Wat gebruiken jullie voor navigatietruzen?
Re: Wat gebruiken jullie voor navigatietruzen?
ANWB stratenboek 2007:D van me oma gekregen. Werkt als een tiet.
Ook leuk voor de verandering: geef je vriendin het stratenboek en zeg dat je naar punt... B wilt. Je bent een dag zoet en je komt nog eens ergens:D. (behalve op punt B). Ik ben zo al een paar weekenden door gekomen onderweg vind je genoeg leuke restaurants:P.
Ook leuk voor de verandering: geef je vriendin het stratenboek en zeg dat je naar punt... B wilt. Je bent een dag zoet en je komt nog eens ergens:D. (behalve op punt B). Ik ben zo al een paar weekenden door gekomen onderweg vind je genoeg leuke restaurants:P.
Ik gebruik nu een 16:9 navi prof systeem (zelf ingebouwd) heb eerst nog even met het 4:3 kleurenscherm rondgereden maar vind het breedbeeldscherm toch wel veel mooier staan.
Heb daarvoor nog een keer een navi set gekocht van tomtom met een HP pda, vond dit echt een ruk systeem. Duurde soms eeuwen eer het ding z'n positie wilde bepalen..
Oja, als software heb ik pas een originele 2008-1 benelux cd gekocht bij de dealer aangezien de MK3 steeds de gekopieerde cd's eruit gooide (originele cd hielp ook niet veel dus heb een compleet nieuw loopwerk in de MK3 geplaatst)
KJ
Heb daarvoor nog een keer een navi set gekocht van tomtom met een HP pda, vond dit echt een ruk systeem. Duurde soms eeuwen eer het ding z'n positie wilde bepalen..
Oja, als software heb ik pas een originele 2008-1 benelux cd gekocht bij de dealer aangezien de MK3 steeds de gekopieerde cd's eruit gooide (originele cd hielp ook niet veel dus heb een compleet nieuw loopwerk in de MK3 geplaatst)
KJ
BMW 318CI 2003 M-Technik II 

Ik heb een echte Bertusâ„¢ met mk4 computer 

stevige auto houder voor mn n95, beetje weggestopt op de ruit tussen de deur en het stuur

nokia n95 uiteraard

adapt 850 bluetooth gps muis

in combinatie met TomTom Navigator 6 en TomTom HD traffic, en flitspalen uiteraard

nokia n95 uiteraard

adapt 850 bluetooth gps muis
in combinatie met TomTom Navigator 6 en TomTom HD traffic, en flitspalen uiteraard

Mooi zwart is niet lelijk!
Momenteel nog Tom Tom Go 300 ...
Maar vanaf volgende week heb ik ook een Nokia N95 en dan zal het warschijnlijk bovenstaande configuratie worden
Trouwens vraagje aan Guiding: Ben je tevreden over de navigatie van de N95? GPS muis is nodig omdat toestel zelf geen GPS heeft?
En wat zijn trouwens de bijkomende kosten voor Tom Tom Navigator en Tom Tom HD Traffic? Je zal wel onbeperkt internet nodig hebben op je toestel denk ik zo en moet je nou voor stemmen ook weer extra betalen?
Maar vanaf volgende week heb ik ook een Nokia N95 en dan zal het warschijnlijk bovenstaande configuratie worden

Trouwens vraagje aan Guiding: Ben je tevreden over de navigatie van de N95? GPS muis is nodig omdat toestel zelf geen GPS heeft?
En wat zijn trouwens de bijkomende kosten voor Tom Tom Navigator en Tom Tom HD Traffic? Je zal wel onbeperkt internet nodig hebben op je toestel denk ik zo en moet je nou voor stemmen ook weer extra betalen?
+1, en hij bevalt super!Griffendahl schreef:Ik heb een echte Bertusâ„¢ met mk4 computer

- Dutch Delight
Pioneer AVIC S2 bevalt prima !

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Heb een TomTom one V2.
Heb er een Verbatim 2GB kaartje in gestopt.
Draai nu de software v7, en uiteraard de nieuwste kaart erop.
Lekker goedkoop dingetje, 30 euro bijbetaling bij verlenging van e mobiele abbo.
Houd er niet zo van om een GPS muis te hebben bij een mobieltje ofzo.
Als ik nu mocht kiezen, dan zou ik een HTC nemen met windows mobile, en ingebouwde gps.
http://www.phonehouse.nl/?page=popupSpe ... n=HTCTYTN2
Heb er een Verbatim 2GB kaartje in gestopt.
Draai nu de software v7, en uiteraard de nieuwste kaart erop.
Lekker goedkoop dingetje, 30 euro bijbetaling bij verlenging van e mobiele abbo.
Houd er niet zo van om een GPS muis te hebben bij een mobieltje ofzo.
Als ik nu mocht kiezen, dan zou ik een HTC nemen met windows mobile, en ingebouwde gps.
http://www.phonehouse.nl/?page=popupSpe ... n=HTCTYTN2
Asus Mypal A636 (met TT6):

Heb helemaal de pleuris in over dit apparaat, maar heb niet de liquide middelen om een Bertus unit te kopen!
Gelukkig brengt hij me wel waar ik wil komen. Ik ben nog steeds aan het kijken hoe ik hem netjes in kan bouwen. Zuignap s*cks!

Heb helemaal de pleuris in over dit apparaat, maar heb niet de liquide middelen om een Bertus unit te kopen!
Gelukkig brengt hij me wel waar ik wil komen. Ik ben nog steeds aan het kijken hoe ik hem netjes in kan bouwen. Zuignap s*cks!
De ingebouwde GPS is een beetje ruk... En wordt niet ondersteund door Tomtom. Heb zelf ook de N95, maar ben blij dat ik hem niet voor navigatie in de auto hoef te gebruiken. Ik vind hem daar niet zo heel geschikt voor eerlijk gezegd.Mooggie schreef:Trouwens vraagje aan Guiding: Ben je tevreden over de navigatie van de N95? GPS muis is nodig omdat toestel zelf geen GPS heeft?
Overigens wel heerlijk om midden in een stad zo ff wat terug te kunnen vinden. Parkeergarage waar je auto staat, een specifiek winkeltje waar je nog heen wilde etc...
Hoezo gevat?Mini schreef:Dat hoort een zuignap inderdaad te doen :p
Maar hoe zorg je ervoor dat je stroom hebt dan? Loopt die kabel midden door je auto? (snap wel dat je een mini hebt en dat de afstanden allemaal niet zo groot zijn, maar toch)Mini schreef:Heb 'm linksonder tegen de voorruit geplakt en dat zit muurvast, nooit problemen mee gehad.
Daar komt nog eens bij dat ik het een beetje cheap ass vind staan als je zo'n unit aan je ruit hebt hangen, dus vandaar zuignap zuigt

Neemt niet weg dat ik het nu helemaal waardeloos 'opgelost' heb, hij ligt bij mij gewoon in de asbak. Ben nog zoekende naar de juiste houding ;D
Voor mij is dat op dit moment ook big time te veel geld (is niet eens een leasebak!) Zit te denken aan een HR richter in een van de ventilatoren in het midden.Mini schreef:Ben het wel met je eens dat zo'n zuignap op de ruit eigenlijk geen gezicht is, maar om nou 2400 euro voor een Navi professional uit te geven (in een leaseauto.....) ging nèt ff wat te ver.
Ik gebruik sinds een maand dit omdat ik de tom tom op de voorruit echt verschrikkelijk vond.

En moet zeggen dat het naar mijn mening heel erg goed werkt en ben er ook hardstikke tevreden mee, blijf dit een heel goed alternatief vinden voor de originele Navi van bmw die 4 a 5 x duurder is.
Was hier in totaal 400 euro voor kwijt voor een 2e hands set.

En moet zeggen dat het naar mijn mening heel erg goed werkt en ben er ook hardstikke tevreden mee, blijf dit een heel goed alternatief vinden voor de originele Navi van bmw die 4 a 5 x duurder is.
Was hier in totaal 400 euro voor kwijt voor een 2e hands set.
De nokia n95 beschikt zelf over een gps die gelijk is aan een Sirfstar II - III (zit er tussenin qua kwaliteit)Mooggie schreef:Momenteel nog Tom Tom Go 300 ...
Maar vanaf volgende week heb ik ook een Nokia N95 en dan zal het warschijnlijk bovenstaande configuratie worden![]()
maar deze interne gps werkt niet met TomTom, hij werkt wel met Route66/Navigon/Sygic (tomtom kloon)/Nokia Maps
Ik heb om 3 redenen deze adapt erbij gekocht
- aparte accu, accu van mijn telefoon gaat langer mee omdat ie de gps niet hoeft te gebruiken
(hoef ik em ook niet elke keer op 12 volt te gooien)
- aparte gps muis werkt vaak wat sneller (adapt 850 is Sirfstar III)
- enige oplossing om tomtom te gebruiken en die beviel mij een stuk beter als die andere bovengenoemde
Verder ben ik erg tevreden over de navigatie, n95 is snel toestel en geeft alles erg snel weer.
TomTom HD traffic is een apart abonnement inderdaad, en onbeperkt internet is voor de kosten idd een stuk voordeliger (al kun je zelf instellen hoe vaak ie het opmag halen)
Maar als je af n toe in de file staat haal je het abo geld er per jaar al snel uit qua benzine die je uitspaart (zeker in een bmw

Stemmen zijn ook gratis te halen (bedoel ik nog niet eens 'illegaal' downloaden mee, je heb sites die ze gratis ter download aanbieden)

Mooi zwart is niet lelijk!
Ik gebruik nu bijna een jaar deze van sony en moet zeggen dat ie prima bevalt het grote voordeel
is dat je de zuignap overal op kan plaatsen,na de software update werkt het sneller en beter deze
heeft alle mappen van europa dus zal nooit meer verdwalen

is dat je de zuignap overal op kan plaatsen,na de software update werkt het sneller en beter deze
heeft alle mappen van europa dus zal nooit meer verdwalen

320I E46 Sedan '99.

BMW 320I E46 tot 2019
BMW 1 Serie 114I Urban