Ik woon in Leeuwarden en ben sinds afgelopen vrijdag eigenaar van een BMW.
Mijn auto-historie:
VW Golf II 1.8t - 1988
VW Golf II 1.8t - 1987
VW Golf III 1.6 - 1994
VW Golf IV 1.9TDI - 1998
Ford Fusion - 2008 (voorloop lease)
Renault Megane 1.5 dci - 2008 (lease)
Toyota Yaris - 2009 (voorloop lease)
VW Golf V 1.9 TDI Bluemotion - 2009 (lease)
VW Golf VI 1.2 TSI Bluemotion - 2011 (lease)
Ik ben sinds 1 juli 2011 in dienst bij een nieuwe werkgever, waar ik helaas geen recht op een lease-auto heb. Omdat ik de laatste jaren gewend was om in nieuwe auto's te rijden ben ik op zoek gegaan naar een comfortabele en luxe auto. Zo ben ik terecht gekomen bij een BMW 525TD uit 1998. Een model dat ik altijd al mooi heb gevonden.
Ik ben van plan om ongeveer 1,5 á 2 jaar in deze auto te rijden. Daarna zal ik hem weer verkopen en zal ik dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk reizen :shock: . De aankomende 1,5 á 2 jaar hoop ik in ieder geval van mijn BMW te genieten.
In de BMW ligt dus een 525TD-motor. Deze motor heeft in tegenstelling tot de TDS dus geen intercooler en hij heeft ook veel minder PK's (slechts 117). Daarentegen is deze auto wel iets lichter dan de gemiddelde TDS, zo'n 1.445 KG. En dat scheelt mij weer iets in de wegenbelasting. :mrgreen:
De auto is >13 jaar oud en dat kun je ook wel zien aan een aantal onvolkomenheden: steenslag, een deuk in de motorkap, een deuk in het spatbord rechtsvoor, een roestplek voor op de motorkap en achter op de klep naast het sleutelgat. De binnenkant ziet er nog wel erg netjes uit. Een nadeel is wel, dat de vorige eigenaar nogal veel gerookt heeft. Die geur is er moeilijk uit te krijgen. Verder heeft de auto last van wegvallende pixels in de radio en boordcomputer. Ook brandt het lampje dat er iets is met de remmen (vorige eigenaar zei dat de remblokken vervangen moesten worden, maar dat moet natuurlijk nog blijken) en ook het airbag-lampje. Hier moet ik dus nog naar laten kijken.
Tot slot nog 2 foto's: