Dakhemel laat los na lijmen!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
buutnhuus

Re: Dakhemel laat los na lijmen!

Bericht door buutnhuus » 22 aug 2011, 22:51

100 procent e36, ik heb dit namelijk voor m'n broertje nagevraagd.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

jordie E36

Bericht door jordie E36 » 23 aug 2011, 18:32

ik vraag me af of jullie allen (heb de prijzen niet opgezocht.) bij het kopen van een hemel en dan bijvoorbeeld zwart, bij de dealer ook gedacht hebben aan de A en C stijlen?
2 weken terug heb ik de mijne nog geverfd. niet tevreden. toen bekleed en dat was het ook net niet, liet het OOK nog los ( na 35 euro spuitlijm -_- )
nu laat ik het hemeltje en de stijlen gewoon bekleden door een pro ( zoals ik meteen had moeten doen :whistle: ) kleur zwart, stof alcantara.
dus gewoon helemaal nieuw. vraag me af of het hemeltje die bij de dealer in de opslag ligt kwalitatief net zo goed is??? licht er tog al minimaal 12 jaar.
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 23 aug 2011, 18:38

buutnhuus schreef:100 procent e36, ik heb dit namelijk voor m'n broertje nagevraagd.

Nou, dat leek me wel heel erg veel dan..

jordie E36 schreef:ik vraag me af of jullie allen (heb de prijzen niet opgezocht.) bij het kopen van een hemel en dan bijvoorbeeld zwart, bij de dealer ook gedacht hebben aan de A en C stijlen?
2 weken terug heb ik de mijne nog geverfd. niet tevreden. toen bekleed en dat was het ook net niet, liet het OOK nog los ( na 35 euro spuitlijm -_- )
nu laat ik het hemeltje en de stijlen gewoon bekleden door een pro ( zoals ik meteen had moeten doen :whistle: ) kleur zwart, stof alcantara.
dus gewoon helemaal nieuw. vraag me af of het hemeltje die bij de dealer in de opslag ligt kwalitatief net zo goed is??? licht er tog al minimaal 12 jaar.
Sure, maar als die enkel om een hemeltje vraagt leek me het veel.. Trouwens, dealer besteld het ook gewoon.. Coupe is bijv. niet meer leverbaar en ze nemen echt niet zo'n hemel op voorraad ook!

Beens1

Bericht door Beens1 » 24 aug 2011, 20:05

Het lijkt mij ook dat de dealer zullke dingen ook weer besteld (laat maken o.i.d.).
Je hebt alleen nog maar spuitlijm geprobeert begrijp ik.
Van dezelfde lijmsoort (denk aan bison textiellijm) heb je ook in blikvorm. Dit heb ik destijds voor het interieur gebruikt van m'n vorige wagen. Misschien is dat nog een optie om te proberen. Weet overigens niet hoe dik de stof is van de hemel? Anders moet je eerst een klein stuk proberen, om te kijken dat het niet doorvlekt/-schijnt. :whistle:
Het beste lijkt mij ook inderdaad een nieuwe te bestellen, of laten bekleden door een prof.

bimmer-jeroen

Bericht door bimmer-jeroen » 25 aug 2011, 18:03

bedankt voor alle reacties,

heb Oolbekking opgebeld in zwolle,
die hadden een prijs gemaakt ze konden hem leveren voor €364,81,- ex (kleur maakte geen verschil in prijs)
NU heb ik een speciaal auto bekleding bedrijf opgebeld die konden het doen voor: €160,- inclu A+C stijlen.
dan is de keus natuurlijk snel gemaakt

Maar dan wou ik de Antrazit versie nemen. maar is de zit er in antrazit en antrazit ook nog kleur verschillen? (je hebt namelijk ook wel 100soorten wit :gek: )
en zouden jullie de handgrepen in het dak weer terug plaatsen? (lijkt me persoonlijk zonder ook best mooi..)

Gr Jeroen.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

johnsdale

Bericht door johnsdale » 25 aug 2011, 21:05

Volgens mij zit hij anders niet goed vast, als je de handgrepen niet monteert

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 26 aug 2011, 09:04

Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
Het zit op zich wel vast, maar inderdaad niet goed goed.

Ook zal het er niet al te mooi uitzien lijkt me.
Zitten in de hemel natuurlijk uitsparingen voor deze grepen e.d. als deze niet worden gebruikt zal er onder de stof altijd een opening blijven bestaan en zal er dus lucht en vocht sneller tussen kunnen komen, waardoor de hemel weer loslaat.

Beens1

Bericht door Beens1 » 26 aug 2011, 11:52

Is dat ook geen keuringspunt? Tenslotte is het een onderdeel van veiligheid volgens mij. :s

316i
Contacteer:

Bericht door 316i » 26 aug 2011, 14:55

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 26 aug 2011, 15:43

Nee joh, anders wordt 1 op de 3 E36's zonder pardon afgekeurd denk ik onderhand :P

bimmer-jeroen

Bericht door bimmer-jeroen » 27 aug 2011, 08:49

bedankt voor de reacties!

Ik ga het laten bekleden, vandaag eerst even na een intrieur setje kijken in Zuid Holland,
ben toch al bezig met uitgeven :P
(ben ondertussen LPG G3 injectie installatie aan het inbouwen)
en moet m`n voor en achterbumper nog keer laten overspuiten, en wil nog een keer angle eyes ringen van umnitza..

Maar kan iemand me mischien ook vertellen wat de exacte kleur is van het dakhemeltje? (jah antrazit maar verder??..)
En iemand een idee hoe ik m`n handgrepen zonnekleppen e.d kan spuiten? (nieuw in de kleur vervangen werdt te prijzig..

Gr Jeroen.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Dcreator

Bericht door Dcreator » 27 aug 2011, 13:57

bij mij liet hij ook los voor het raam, heb hem met textiellijm GEEN SPRAY vastgezet, met een spateltje aanbrenge, wel oppassen, want als je het te dik doet komt het er doorheen,

maar bij ons blijft t netjes zitten? :duim:

bimmer-jeroen

Bericht door bimmer-jeroen » 04 sep 2011, 15:02

okej dus dan monteer ik de handgrepen ook weer gewoon,
wordt allemaal gewoon gespoten (aangezien 1 zonneklep met afdekbaar spiegeltje bijna €80,- kost...)

Maar nu zat ik gister eens te kijken, maar ik kan het midden van m`n hemeltje omhoog duwen, (hier is nog geen stof losgelaten..)
Hebben jullie dit ook?
het zou namelijk zonde zijn als ik het heb laten bekleden en met een maand m`n complete hemel begint door te zakken..

jordie E36

Bericht door jordie E36 » 05 sep 2011, 10:56

je bedoelt dus dat je het complete dakhemeltje in het midden een centimeter of 5 omhoog kan duwen?
dat is namelijk normaal, er zit speleing simpelweg omdat het hemel daar niet vastgeklikt of geschroefd zit. je zou zelf misschien iets erop kunnen verzinnen, maar ik zou aanraden het maar gewoon zo te laten ;)
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.

bimmer-jeroen

Bericht door bimmer-jeroen » 06 sep 2011, 17:07

@jordi:
Heb jij dit ook in je bmw dan?
Want m`n broer heeft ut in z`n e46 die speling helemaal niet
en m`n ouders in hun 307 ook niet :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”