Ik heb een airopomp nodig voor mn e39 (523) uit 1996,
ik heb er een paar van de sloop gevonden, van een paar bmw's ook uit 1996 maar ze zijn of 525 of 530, mijn vraag is of deze ook passen bij mn 523 ?
aircopomp e39 523/525/530
-
Re: aircopomp e39 523/525/530
Klopt, die 525 uit '96 is een diesel dus dat gaat waarschijnlijk niet passen...
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
Hallo BMW vrienden,
Bij de 96er E39 waren er enkel de 6 cilinders 520/523/528
De aircopomp van de 520 is anders, die van de 523 en de 528 kunnen soms uitgewisseld worden, dragen hetzelfde part nummer.
Tot zover dit betrouwbaar blijkt te zijn.
In de praktijk wil het wel eens anders zijn.
Maar ik zie dus in de gegevens, dat het hier wel hetzelfde schijnt te zijn met de 523 en de 528.
Maar neem het zekere voor het onzekere, vergelijk de pomp nummers, dan weet je het heel zeker.
Een goede tip:
Koop enkel een pomp die helemaal is afgeplugd, er mag geen enkele aansluiting open zijn.
Tenzij de pomp in jou bijzijn word gedemonteerd.
Een pomp die te lang bloot heeft gestaan met de buitenlucht, die zal niet meer werken.
Of blijft altijd lawaai maken.
Koop deze beter nooit.
Met vriendelijke groet,
Ad
Bij de 96er E39 waren er enkel de 6 cilinders 520/523/528
De aircopomp van de 520 is anders, die van de 523 en de 528 kunnen soms uitgewisseld worden, dragen hetzelfde part nummer.
Tot zover dit betrouwbaar blijkt te zijn.
In de praktijk wil het wel eens anders zijn.
Maar ik zie dus in de gegevens, dat het hier wel hetzelfde schijnt te zijn met de 523 en de 528.
Maar neem het zekere voor het onzekere, vergelijk de pomp nummers, dan weet je het heel zeker.
Een goede tip:
Koop enkel een pomp die helemaal is afgeplugd, er mag geen enkele aansluiting open zijn.
Tenzij de pomp in jou bijzijn word gedemonteerd.
Een pomp die te lang bloot heeft gestaan met de buitenlucht, die zal niet meer werken.
Of blijft altijd lawaai maken.
Koop deze beter nooit.
Met vriendelijke groet,
Ad
- Marcel RSD
Of koop er 1 via eBay. Daar valt de prijs ook mee en deze zijn nieuw.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n onderdeel wil je niet tweedehands monteren.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo'n onderdeel wil je niet tweedehands monteren.

Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Mods:
- Evolve IATS relocate
bedankt voor jullie informaties, ik zal deze onthouden.
en op ebay zijn idd goedkoop, maar welke is precies de mijne ?, ik heb mijn oude pomp niet meer. hoe kan ik betalen op deze site, want ik heb eerder niks gekocht.
en op ebay zijn idd goedkoop, maar welke is precies de mijne ?, ik heb mijn oude pomp niet meer. hoe kan ik betalen op deze site, want ik heb eerder niks gekocht.
- Marcel RSD
Op deze site vul je de laatste 7 cijfers van je chassis in (VIN nummer)
http://bmwfans.info/parts/catalog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zoek je naar de airco pomp. Onderaan staan de losse onderdelen en het OEM nummer.
Daarna kijk je in de advertentie op eBay en daar staan de bijbehorende Oem nummers vermeld. Of je belt ze.
En als nieuwe gebruiker kies je voor Paypall of je maakt het van tevoren over. Even naar de feedback van de verkoper kijken. Dat geeft een aardig beeld over de betrouwbaarheid. Ik heb tot op heden nog geen problemen met betalen/leveren gehad.
http://bmwfans.info/parts/catalog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar zoek je naar de airco pomp. Onderaan staan de losse onderdelen en het OEM nummer.
Daarna kijk je in de advertentie op eBay en daar staan de bijbehorende Oem nummers vermeld. Of je belt ze.
En als nieuwe gebruiker kies je voor Paypall of je maakt het van tevoren over. Even naar de feedback van de verkoper kijken. Dat geeft een aardig beeld over de betrouwbaarheid. Ik heb tot op heden nog geen problemen met betalen/leveren gehad.
Showroom:
Mods:
- Evolve IATS relocate
Mods:
- Evolve IATS relocate