Wat is je kilometerstand en pluimt hij erg?
Want 1l op 700km
Het zou aan de carterontluchting kunnen liggen, als die niet goed werkt kan je carter leeg gezogen worden naar het inlaat spruitstuk.
Maar dan nog is het een hoog verbruik.
Damn dat is een bizar olieverbruik, idd snel je carterontluchting checken.
en even iemand achter je laten rijden en kijken of de auto niet blauw walmt van de olie.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Een 316i ruilmotor kost niet de wereld lijkt me zo, maar zou eerst even alles goed nalopen/controleren door een goed bedrijf mischien valt het erg mee.
Van het ergste uitgaan kan altijd nog.
Laatst gewijzigd door bofkont op 18 sep 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ai da's balen, mijne heeft ook zelfde km stand, en ik dacht dat de mijne al veel olie zoop. (zo'n beetje 1L op 8000km, maar da's met 10w-40. met 5w-30 zoop hij wel meer mja da's dan ook dunnere olie)
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Typisch BMW kwaaltje zeker voor de E46. Rij al jaren met 1 liter op 1000km. Geen probleem af en toe een liter erbij.
Een liter op 1000 a 1500 km is zelfs binnen de BMW norm.
Dus ik zou er niet zo mee zitten.
Die BMW norm is puur om zich (BMW) in te dekken. Want 1L op de 1000km is natuurlijk niet echt normaal. De 330'ers staan er bekend om, om wat te lusten. Zo'n 1L op de 5000km. Ik zelf zit op 1L op de 6000 a 7000km. Met een willekeurige andere BMW zou ik dus niet echt genoegen nemen met een hoger verbruik.
Het verbruik van een N42 motor ligt vaak aan verschillende onderdelen. En is niet meer het 'normaal' verbruiken van olie, maar vaak defecte olieafscheider, vacuümpomp, etc.