Probleem verbruik 318is
Probleem verbruik 318is
Dag leden ik heb sinds 2 maanden ook een bmw 318is, ik was er super blij mee , leren bekleding, dakje, mooie velgen verlaagd, maar nu rij ik er 2 maanden in en is me opgevallen dat de auto belachelijk veel zuipt , ik trek hem meestal tot 1.5 toeren en schakel ik door maar deze auto rijd op 10euro benz(opgemeten)50km ik heb toen de boegies en oliefilter laten vervangen maar het mocht niet baten, er zit wel zon dikke universele dubbele uitlaat op die ik nu wil vervangen dus als iemand er 2 hands heeft hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank
ps. hij rijd fantastischh!!!!!!!!!!!!!!!!
Bij voorbaat dank
ps. hij rijd fantastischh!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Gast op 21 aug 2011, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp gesplits
Reden: Onderwerp gesplits
Re: Probleem verbruik 318is
Aan de uitlaat ligt het echt niet En ik zou ook ietsje meer toeren pakken voor opschakelen. Te weinig is ook niet goed. Maar denk voor het benzine probleem dat je hem ff moet laten uitlezen. Is ie ooit gechipped?
Hoi thnx voor je reactie , ik zou niet weten of hij getuned is, anayway wat raad jij aan qua toeren? en uitlezen moet perse bij de dealer of kan het ook bij de universele garage?
Met warm rijden ongeveer bij 1/3 van het totaal aantal toeren opschakelen. Olie moet goed smeren eh. Uitlezen kan sowiezo bij de BMW dealert maar vast wel elders, gewoon informeren. Hij lekt verders geen benzine toch?
Hejj Arno ik heb deze week de olie laten vervangen met een nieuwe oliefilter(hoe weet ik of die goed smeert?) ik heb geen benzine lekkage geconstateerd, en als ik hem laat uitlezen kunnen ze dan zien of de lambdasonde werkt.??????????????
Laatst gewijzigd door Gast op 21 aug 2011, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Ik heb gister met 20eur)110km meegreden is dit gewoon normaal???
Dat is afhankelijk van de brandstofprijs hoeveel brandstof er in je tank is gekomen. Aan de hand daarvan kun je een berekening maken.
Is de benzineprijs bijvoorbeeld 1.60 euro/L, dan heb je omgerekend 12.5L getankt. Dan heb je gemiddeld 1:8.8 gereden.
Was de benzineprijs zoals hier 1.53 euro/L, dan heb je omgerekend 13.07L getankt. Dan heb je gemiddeld 1:8.4 gereden. Dan er wel vanuit gaande dat je die Liters ook echt opgereden hebt.
Dat is een best verbruik! Vind dat mijn wagen met 1:11 al op het randje zit (voor mezelf dan; voor mijn wagen is dat normaal).
Is de benzineprijs bijvoorbeeld 1.60 euro/L, dan heb je omgerekend 12.5L getankt. Dan heb je gemiddeld 1:8.8 gereden.
Was de benzineprijs zoals hier 1.53 euro/L, dan heb je omgerekend 13.07L getankt. Dan heb je gemiddeld 1:8.4 gereden. Dan er wel vanuit gaande dat je die Liters ook echt opgereden hebt.
Dat is een best verbruik! Vind dat mijn wagen met 1:11 al op het randje zit (voor mezelf dan; voor mijn wagen is dat normaal).
1 op 9 door stad/dorpjes is niet veel voor een 318is. Dit verbruikt de mijne ook in die situatie. Op snelwegen en 80 wegen rijd ik 1 op 12.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Ik heb een normale 318i, met korte ritjes reed ik 1 op 10.
Nu ik weer werk heb en elke dag 110km moet rijden, rij ik met een gangetje van 120/130 1 op 13. Vind ik toch vrij netjes!
Let wel op ik probeer altijd een zo constante snelheid te houden, als het druk is rij ik maar 110, als het wat rustiger is 120/130. Natuurlijk jakker ik hem niet door de toeren heen.
Als ik de snelweg op rij ga tot de 4000 toeren en schakel ik door.
Je zou zeggen dat de jouwe zeker 1 op 13 moet rijden (is een gemiddelde verbruik he!!) omdat jou auto toch meer vermogen heb en dus minder zijn best hoeft te doen.
Nu ik weer werk heb en elke dag 110km moet rijden, rij ik met een gangetje van 120/130 1 op 13. Vind ik toch vrij netjes!
Let wel op ik probeer altijd een zo constante snelheid te houden, als het druk is rij ik maar 110, als het wat rustiger is 120/130. Natuurlijk jakker ik hem niet door de toeren heen.
Als ik de snelweg op rij ga tot de 4000 toeren en schakel ik door.
Je zou zeggen dat de jouwe zeker 1 op 13 moet rijden (is een gemiddelde verbruik he!!) omdat jou auto toch meer vermogen heb en dus minder zijn best hoeft te doen.
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Binnendoor rij ik ook 1 op 9 zeker met een volle tank rij ik 410 km ongeveer en dan heb ik een kwart tank over ongeveer.ook ik schrok in het begin van het verbruik want had ook gedacht dat die zuiniger zou zijn haha
///M-power
Ik adviseer je om hem een keer helemaal vol te tanken en er vervolgens een paar honderd kilometer mee te rijden (het liefst tot de tank bijna leeg is). Vervolgens tank je hem weer helemaal vol en zie je dus het aantal liters dat je hebt getankt en het aantal kilometer dat je hebt gereden (ervan uitgaande dat je deze reset bij de tankbeurt).
Ik heb zelf ook een 318IS en haal er afhankelijk van de rijstijl tussen de 500-650 kilometer mee
Ik heb zelf ook een 318IS en haal er afhankelijk van de rijstijl tussen de 500-650 kilometer mee
Thnmxx voor de reacties ik ga hem deze week vol tanken en laten uitlezen .....dus hoop niks ernstigssss heb overigens een fotootje geplaatst. ltrzzz
Houd er wel rekening mee dat je gewoon zo moet rijden zoals je normaal ook doet.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
Volgens mij is het verbruik redelijk normaal. Je moet het niet vergelijken met een japanner.
- jordie E36
ik zie dit verbruik inderdaad als iets heel normaals mijn bmw heb ik nu al inmiddels 30.000 KM's in mijn bezit en ben niet anders gewend dan stads verkeer 1 op 7 en snelweg 1 op 11
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.