multifunctioneel stuur
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 20:35
- Locatie: nijmegen
multifunctioneel stuur
Wie kan mij vertellen hoe je en multifunctioneel stuur activeert heb het wel aangesloten maar doet niks. Iemand enig idee? Groeten Quirinus
leuk he
Re: multifunctioneel stuur
Op de juiste manier aangesloten?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 dec 2007, 20:35
- Locatie: nijmegen
Re: multifunctioneel stuur
Na inbouw kabelboom
En als je eerst geen MF Stuur had, dan zal je waarschijnlijk ook geen cruise control hebben, de bedrading en motor dus.

En als je eerst geen MF Stuur had, dan zal je waarschijnlijk ook geen cruise control hebben, de bedrading en motor dus.
www. M3 register .nl
Re: multifunctioneel stuur
Om welke na inbouwkabel gaat dit?
Heeft iemand hiervoor een nummer van het ETK?
Heeft iemand hiervoor een nummer van het ETK?
Re: multifunctioneel stuur
Ik vermoed dat je dit bedoelt; http://www.salesafter.de/product_details.php?id=73
Re: multifunctioneel stuur
Weet iemand wat zon setje bij de BMW dealer kost?
Op ebay geven ze aan dat de dealerprijs € 147,- is, weet niet of dit alleen geld voor in Duitsland.
http://cgi.ebay.nl/BMW-3er-E46-Nachrues ... 58851faa96
Bij Salesafter kost hij bv 114 + 16 verzendkosten = 130.
Op ebay geven ze aan dat de dealerprijs € 147,- is, weet niet of dit alleen geld voor in Duitsland.
http://cgi.ebay.nl/BMW-3er-E46-Nachrues ... 58851faa96
Bij Salesafter kost hij bv 114 + 16 verzendkosten = 130.
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
Re: multifunctioneel stuur
B46 schreef:Na inbouw kabelboom![]()
En als je eerst geen MF Stuur had, dan zal je waarschijnlijk ook geen cruise control hebben, de bedrading en motor dus.
Motor??? We hebben toch een electronische regeling??
Re: multifunctioneel stuur
E46's met M43 Motor (316i/318(C)i) van voor de facelift hebben nog een ouderwetse gaskabel 

www. M3 register .nl
Re: multifunctioneel stuur
Maar die info haalde ik nergens vandaan
Kan ik je dus weer gelijk geven 


- Westlander
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 09:40
Re: multifunctioneel stuur
Ik had hetzelfde probleem, toen bleek dat ik de pinnetjes niet ver genoeg in de groene stekker onder het stuur geklikt had. Even aanduwen tot ze 'klik' zeiden en het probleem was bij mij opgelost.
Ook als je geen E-gas hebt zou de stuurwielbediening van de radio wel gewoon moeten werken lijkt me. Die sluit je aan op de CAN bus bij de verlichtingsschakelaars.
Ook als je geen E-gas hebt zou de stuurwielbediening van de radio wel gewoon moeten werken lijkt me. Die sluit je aan op de CAN bus bij de verlichtingsschakelaars.
Re: multifunctioneel stuur
Je moet ook nog een kabelboompje inbouwen, weet niet of je dat gedaan hebt, maar is niet zo dat het stuur anders werkt.
Kabelboompje met 3 draadjes naar de groene stekker onder het stuur, 2 draadjes naar je lichtschakelaar en eentje naar de computer van de auto onder de motorkap.
Kan je gewoon bestellen bij de dealer kost iets van 18 Euro, heb het vorige week ook bij mij ingebouwd en werkt perfect.
Misschien heb je hier nog iets aan:
Klik
Kabelboompje met 3 draadjes naar de groene stekker onder het stuur, 2 draadjes naar je lichtschakelaar en eentje naar de computer van de auto onder de motorkap.
Kan je gewoon bestellen bij de dealer kost iets van 18 Euro, heb het vorige week ook bij mij ingebouwd en werkt perfect.
Misschien heb je hier nog iets aan:
Klik
Re: multifunctioneel stuur
Da aansturing van de ronde airbags in het sportstuur of m-stuur zijn hetzelfde.
Deze hebben alleen twee aansluitingen zogenaamde stage 2 airbags. De driehoekige variant heeft maar 1 aansluiting.
Verschil is dat de ronde airbag met verschillende krachten kan ontploffen (om het zo maar te noemen) de driehoekige doet dit dus niet.
Nu schijnt het zo te zijn dat je ze wel uit kan wisselen, maar dat de ronde airbag dan dus altijd op volle kracht zou ploffen vanwege de enkele aansluiting.
Ik meen ergens al gelezen te hebben dat dit nog wel eens foutmeldingen wil geven in het airbagsysteem als je deze dus uitwisseld. Misschien dat dat dan te maken heeft met de verkeerde aansluiting kiezen, maar dat is slechts een suggestie.
Om daar mee te experimenteren is volgens mij niet echt slim.
Enne altijd de accu los als je met dit soort dingen bezig bent, maar dat is al wel duidelijk denk ik
Deze hebben alleen twee aansluitingen zogenaamde stage 2 airbags. De driehoekige variant heeft maar 1 aansluiting.
Verschil is dat de ronde airbag met verschillende krachten kan ontploffen (om het zo maar te noemen) de driehoekige doet dit dus niet.
Nu schijnt het zo te zijn dat je ze wel uit kan wisselen, maar dat de ronde airbag dan dus altijd op volle kracht zou ploffen vanwege de enkele aansluiting.
Ik meen ergens al gelezen te hebben dat dit nog wel eens foutmeldingen wil geven in het airbagsysteem als je deze dus uitwisseld. Misschien dat dat dan te maken heeft met de verkeerde aansluiting kiezen, maar dat is slechts een suggestie.
Om daar mee te experimenteren is volgens mij niet echt slim.

Enne altijd de accu los als je met dit soort dingen bezig bent, maar dat is al wel duidelijk denk ik

Re: multifunctioneel stuur
een reset/ uitleescomputer is denk ik dan ook geen overbodige luxe. Kan je tenminste zien waar de fout op gebaseerd is 
