Programming for dummies
Re: Programming for dummies
Hallo S2K,
Ik heb vandaag mijn kabel mogen ontvangen en deze werkt op mijn E88!!
Helaas ga ik zondag op vakantie en heb niet veel tijd om van alles te programmeren.
Ik heb vandaag mijn kabel mogen ontvangen en deze werkt op mijn E88!!
Helaas ga ik zondag op vakantie en heb niet veel tijd om van alles te programmeren.
Ok dan zal ik ook eens gaan zoeken ik wil er eigenlijk een hebben zonder de usb dus met com port. Maar snap niet zo wat ik met die ander móet doet niets op geen enkele manier niet op een e46, e39 of e60.
Maar goed zal dezelfde kabel als Jou eens bestellen.
Kijken wat ier allemaal mogelijk is.
Bedankt.
Maar goed zal dezelfde kabel als Jou eens bestellen.
Kijken wat ier allemaal mogelijk is.
Bedankt.
-
Wie kan me vertellen welke kabel ik nodig heb om mijn BMW E60 sedan uit mei 2008 te programmeren? Het betreft het facelift model maar nog net met CCC i-Drive (type 560L - variant NX31 - versie AD).
Thanks.
Thanks.
Mark, zie pagina 1 van deze post. Je moet dus een OBD kabel hebben met een USB aansluting of RS232 (COM) aansluiting als je laptop die nog heeft.
Bericht verwijderd. Het linken, of vragen naar illegale software of auteursrechtelijk beschermd materiaal is verboden op het forum. Zie forumregels
Moderatoropmerking judaz
Ik heb gister mijn kabel ontvangen, en getest met bijgeleverde software (alleen om uit te lezen), en het werkte perfect.
Via een torrent link heb ik INPA gedownload (ong 300MB iso) deze op een CD gebrandt, en daar zit meteen alles bij, dus ook NCS EXPERT.
Dus INPA via torrent zoeken...dan moet het lukken!
Suc6
Via een torrent link heb ik INPA gedownload (ong 300MB iso) deze op een CD gebrandt, en daar zit meteen alles bij, dus ook NCS EXPERT.
Dus INPA via torrent zoeken...dan moet het lukken!
Suc6
Net even wat geprobeerd met NCS...geen communicatie!
Wel communicatie met bijgeleverde test software...alleen uitlezen.
Mijn kabel heeft een USB aansluiting, en wordt naar een com poort gezet...COM5
Waar kijkt het programma naar, dus welke COM poort...is dit te wijzigen?
Wie heeft advies?
Wel communicatie met bijgeleverde test software...alleen uitlezen.
Mijn kabel heeft een USB aansluiting, en wordt naar een com poort gezet...COM5
Waar kijkt het programma naar, dus welke COM poort...is dit te wijzigen?
Wie heeft advies?
Hallo ivokokkeel
Ik had hetzelfde..bleek dat ik de verkeerde kabel had en daarmee niet kon programmeren. Wel uitlezen storingscodes etc.
Heb je een afbeelding van je kabel en waar heb je hem gekocht?
Ik had hetzelfde..bleek dat ik de verkeerde kabel had en daarmee niet kon programmeren. Wel uitlezen storingscodes etc.
Heb je een afbeelding van je kabel en waar heb je hem gekocht?
Kabel gekocht bij:
KWP2000 uit Fürstenwalde (D)
Was omschreven als werkende kabel voor een BMW.
Type is een "AutoDia E327"
Unterstützt alle OBD2/EOBD protokolle.
Op de achterkant staat "OBD II"
Hopelijk heb ik niet de verkeerde....hoor graag...
KWP2000 uit Fürstenwalde (D)
Was omschreven als werkende kabel voor een BMW.
Type is een "AutoDia E327"
Unterstützt alle OBD2/EOBD protokolle.
Op de achterkant staat "OBD II"
Hopelijk heb ik niet de verkeerde....hoor graag...
wil 2 instellingen in de categorie Car & Key aanpassen, instellingen persoonlijk per sleutel
- Memory stoel-/spiegelinstellingen
- spiegel trottoirband-/neerklapstandinsinstelling ( )
Laatste is al gelukt meen ik gelezen te hebben, klopt?
En het eerste?
betreft E46 van 09-2001
En het eerste?
betreft E46 van 09-2001
Hi Ivokkeel,
Dan heb je precies dezelfde kabel als ik gekocht...die dus NIET voor programmeren te gebruiken is .
Klik op deze link. Hier vindt je alle info. Veel suc6
http://www.bmwcoding.com/showwiki.php?t ... +USB+Cable" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr
Dan heb je precies dezelfde kabel als ik gekocht...die dus NIET voor programmeren te gebruiken is .
Klik op deze link. Hier vindt je alle info. Veel suc6
http://www.bmwcoding.com/showwiki.php?t ... +USB+Cable" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr
Ik weet het niet voor een E46.DSport schreef:wil 2 instellingen in de categorie Car & Key aanpassen, instellingen persoonlijk per sleutel
En het eerste?
betreft E46 van 09-2001
Wat bedoel je hiermee? Wat wil je bereiken?
- spiegel trottoirband-/neerklapstandinsinstelling
Ja maar je moet wel de module SA430 hebben en een auto vanaf Sept. 2005.....
Module: KGM
ASP_BORDSTEIN -> aktiv
Gaat in beide gevallen om het opslaan van 'persoonlijke' instellingen op de eigen sleutel van mijn vrouw en mij.
Het Memory in de auto werkt nu wel, maar je moet je instellingen oproepen door op juiste knopje aan de stoel te drukken en dit moet ook automatisch kunnen gaan via ontgrendelen van de auto.
Trottoirband instelling is nu max. naar beneden en dat is te ver.
Een persoonlijke neerklapstand - afh. van je lengte - kan ook opgeslagen worden op je sleutel.
Het Memory in de auto werkt nu wel, maar je moet je instellingen oproepen door op juiste knopje aan de stoel te drukken en dit moet ook automatisch kunnen gaan via ontgrendelen van de auto.
Trottoirband instelling is nu max. naar beneden en dat is te ver.
Een persoonlijke neerklapstand - afh. van je lengte - kan ook opgeslagen worden op je sleutel.
Nou het is mij ook eindelijk gelukt om wat dingen uit te lezen, maar ik heb een e60 uit 7-2004. Maar ik kan geen cappl module vinden? Heb geen navi, is het daarom?
Grtzz
Grtzz
Lijkt mij niet want in CAPPL staan ook zaken als Welcome_light, MP3, CD-Wisselaar etc.
Het zou kunnen dat je DATEN FILES (data bestanden) verouderd zijn. Ik heb ze ooit ge-upgrade (weet niet meer hoe) maar voor die tijd kon ik wel CAPPL zien. Vreemd.
Het zou kunnen dat je DATEN FILES (data bestanden) verouderd zijn. Ik heb ze ooit ge-upgrade (weet niet meer hoe) maar voor die tijd kon ik wel CAPPL zien. Vreemd.