Carb: E46 330d
Re: Carb's BMW 330d | nieuw front
Als je het over de gehele periode beijkt is het inderdaad wel goedkoper. Maar voor een xenonlamp valt €55 nog best mee tov de prijs bij de dealer.
Re: Carb's BMW 330d | nieuw front
NICE
ziet er goed uit,....mag ik vragen waar je die koplampglazen vandaan hebt,...en voorhoeveel? ik denk dat ik ze ook ga vervangen.
ziet er goed uit,....mag ik vragen waar je die koplampglazen vandaan hebt,...en voorhoeveel? ik denk dat ik ze ook ga vervangen.
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: Carb's BMW 330d | nieuw front
Koplampcovers heb ik via Bimmerparts, waren een 70-80 euro per stuk. Niet al te goedkoop, maar is het zeker waard qua uiterlijk. Heb ze met name vervangen omdat mijne veel steenslag hadden en ze er toch af moesten voor de titaan inleg.
Re: Carb's BMW 330d | nieuw front
die van hebben steenslag en daarnaast aanslag vanuit binnen (door xenon?) ik denk dat ik ze ga vervangen...bedankt voor de info
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: Carb's BMW 330d | p7 nieuwe foto's
Afgelopen zondag een minimeet met Harm78. Waren al wat foto's te zien in Topic van Harm.
- Spoiler: Laat zien
Re: Carb's BMW 330d | p7 nieuwe foto's
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Carb's BMW 330d | p7 nieuwe foto's
Mooie shoot hoor!
Leuk om mijn oude liefde weer eens te zien en ik moet zeggen dat je mods (velgen, grilletje, koplapmpen) hem zeker goed hebben gedaan.
Voor wat betreft het roeten: Ik moet zeggen dat de auto altijd al behoorlijk heeft geroet, ook al toen ik hem kocht met 66.000 km op de teller. Ik denk dat bijna alle E46 330d's dit wel hebben (o.a. door het ontbreken van een roetfilter) en het heeft denk ik ook een beetje met je rijstijl te maken nl. vrij rustig cruisen met af en toe even lekker doortrappen, wat overigens ook mijn eigen rijstijl is. Tijdens het cruisen blijft er roet 'plakken' in de uitlaat en wanneer je in een wat lagere versnelling dan even flink doorhaalt, wordt de boel nu eenmaal weer even goed losgeblazen. Vooral in de 2e versnelling kan je echt een enorm rookgordijn opgooien is mijn ervaring! Best ook wel wat lol mee beleefd bij irritante bumperklevers en cabrio rijders , maar uiteindelijk ziet het er toch niet echt 'chique' uit natuurlijk die roetwolken.
En die vastzittende rechter remklauw is prima mogelijk. De linker zat bij 198.000 km al vast en die heb ik toen meteen laten vervangen. Revisie van de klauw is een prima tijdelijke oplossing, maar ik zou het wel goed in de gaten houden. Als je te lang met een aanlopende remklauw blijft rondrijden kan je op een gegeven moment ook je remschijf gaan beschadigen en dan moet je die ook meteen gaan vervangen (was bij mij het geval bij 198.000 km), maar gelukkig merk je dat meestal wel bijtijds doordat je auto wat gaat begint te trillen in het stuur.
Leuk om mijn oude liefde weer eens te zien en ik moet zeggen dat je mods (velgen, grilletje, koplapmpen) hem zeker goed hebben gedaan.
Voor wat betreft het roeten: Ik moet zeggen dat de auto altijd al behoorlijk heeft geroet, ook al toen ik hem kocht met 66.000 km op de teller. Ik denk dat bijna alle E46 330d's dit wel hebben (o.a. door het ontbreken van een roetfilter) en het heeft denk ik ook een beetje met je rijstijl te maken nl. vrij rustig cruisen met af en toe even lekker doortrappen, wat overigens ook mijn eigen rijstijl is. Tijdens het cruisen blijft er roet 'plakken' in de uitlaat en wanneer je in een wat lagere versnelling dan even flink doorhaalt, wordt de boel nu eenmaal weer even goed losgeblazen. Vooral in de 2e versnelling kan je echt een enorm rookgordijn opgooien is mijn ervaring! Best ook wel wat lol mee beleefd bij irritante bumperklevers en cabrio rijders , maar uiteindelijk ziet het er toch niet echt 'chique' uit natuurlijk die roetwolken.
En die vastzittende rechter remklauw is prima mogelijk. De linker zat bij 198.000 km al vast en die heb ik toen meteen laten vervangen. Revisie van de klauw is een prima tijdelijke oplossing, maar ik zou het wel goed in de gaten houden. Als je te lang met een aanlopende remklauw blijft rondrijden kan je op een gegeven moment ook je remschijf gaan beschadigen en dan moet je die ook meteen gaan vervangen (was bij mij het geval bij 198.000 km), maar gelukkig merk je dat meestal wel bijtijds doordat je auto wat gaat begint te trillen in het stuur.
Re: Carb's E46 330d | p7 nieuwe foto's
Roet uitstoot is verder niet echt strorend, maar staat inderdaad niet echt "chique" tov het uiterlijk van de auto. Qua rij gedrag zitten we ongeveer wel gelijk vermoed ik. In 2de en 3de versnelling en dan met name boven de 3000rpm krijg je flinke wolken bij stevig doortrekken. BIj normaal rijgedrag heb je nergens last van. Kan er verder wel mee leven. Had eerst het idee dat het aan de LMM kon liggen, maar blijkt is verder goed.
Remklauw gaat binnenkort voor vervanging, planning is eind september. Laat dan ook 2 kleine roestpitjes weg werken op het linker achterscherm. Vandaag beide xenon pitten na bijna 8 jaar en 4 maanden vervangen. Zal ook wel wat extra lichtopbrengst geven. Had de laatste tijd niet echt meer het idee met xenon te rijden qua lichtopbrengst.
Remklauw gaat binnenkort voor vervanging, planning is eind september. Laat dan ook 2 kleine roestpitjes weg werken op het linker achterscherm. Vandaag beide xenon pitten na bijna 8 jaar en 4 maanden vervangen. Zal ook wel wat extra lichtopbrengst geven. Had de laatste tijd niet echt meer het idee met xenon te rijden qua lichtopbrengst.
Re: Carb's E46 330d | p7 nieuwe foto's
Dikke sedans allebei!
Wat betreft het roeten, Deed de mijne ook altijd best erg.
Wat je moet doen is je EGR volledig dicht maken. Niet alleen het slangetje afdoppen maar ook het dikke metalen 'slang' afsluiten d.m.v. een euro munt stuk er tussen doen.
Klinkt raar maar werkt echt.
Wat betreft het roeten, Deed de mijne ook altijd best erg.
Wat je moet doen is je EGR volledig dicht maken. Niet alleen het slangetje afdoppen maar ook het dikke metalen 'slang' afsluiten d.m.v. een euro munt stuk er tussen doen.
Klinkt raar maar werkt echt.
BMW, Freude am Fahren
Re: Carb's E46 330d | p7 nieuwe foto's
Roet wolken uitstoot heb ik alleen bij echt flink doortrekken, normaal valt het niet op dus de EGR afdoppen is wat mij betreft niet nodig. Kan er mee leven, het is nou eenmaal een diesel
Re: Carb's E46 330d | p7 nieuwe foto's
Vandaag de xenon lampen vervangen. lastige klus de kappen aan de achterkant waren bijna niet te verwijderen of vast te zetten. Maar het lijkt wel alsof ik het afgelopen jaar met kaarslicht heb gereden, wat een verbetering in lichtopbrengst
Re: Carb's E46 330d | p7 nieuwe foto's
Leuke shoot!
Re: Carb's E46 330d | p7 nieuwe foto's
mooie foto's hoor, leuk genomen
Re: Carb's E46 330d | p7 nieuwe foto's
Over 2 weken gaat de bimmer weer naar de garage voor vervangen remklauw rechts voor en hitteschild van de einddemper te vervangen.
Constateerde gisteren op de zoektocht naar een klapperend geluid aan de linker achterzijde dat het hitteschild boven de einddemper conpleet los geroest is van de bevestigings punten. Hopelijk is dan het gekapper op slechte wegen weg.
Zomervelgen gaan er eind oktober ook onder vandaan voor een opknapbeurt in de winter. 1 velg moet wat stoeprandschade worden bijgelast en afgedraaid. Iemand hiervoor een goed adres?
Twijfel nog een beetje of ik wel/niet een veerpootbrug intalleer.
Constateerde gisteren op de zoektocht naar een klapperend geluid aan de linker achterzijde dat het hitteschild boven de einddemper conpleet los geroest is van de bevestigings punten. Hopelijk is dan het gekapper op slechte wegen weg.
Zomervelgen gaan er eind oktober ook onder vandaan voor een opknapbeurt in de winter. 1 velg moet wat stoeprandschade worden bijgelast en afgedraaid. Iemand hiervoor een goed adres?
Twijfel nog een beetje of ik wel/niet een veerpootbrug intalleer.