij.
En dan nog een set nette velgen, met ook nieuwe banden erop.

Eerst de Evo maar eens doen, die gaat over 2 weken onder handen worden genomen. Daarna kijk ik wel weer verder.

RC Power

Bericht door RC Power » 31 jul 2011, 14:29

Zonet even met de auto bezig geweest, nieuw binnenste achterlicht erin gezet, de andere zat vol water.
Ook wilde ik de kentekenplaatverlichting vervangen en de stadslichten voor led exemplaren, maar dit vind de boardcomputer niet zo leuk geloof ik. Blijven lampjes branden in je dashboard, ook als de lichten uit staan. En er klinkt een raar geluid ergens onder de kap vandaan, soort elektrische kraak. Origineel weer terug gezet en nergens last meer van, dus helaas.
Komt dit puur door de elektronica, dat hij andere weerstanden doorkrijgt doordat het leds zijn?

En ik wilde mijn pookhoes vervangen, alleen kreeg met geen mogelijkheid de pookknop eraf. Iemand op het forum had me verteld dat je deze eraf moest trekken. Ben niet bepaald een kleine jongen, maar het lukte me echt niet. Moet die niet gedraaid worden ofzo dat iemand weet?

RC Power

Bericht door RC Power » 31 jul 2011, 19:23

Vandaag was ik even met de BMW weg en meteen wat betere foto's gemaakt, onder andere met spoilertje erop:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een set nieuwe interieurlijsten liggen. Deze wil ik gaan spuiten.
Welke kleur zouden jullie doen, de carrosseriekleur of een mooie bronzen kleur pakken?

AggieM

Bericht door AggieM » 03 aug 2011, 16:36

Welkom Denny, echt een nette bak heb je gekocht :duimen: met verlagen zou ik ook voor Eibach gaan, ik rij zelf in een e39 sedan en een e36 coupe, allebij eibach verlaagd, ben zeer tevreden niets te klagen.

Interieur lijsten zou IK geen bronzen kleur geven maar liever carrosseriekleur of zwart (mat of glans) zou allebij mooi passen denkik.

dvdb

Bericht door dvdb » 05 aug 2011, 21:06

Welkom!
Zo netjes voorgesteld zeg :duim: ook een mooie Bimmer! En je hebt een paar mooie mods in de planning.
Wat dat dubbelspaaks sportstuur bereft, bij mij zit er eentje in en het goede nieuws is dat ik deze binnenkort vervang voor een orgineel :///m: stuur :gekdoen:
Mischien iets voor jou? al moet je er dan eigenlijk wel een airbag bij zoeken want deze zit er waarschijnlijk niet bij omdat ik hem zelf nodig heb :hug:

Grtz

RC Power

Bericht door RC Power » 05 aug 2011, 21:12

Wil hem inderdaad iets verlagen met een Eibach Pro Kit. Heb eens zitten kijken, dit komt toch goed uit de ervaringen en is goed betaalbaar.
Hoe zit dit bij BMW, want zag dat achter de veren los van de demper zitten. Is het rondom goed te doen zelf?

Daarna wil ik toch aan de set andere velgen, twijfel alleen op 17" of 18".

Morgen wordt mijn auto geblindeerd rondom. Dat wil ik altijd wel graag ipv een open vissenkom.
Heb andere nieren liggen, met zwarte spaken. Die komen erin. En de interieurlijsten ga ik ff spuiten, denk gewoon in carrosseriekleur.
Daarna kijken we dan weer verder, want wil eerst mijn navigatie en stuurwielbediening weer werkend hebben.

dennisE90320d

Bericht door dennisE90320d » 06 aug 2011, 20:04

Hoi Denny,

Ook een Rotterdammer!! Nette auto, mijn pa rijdt ook een E46.. Lekker dat je ook die sportstoelen hebt!

Wat die Eibach betreft, als je een brug hebt en een goede verenklem dan kan je dat makkelijk doen met zijn 2-en. Dat stuurwiel wat je bedoelt is ook echt mooi en als je toch al die andere inleg hebt liggen dan zou ik die erin zetten. Ben zelf niet zo van het hout.

Ben benieuwd naar de pics en miss kom ik je wel tegen! :duim:

Wilfred Kries

Bericht door Wilfred Kries » 09 aug 2011, 06:44

Gave auto,
:duimen:

RC Power

Bericht door RC Power » 13 aug 2011, 19:13

Van de week is de E46 geblindeerd, ziet er meteen een stukje beter uit.
Vind dit toch wel fijner dan zo'n open visglas, laat het eigenlijk op al mijn auto's doen.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”