Algemene E46 winterbanden Topic!
- Martijn_bmw
Re: Algemene E46 winterbanden Topic!
eens met je betoog
maar aan de andere kant je wil toch zo lang mogelijk genieten van je mooie zomer set ipv die lelijke winterwielen...
maar aan de andere kant je wil toch zo lang mogelijk genieten van je mooie zomer set ipv die lelijke winterwielen...
E30-320i-1984 < sold
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
E30-316ibaur-1990 < sold
E30-alpinaC1-1987 < sold
E30-316baur-1985 < sold
E30-320i-1990 < sold
E30-318ibaur-1988 < sold
E30-320ibaur-1988 < sold
E30-325ibaur-1990 < sold
E46-318i-1999 < sold
E91-318i-2006
M'n zomerbanden liggen er sinds een paar weken weer op naar volle tevredenheid
Die zouden er toch pas begin april pas op gaan?
- smokey_fluppe
Winterbanden
Hallo,
Graag had ik eens jullie mening gehad over een aankoop dat ik in overweging neem.
Ik ben al bezig met het zoeken van een setje velgen met winterbanden en ben terechtgekomen bij een firma die
setjes verkoopt die van leasingwagens komen, zij kunnen mij een
set velgen met Goodyear Ultragrip 7+ winterbanden 205-55-16 aanbieden voor 325€,
op de banden zou nog tussen de 6 en 8mm profiel zitten.
Ik zelf vind dit een goede koop, maar heb toch ook een beetje wantrouwen.
Wat is jullie mening hierover
Graag had ik eens jullie mening gehad over een aankoop dat ik in overweging neem.
Ik ben al bezig met het zoeken van een setje velgen met winterbanden en ben terechtgekomen bij een firma die
setjes verkoopt die van leasingwagens komen, zij kunnen mij een
set velgen met Goodyear Ultragrip 7+ winterbanden 205-55-16 aanbieden voor 325€,
op de banden zou nog tussen de 6 en 8mm profiel zitten.
Ik zelf vind dit een goede koop, maar heb toch ook een beetje wantrouwen.
Wat is jullie mening hierover
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Winterbanden
Welke velgen dan?
Ik heb vorige week exact dezelfde banden (nieuw) bij een bedrijf in Duitsland gekocht voor 423 euries, bij m'n BMW zat nog een setje 16inch velgen.
Aangezien bij jou de velgen er al bij zitten lijkt het mij niet heel duur maar ik weet niet hoeveel winters je nog kan rijden met dit setje?
Aangezien bij jou de velgen er al bij zitten lijkt het mij niet heel duur maar ik weet niet hoeveel winters je nog kan rijden met dit setje?
8mm profiel zou betekenen dat ze nog zo goed als nieuw zijn. Bij 6mm zijn ze al iets verder heen. Een winterband is volgens mij bij 4mm profiel officieel geen winterband meer.
Ligt dus erg aan je rijstijl en de hoeveelheid kilometers die je per jaar rijdt.
Ligt dus erg aan je rijstijl en de hoeveelheid kilometers die je per jaar rijdt.
- smokey_fluppe
hiebij eens de link van de advertentie
http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... c_id=&afd=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.2dehands.be/auto-onderdelen- ... c_id=&afd=" onclick="window.open(this.href);return false;
- smokey_fluppe
ik heb een normale rijstijl en doe het meeste km op de autostrade, tussen de 15 en 20000 op een jaar
Mja, lastig. Als je niets hebt liggen zelf, qua velgen, is het mooi dat ze erbij zitten want je betaalt al gauw 100 euro voor een setje stalen velgen.
Ter referentie: ik had al stalen velgen en heb van afgelopen jaar 320 euro inclusief montage betaald voor Goodyear Ultragrip 7+ in 15". 16" is een tientje of twee duurder, dus zeg 400 euro voor nieuwe banden. 325 is niet duur als je de velgen erbij hebt en de banden nagenoeg nieuw zijn. Als je rond de 6mm zitten, zijn ze al tot minimaal halverwege versleten qua winterband-techniek, de vraag is of het dan nog de moeite is. Misschien kun je dan beter een setje stalen velgen los kopen (evt 15 inch) en er dan zelf nieuwe wintersloffen onder laten leggen.
Ter referentie: ik had al stalen velgen en heb van afgelopen jaar 320 euro inclusief montage betaald voor Goodyear Ultragrip 7+ in 15". 16" is een tientje of twee duurder, dus zeg 400 euro voor nieuwe banden. 325 is niet duur als je de velgen erbij hebt en de banden nagenoeg nieuw zijn. Als je rond de 6mm zitten, zijn ze al tot minimaal halverwege versleten qua winterband-techniek, de vraag is of het dan nog de moeite is. Misschien kun je dan beter een setje stalen velgen los kopen (evt 15 inch) en er dan zelf nieuwe wintersloffen onder laten leggen.
- smokey_fluppe
Dit is een goeie raad Mikky , ik zal eerst een uitkijken naar stalen velgen appart, en eens prijs gaan vragen bij de bandendealer voor de Ultragrips, want het is ook niet de moeite als ze maar 1 winter meegaan
Op Marktplaats staan voldoende setjes tussen 50 en 100 euro. Goede winterbanden vind je vervolgens hier. Komt nog wel iets meer dan een tientje per band bij voor balanceren en monteren. Voor 450 euro heb je een setje 15" met nieuwe winterbanden, waar je zeker 30 Ã 40k mee vooruit kan.
Even een vraag......
Mijn E36 gaat over een paar weken weg, daar voor in de plek een E46.
Heb een set winterbanden, één seizoen gebruikt, paar 1000km.
Heb een set Nokian WR G2, erg fijne band btw, alleen beetje afrolgeluid.
Maar dat geeft niet, want in de sneeuw was hij perfect!
Het jaar daarvoor kwam mijn vrouw gewoon de straat niet uit op zomerbanden, het was één ijsplaat.
En gestrooid werd er niet meer, zout op
Maar goed, het gaat om deze velg....
Die velg past toch gewoon onder de E46?
Begin niet over dat het er niet uit zal zien......
Dat weet ik ook wel, maar ga niet weer €500 kapotslaan voor een inch grotere velgen en banden
Mijn E36 gaat over een paar weken weg, daar voor in de plek een E46.
Heb een set winterbanden, één seizoen gebruikt, paar 1000km.
Heb een set Nokian WR G2, erg fijne band btw, alleen beetje afrolgeluid.
Maar dat geeft niet, want in de sneeuw was hij perfect!
Het jaar daarvoor kwam mijn vrouw gewoon de straat niet uit op zomerbanden, het was één ijsplaat.
En gestrooid werd er niet meer, zout op
Maar goed, het gaat om deze velg....
Die velg past toch gewoon onder de E46?
Begin niet over dat het er niet uit zal zien......
Dat weet ik ook wel, maar ga niet weer €500 kapotslaan voor een inch grotere velgen en banden
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Zoals er staat..... Een E46
Voor de duidelijkheid een 318 touring 2004
Voor de duidelijkheid een 318 touring 2004
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶