DSC slip aanpassen

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
Robbiegoal
Berichten: 283
Lid geworden op: 04 apr 2009, 16:29
Locatie: Veldhoven

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Robbiegoal » 23 jan 2010, 11:17

Volgens mij niet. Als ik het knopje van DSC kort indruk gaat het driehoekje branden. Druk ik de knop nogmaals kort in gaat het driehoekje weer uit (en zou DSC weer ingeschakeld moeten zijn).

Dit is volgens mij bij ASC in de e46 van m'n ouders hetzelfde...
Freude am Fahren!
Afbeelding

330cdevil
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 dec 2007, 14:19

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door 330cdevil » 08 feb 2010, 18:02

Het dsc systeem wat de e46 vanaf 2003 heeft (DSC III), betreft de tractiehulp, het elektronisch sperdifferentieel en noodstopbekrachtiging. Deze winter heb ik hier duidelijk de werking van gezien. Wanneer je enkel dsc indrukt (gaat tractiecontrol uit). kun je wel 'wat' uitbreken, maar de auto zorgt ervoor dat je niet uit de bocht vliegt. In de sneeuw merkte ik dat ik veelal niet verder dan 2000 toeren kwam (330cd) .Wanneer ik ik het hele zaakje uitzette kon ik pas echt de vollede kracht gebruiken, wat zorgt voor mooie sneeuwwolken. Ik heb het ook uit moeten zetten omdat ik de oprit niet afkwam. Dat klinkt heel bizar. Maar als ik hem liet rollen in de 1e versnelling met traction controll aan kwam ik niet weg. dus vaak op de ruwe manier moeten doen.
Diesel, de duurloper.

Gebruikersavatar
markkamphorst
Berichten: 423
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41
Locatie: Schijndel

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door markkamphorst » 08 feb 2010, 18:50

In de sneeuw rijdt ik aan in zn 2, met ASC aan... Als het heel erg is. rijdt ik in zn 1 aan en na 2 sec. al naar zn 2. Even aan de rol komen. Niet té veel gas geven!! werkt elke keer (h) Ik heb gewoon zomerbanden en ben sinds ik zo rijdt niet meer vast komen zitten! :!

Faceman770
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mar 2009, 12:47
Locatie: Oosterhout (GLD)

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Faceman770 » 08 feb 2010, 18:58

Eventjes terugkomend op de werking. Als ik het dsc knopje indruk, maakt niet uit kort of lang, gaat het driehoekje branden en kan ik hem helemaal rond gooien (met sneeuw of regen) zonder dat het systeem in grijpt. Ik heb een 320d uit 8-2004. kloopt dit dan niet?

Radiant
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 jan 2010, 22:36
Locatie: Den Haag

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Radiant » 08 feb 2010, 19:21

Even zitten kijken in een engels instructieboekje (de mijne ligt in de auto en het is koud :P ), daarin staat het volgende:

Press the DSC button briefly; the indicator lamp comes on and stays on. DSC is deactivated; DTC is operational.
Press the DSC button down for at least 3 seconds; the indicator lamp and the yellow brake warning lamp will remain on continuously. The systems for enhancing stability and traction are deactivated, and there is no active braking intervention or torque
control.

Bij 1x indrukken gaat DSC dus uit maar blijft DTC ingeschakeld, zou dus best goed kunnen. Gaat er geen extra lampje branden als je het knopje 3s indrukt? Bij mij wel iig.
2004 E46 318i Coupe

Faceman770
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mar 2009, 12:47
Locatie: Oosterhout (GLD)

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Faceman770 » 08 feb 2010, 21:26

Ja, sorry. Ik was iets te vooorbarig. Als ik het knopje 3 sec indruk, komt dat teken van de remmen idd op het display te staan. Maar goed, als ik normaal op het knopje druk gaat mijn TC wel uit. Ik kan hem met sneeuw dus vet laten "spaaien" en ook donuts draaien zeg maar. Wat zet je nou eigenlijk precies uit door die 3 sec in te drukken?

330cdevil
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 dec 2007, 14:19

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door 330cdevil » 09 feb 2010, 12:34

markkamphorst schreef:In de sneeuw rijdt ik aan in zn 2, met ASC aan... Als het heel erg is. rijdt ik in zn 1 aan en na 2 sec. al naar zn 2. Even aan de rol komen. Niet té veel gas geven!! werkt elke keer (h) Ik heb gewoon zomerbanden en ben sinds ik zo rijdt niet meer vast komen zitten! :!
geloof me, dat had ik al vaker geprobeerd. Het lukte echter beter om hem in zijn achteruit de oprit uit te rijden ;) Dat is gewoon een aardigheid als je een smalle poort hebt. Maar als je hem al niet kan laten rollen, zelfs in versnelling 2, dan maar sideways door de poort. Ik heb ook zomerbanden, michelin pilot sport 2.
Diesel, de duurloper.

Ro1fo
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2011, 16:16

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Ro1fo » 24 aug 2011, 16:20

Hey om nog even terug te komen op het dsc verhaal mijn e46 komt uit 2002 en het is het pfl model maar heeft wel het dsc 3 . Heb het net getest met die 3sec enz en het werkt zoals beschreven staat . Zou dat dan later ingebouwd kunnen zijn of zo ? Heb de auto nog niet zo lang en was met die knop aan het spelen en vond het maar vreemd dat ik er geen kant mee op kan als die knop uit staat . En dit even gelezen en geprobeerd en het werkte gr r

Dynamo
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 sep 2009, 12:20
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Dynamo » 25 aug 2011, 21:20

Ik probeerde pas nog wat te spelen op een zandpad en ik was eigenlijk verbaasd dat er zo weinig gebeurde.
Tot ik dat knopje zag.... :leip:
E46 328i sedan 1998____Afbeelding

Gebruikersavatar
Diezel
Berichten: 285
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:11

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Diezel » 27 aug 2011, 00:40

Is het een verschil van dag en nacht? Ik heb het nooit uitgezet eerlijk gezegd. Toch maar eens proberen dan :shine:
Afbeelding
BMW: Bayerische Motoren Werke

Dynamo
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 sep 2009, 12:20
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Dynamo » 28 aug 2011, 12:36

Op droog asfalt zul je weinig verschil merken, tenzij je echt heel wild gaat doen, of je hebt een m3....
In de regen zou je het al snel kunnen merken, bijvoorbeeld als je wat sneller weg wilt bij het stoplicht.
In de sneeuw of als het glad is zul je het zeker heel snel merken.

Om een idee te geven:
Met ASC:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Zonder ASC:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
*disclaimer* met en zonder asc was niet op dezelfde dag, dus helemaal eerlijk is het misschien niet.
E46 328i sedan 1998____Afbeelding

Gebruikersavatar
Kruumel
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 dec 2010, 16:49
Locatie: Roermond

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Kruumel » 28 aug 2011, 14:31

Dat moet ik dan ook maar eens proberen.
Ik heb een automaat en krijg met geen eene mogelijkheid wielspin bij het optrekken, het enige wat wel lukt is driften in een bocht.
Iemand enig idee hoe ik met de automaat wel wielspin krijg?

Mikkie
Berichten: 2200
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:36

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Mikkie » 28 aug 2011, 15:58

Wat Fabian zegt klopt helemaal. Overigens moet je ASC gewoon tijdens het rijden aan- en uit kunnen zetten. Of dat bij DSC kan, weet ik niet.

KevinK
Berichten: 506
Lid geworden op: 21 aug 2010, 19:24

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door KevinK » 31 aug 2011, 18:01

@kruumel

Vanuit stilstand lukt het mij ook niet om "burnend" weg te rijden met een 3liter handbak. Te weinig vermogen denk ik. Logisch de auto gaat overdreven gezien ineens zijn gewicht naar achter verplaatsen, zwaartekracht. .daarom lukt het elke mongool om in een fwd wielspin te hebben, de voorkant komt omhoog, wielen geen druk en spinnen maar. Achterwielaandrijvers krijgen meer druk op de achterwielen dus meer grip bij rechtuit accelereren.

In de regen zoals zondag echter met een flinke laag water op de weg, een kwispelend achterkantje haha. Dwars in de bochten is dan weer geen probleem
BMW E46 330i

Gebruikersavatar
Danishbmw
Berichten: 1743
Lid geworden op: 22 jun 2009, 10:45

Re: DSC slip aanpassen

Bericht door Danishbmw » 31 aug 2011, 18:19

ik had eens een verslag gemaakt daarover op de middelbare school met uiteraard filmpjes waar me broer en een vriend het in de praktijk uitvoerden. Ik zal die filmpjes eens opzoeken en hier plaatsen. Het verschil is erg mooi te zien. Het ging om een 318i e46 (00') 318ci(99')
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”