Gloeiend heet Remblok
Re: Gloeiend heet Remblok
Ok, nu heb ik na een ritje van 20 KM alweer een gloeiend heet remblok op hetzelfde linksachter wiel. Ligt dit aan de remblokken die gewoon op zijn en vervangen moeten worden of heeft het daar niets mee te maken en is die gewoon niet goed 'gangbaar' gemaakt?
Dit is redelijk cruciaal want anders ga ik terug naar de garage waar ik hem gangbaar heb laten maken om het nog een keer te laten doen en nu goed want betaal niet voor niets 130 euro.
Diezel
Dit is redelijk cruciaal want anders ga ik terug naar de garage waar ik hem gangbaar heb laten maken om het nog een keer te laten doen en nu goed want betaal niet voor niets 130 euro.
Diezel
BMW: Bayerische Motoren Werke
Dan is die remklauw dus zeker niet goed schoongemaakt lijkt mij,
Het duurde even voor ik door had waar TiAg voor stond
Je zal waarschijnlijk je remklauw moeten vervangen, uiteindelijk zijn ze wel versleten en kan jer weinig aan doen
de onderdelen ervoor zijn niet los leverbaar.
Ik had datzelfde aan de voorzijde en heb toen maar beide vervangen, ga dit later ook nog een keer aan de achterzijde doen.
de onderdelen ervoor zijn niet los leverbaar.
Ik had datzelfde aan de voorzijde en heb toen maar beide vervangen, ga dit later ook nog een keer aan de achterzijde doen.
320I E46 Sedan '99.
BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban
Mag ik je vragen hoeveel het gekost heeft. De remklauw laten vervangen? Dan heb ik een prijsindicatie want ik heb ook het idee dat dit het geval is
Diezel
Diezel
Als ik in de etk kijk kosten ze ongeveer €180 p.st
Ik weet niet meer precies wat ik er voor heb betaald
Ik heb ze zelf vervangen en dus geen arbeidskosten,en heb toen
meteen de remolie ook maar vervangen.
In de garage zijn ze er niet langer dan een uurtje mee bezig.
Ik weet niet meer precies wat ik er voor heb betaald
Ik heb ze zelf vervangen en dus geen arbeidskosten,en heb toen
meteen de remolie ook maar vervangen.
In de garage zijn ze er niet langer dan een uurtje mee bezig.
320I E46 Sedan '99.
BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban
Ik las in een ander topic dat er ook revisie setjes zijn, misschien is dit wat als alternatief. Hij gaat vrijdag naar de garage en dan laat ik meteen de CDV eronder uit schroeven, remblokken achter vervangen, misschien ook remolie.
Diezel
Diezel
Reviseren kan inderdaad ook, dan zijn ze weer in nieuwstaat als het goed gedaan wordt
Ik heb nu de Remblokken en Remschijven achter laten vervangen, ik weet dat dit niets te maken heeft met de Remklauw, maar de Garage vond het blijkbaar niet nodig om de klauw te laten vervangen, misschien hebben ze hem ook wel gereviseerd, heb 300,- betaald voor deze ingreep.
Revisie is een werkje dat ze echt wel even vermeld hadden hoor, dus ik vrees dat je nog steeds dezelfde problemen kan houden.
Wat ik hoorde van een vriend/monteur van mij, dat het ook kan liggen aan de remblokken die er niet meer goed inzitten waardoor de zuiger geblokkeerd word. Nu is dat allemaal wel vervangen en gangbaar/schoon gemaakt, ik hoop dat ik er de komende tijd geen last meer van heb...
Ik had toevallig gisteren hetzelfde probleem links voor, stinken en roken.! Ik heb de remklauw eraf gehaald en de cilinder zat helemaal vast door viezigheid en roest. Heb em goed schoon gemaakt, licht geschuurd en ATE remcilinder vet erop gesmeerd en vervolgens kon die weer soepel bewegen. Probleem opgelost!
Ik doe van het weekend ook ff de rest van de remmen.
Ik doe van het weekend ook ff de rest van de remmen.
-330d 184pk e46 Touring AUT. pré facelift 2000.
-330d 184pk e46 Touring AUT. facelift 2002.
-330Cd 204pk e46 Coupe H6 facelift 2004.
:duimen:
-330d 184pk e46 Touring AUT. facelift 2002.
-330Cd 204pk e46 Coupe H6 facelift 2004.
:duimen: