Laat maar weten wanneer je tijd hebt om een keertje langs te komen - ik stuur je een PB met mijn contactgegevens.
Zou best kunnen. De wagen heeft ingebouwde gps snelheid. Die is aangezet door BMWlover. Die is op de boordcomputer te zien. Hij wijkt TOT 150km/h 2km/h af van de teller. Bij 239 op de teller rij ik 230 gpsKingfisher schreef:Zou het grote verschill in verbruik tussen 16 en 19 inch niet deels verklaard kunnen worden doordat de omtrek van de band bij de 19 inch groter is? Bij een gelijk aantal omwentelingen heb je immers op 19" meer afstand afgelegd dan de auto denkt. De auto maakt vervolgens op basis van het verbruikte aantal liters en de afgelegde weg de berekening voor het gemiddelde verbruik.
Uiteraard zou iets dergelijks ook moeten resulteren in een snelheidsmeterafwijking, maar zolang je geen referentiepunt hebt (bv een TomTom die op basis van GPS de snelheid weergeeft) kom je daar niet zo snel achter.
Overigens snap ik dat de omtrek van de 19" bij benadering gelijk zou moeten zijn als de omtrek van de band waarmee de auto geleverd is, maar in de praktijk zit hier toch altijd een afwijking in.
Dat zou ook kunnen hoor Kingfisher.Kingfisher schreef:Zou het grote verschill in verbruik tussen 16 en 19 inch niet deels verklaard kunnen worden doordat de omtrek van de band bij de 19 inch groter is? Bij een gelijk aantal omwentelingen heb je immers op 19" meer afstand afgelegd dan de auto denkt. De auto maakt vervolgens op basis van het verbruikte aantal liters en de afgelegde weg de berekening voor het gemiddelde verbruik.
Overigens snap ik dat de omtrek van de 19" bij benadering gelijk zou moeten zijn als de omtrek van de band waarmee de auto geleverd is, maar in de praktijk zit hier toch altijd een afwijking in.