Bericht
door AdE39 » 18 okt 2011, 16:37
Heey beste Marcel,
Nog aan het probleem bezig zijn van de klepseals?
Als de motor gestart word, en je krijgt een lekker blauwe pluim uit de uitlaat, dan kan je er donder op zeggen, dat de klepseals vervangen dienen te worden, maar eigenlijk wisten we dat al, soms helpt er geen rubber soepl makend product meer aan uitgeharde klepseals, dat wil nog wel eens helpen bij een kering.
Maar de klepseals die krijgen te maken met hogere temperaturen boven in het blok.
Ik vrees nu dan ook, dat er weinig anders op zal zitten, om deze te vernieuwen.
Je hebt getracht te kijken of Lecwec een oplossing kon bieden, meer kan je ook niet doen, het was te proberen, ja heb je, en nee kan je krijgen.
maar gezien dat je bij de start van dit topic, een olie verbruik had van één liter op de 2.500 km, nu vind ik dat nog niet zo schrikbarend hoog voor een aantal defecte klepseals, ik heb ooit eens een V6 blok gehad, dat gebruikte met een aantal defecte klepseals al één liter op de 600 km, er warenb 5 seals defect, en goed defect.
Dus er kan nog enig verschil inzitten, hoe ver de sea;s defect zijn.
Nu, heb je een nog groter verbruik zo te zien, ja, als er een seal defect gaat, dan volgen er vaak nog meerdre seals, wat natuurlijk erg FC Knudde is!
Als je een warme motor stil zet, dan blijft de olie nog even nasijpelen via de klepstelen door de seals heen op de zuigers, en dit geeft dus die blauwe pluim bij het starten, ongeacht of de motor nu warm is of koud.
Zeker kun je mogelijkerwijs de carterventilatie ook nog eens bekijken, wie weet wat je daar tegen kan komen, hopelijk is dat het, want dat is veel eenvoudiger te repareren, en het kost inderdaad veel minder, dus laat ons het hopen!
Tjs, om daar je auto voor weg te doen, het ligt er natuurlijk aan, is de auto het allemaal waard, en hoe is de staat ervan, en wat verlang je van de auto.
Allemaal dingen om af te wegen, want een andere auto kan natuurlijk een goede optie zijn, maar wat kom je daar dan weer tegen, en de kosten van een andere auto is ook soms geen kattenpis, dus even goed bekijken, beste marcel.
Ik hoor het graag van jou, hoe het allemaal verloopt.
Met vriendelijke groet,
Ad