e 46 rare motor geluid

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Ashot

e 46 rare motor geluid

Bericht door Ashot » 27 aug 2011, 22:14

Hallo
Ik ben weer terug met de rare tik in de motor. Vandaag BMW garage heeft waarschijnlijk gevonden waar dat aan licht. Ze zeggen dat het distributie ketting rammelt want geleiders zijn versleten en de kettingspanner kan ketting niet meer genoeg gespannen worden. Daarom ik heb geen storing daarom heb ik geen verlies aan vermogen. Ze zeggen dat komt niet vaak voor maar…. Maar misschien moet ketting ook vervangen te worden.
Geef een advies.
:bang: :hug:

ArnoldC

Re: e 46 rare motor geluid

Bericht door ArnoldC » 27 aug 2011, 23:04

Ik denk dat de dealer de diagnose goed heeft gesteld. Er zal dus niets anders opzitten dan hun advies op te volgen!

Ercivan

Bericht door Ercivan » 28 aug 2011, 23:28

Hoi Ashot,
Ik denk dat ik het zelfde probleem heb.
Heb namenlijk vorige week een 320D automaat gekocht van bouwjaar 2004.

Zodra ik de auto start hoor ik de motor tikken en gaat ook niet over na het warm lopen. Auto rijdt hellemaal ok alleen maakt het veel geluid zoals een oude dieselwagen. Een beetje irritant. Er werd eerst geroepen dat er verkeerde olie in zat. Dus nogmaals vervangen en geen resultaat.
Waarschijnlijk is de diagnose van jou BMW dealer wel juist.

Heb jij de ketting inmiddels al vervangen? Zal wel een dure klus worden..,

Ashot

Bericht door Ashot » 29 aug 2011, 18:08

Beste Ercivan
Er kan niet aan verkeerde olie liggen. Het is een paar dagen overheen gegaan en tussen deze tijd ik bleef rijden. Nu hoor ik zelf ook heel duidelijk dat het ketting is. Probeer toeren langzaam op te hogen er komt een bepaalde torentaal dat ratelend geluid helemaal niet hoorbaar is. Als zo is dan heb jij ook hetzelfde probleem. Bij Dealer kosten zijn wel hoog ong. €550-800 ik zat zelf een beetje rond neuzen op internet en op volgende conclusie gekomen. Er zitten drie kettingspanner op alle drie kosten bij elkaar € 30, kettingspannermechanisme kost € 48 (http://www.winparts.nl/676/motor/distru ... toebehoren" onclick="window.open(this.href);return false;). :tong: Ik heb besloten zelf te doen. :duimen:

Oxellaar

Bericht door Oxellaar » 30 aug 2011, 05:59

Haal dan in ieder geval je onderdelen bij Bimmerparts aan de hand van je VIN nummer.
Weet je zeker dat je het goede krijgt.
Gewoon even prijs opvragen via mail.

Maar is nog een aardig klusje, weet niet of je ervaring hebt?
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶

Ashot

Bericht door Ashot » 30 aug 2011, 08:47

Ik heb wel gewerkt met auto’s maar niet met BMW en ik heb totaal geen verstand van dieselmotoren. In mijn ogen is alleen radiateur uit voor meer ruimte, riemen ,voor plat en dan ben je bij de ketting. Ik weet dat is altijd makkelijk te zeggen dan doen maar klus die kan ik zelf doen( hoop ik want heb ik gedaan bij meerdere jaguars) ga ik niet €500 uitgeven. Waarom kon zelf niet achter komen dat ratelend geluid van de ketting kwam omdat ik heb wel misschien te vroeg gemerkt dat motor klink iets anders. :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”