DSC slip aanpassen
- Robbiegoal
Re: DSC slip aanpassen
Volgens mij niet. Als ik het knopje van DSC kort indruk gaat het driehoekje branden. Druk ik de knop nogmaals kort in gaat het driehoekje weer uit (en zou DSC weer ingeschakeld moeten zijn).
Dit is volgens mij bij ASC in de e46 van m'n ouders hetzelfde...
Dit is volgens mij bij ASC in de e46 van m'n ouders hetzelfde...
Het dsc systeem wat de e46 vanaf 2003 heeft (DSC III), betreft de tractiehulp, het elektronisch sperdifferentieel en noodstopbekrachtiging. Deze winter heb ik hier duidelijk de werking van gezien. Wanneer je enkel dsc indrukt (gaat tractiecontrol uit). kun je wel 'wat' uitbreken, maar de auto zorgt ervoor dat je niet uit de bocht vliegt. In de sneeuw merkte ik dat ik veelal niet verder dan 2000 toeren kwam (330cd) .Wanneer ik ik het hele zaakje uitzette kon ik pas echt de vollede kracht gebruiken, wat zorgt voor mooie sneeuwwolken. Ik heb het ook uit moeten zetten omdat ik de oprit niet afkwam. Dat klinkt heel bizar. Maar als ik hem liet rollen in de 1e versnelling met traction controll aan kwam ik niet weg. dus vaak op de ruwe manier moeten doen.
Diesel, de duurloper.
- markkamphorst
In de sneeuw rijdt ik aan in zn 2, met ASC aan... Als het heel erg is. rijdt ik in zn 1 aan en na 2 sec. al naar zn 2. Even aan de rol komen. Niet té veel gas geven!! werkt elke keer (h) Ik heb gewoon zomerbanden en ben sinds ik zo rijdt niet meer vast komen zitten! 

-
Eventjes terugkomend op de werking. Als ik het dsc knopje indruk, maakt niet uit kort of lang, gaat het driehoekje branden en kan ik hem helemaal rond gooien (met sneeuw of regen) zonder dat het systeem in grijpt. Ik heb een 320d uit 8-2004. kloopt dit dan niet?
Even zitten kijken in een engels instructieboekje (de mijne ligt in de auto en het is koud
), daarin staat het volgende:
Press the DSC button briefly; the indicator lamp comes on and stays on. DSC is deactivated; DTC is operational.
Press the DSC button down for at least 3 seconds; the indicator lamp and the yellow brake warning lamp will remain on continuously. The systems for enhancing stability and traction are deactivated, and there is no active braking intervention or torque
control.
Bij 1x indrukken gaat DSC dus uit maar blijft DTC ingeschakeld, zou dus best goed kunnen. Gaat er geen extra lampje branden als je het knopje 3s indrukt? Bij mij wel iig.

Press the DSC button briefly; the indicator lamp comes on and stays on. DSC is deactivated; DTC is operational.
Press the DSC button down for at least 3 seconds; the indicator lamp and the yellow brake warning lamp will remain on continuously. The systems for enhancing stability and traction are deactivated, and there is no active braking intervention or torque
control.
Bij 1x indrukken gaat DSC dus uit maar blijft DTC ingeschakeld, zou dus best goed kunnen. Gaat er geen extra lampje branden als je het knopje 3s indrukt? Bij mij wel iig.
2004 E46 318i Coupe
-
Ja, sorry. Ik was iets te vooorbarig. Als ik het knopje 3 sec indruk, komt dat teken van de remmen idd op het display te staan. Maar goed, als ik normaal op het knopje druk gaat mijn TC wel uit. Ik kan hem met sneeuw dus vet laten "spaaien" en ook donuts draaien zeg maar. Wat zet je nou eigenlijk precies uit door die 3 sec in te drukken?
geloof me, dat had ik al vaker geprobeerd. Het lukte echter beter om hem in zijn achteruit de oprit uit te rijdenmarkkamphorst schreef:In de sneeuw rijdt ik aan in zn 2, met ASC aan... Als het heel erg is. rijdt ik in zn 1 aan en na 2 sec. al naar zn 2. Even aan de rol komen. Niet té veel gas geven!! werkt elke keer (h) Ik heb gewoon zomerbanden en ben sinds ik zo rijdt niet meer vast komen zitten!

Diesel, de duurloper.
Hey om nog even terug te komen op het dsc verhaal mijn e46 komt uit 2002 en het is het pfl model maar heeft wel het dsc 3 . Heb het net getest met die 3sec enz en het werkt zoals beschreven staat . Zou dat dan later ingebouwd kunnen zijn of zo ? Heb de auto nog niet zo lang en was met die knop aan het spelen en vond het maar vreemd dat ik er geen kant mee op kan als die knop uit staat . En dit even gelezen en geprobeerd en het werkte gr r
Ik probeerde pas nog wat te spelen op een zandpad en ik was eigenlijk verbaasd dat er zo weinig gebeurde.
Tot ik dat knopje zag....
Tot ik dat knopje zag....

Is het een verschil van dag en nacht? Ik heb het nooit uitgezet eerlijk gezegd. Toch maar eens proberen dan 

BMW: Bayerische Motoren Werke
Op droog asfalt zul je weinig verschil merken, tenzij je echt heel wild gaat doen, of je hebt een m3....
In de regen zou je het al snel kunnen merken, bijvoorbeeld als je wat sneller weg wilt bij het stoplicht.
In de sneeuw of als het glad is zul je het zeker heel snel merken.
Om een idee te geven:
Met ASC:
In de regen zou je het al snel kunnen merken, bijvoorbeeld als je wat sneller weg wilt bij het stoplicht.
In de sneeuw of als het glad is zul je het zeker heel snel merken.
Om een idee te geven:
Met ASC:
- Spoiler: Laat zien
Dat moet ik dan ook maar eens proberen.
Ik heb een automaat en krijg met geen eene mogelijkheid wielspin bij het optrekken, het enige wat wel lukt is driften in een bocht.
Iemand enig idee hoe ik met de automaat wel wielspin krijg?
Ik heb een automaat en krijg met geen eene mogelijkheid wielspin bij het optrekken, het enige wat wel lukt is driften in een bocht.
Iemand enig idee hoe ik met de automaat wel wielspin krijg?
Wat Fabian zegt klopt helemaal. Overigens moet je ASC gewoon tijdens het rijden aan- en uit kunnen zetten. Of dat bij DSC kan, weet ik niet.
@kruumel
Vanuit stilstand lukt het mij ook niet om "burnend" weg te rijden met een 3liter handbak. Te weinig vermogen denk ik. Logisch de auto gaat overdreven gezien ineens zijn gewicht naar achter verplaatsen, zwaartekracht. .daarom lukt het elke mongool om in een fwd wielspin te hebben, de voorkant komt omhoog, wielen geen druk en spinnen maar. Achterwielaandrijvers krijgen meer druk op de achterwielen dus meer grip bij rechtuit accelereren.
In de regen zoals zondag echter met een flinke laag water op de weg, een kwispelend achterkantje haha. Dwars in de bochten is dan weer geen probleem
Vanuit stilstand lukt het mij ook niet om "burnend" weg te rijden met een 3liter handbak. Te weinig vermogen denk ik. Logisch de auto gaat overdreven gezien ineens zijn gewicht naar achter verplaatsen, zwaartekracht. .daarom lukt het elke mongool om in een fwd wielspin te hebben, de voorkant komt omhoog, wielen geen druk en spinnen maar. Achterwielaandrijvers krijgen meer druk op de achterwielen dus meer grip bij rechtuit accelereren.
In de regen zoals zondag echter met een flinke laag water op de weg, een kwispelend achterkantje haha. Dwars in de bochten is dan weer geen probleem
BMW E46 330i
ik had eens een verslag gemaakt daarover op de middelbare school met uiteraard filmpjes waar me broer en een vriend het in de praktijk uitvoerden. Ik zal die filmpjes eens opzoeken en hier plaatsen. Het verschil is erg mooi te zien. Het ging om een 318i e46 (00') 318ci(99')
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +