remblokken rammelen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
robinbrl

remblokken rammelen

Bericht door robinbrl » 11 nov 2010, 12:52

Beste Forumleden.

Ik heb een week geleden geleden mijn rem blokken vervangen en op precies dezelfde manier terug gemonteerd,
maar als ik nu aan het rijden ben dan hoor je de remblokken rammelen.

Iemand enig idee wat dit kan zij?

BMWE39FREAK

Re: remblokken rammelen

Bericht door BMWE39FREAK » 11 nov 2010, 14:52

Je hebt misschien de blokken wel op de juiste manier weer gemonteerd,
maar heb je de drukveer die tegen de remklauw aankomt er ook weer op gezet..?
Want als deze er niet op zitten dan staat er geen spanning op en kunnen je blokken heen en weer..
Deze drukveer kun je normaal (als hij er dus wel op zit) direct zien zitten als je het wiel eraf haald..

Greetz 8)
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Leo Zandee

Bericht door Leo Zandee » 23 jun 2011, 14:35

Ik heb hetzelfde gehad en op advies de remblokken vervangen door originele BMW remblokken.
Op deze blokken zit aan de metalen kant hittebestendig rubber/plastic wat het rammelen tegengaat.
Hierna geen last meer van rammelende remblokken.

ThCB33R

Bericht door ThCB33R » 24 jun 2011, 10:00

als het aan de achterkant is ,kan het ook de remblokken van je handrem zijn
als je achter je remschijf verweiderd zie je nog een paar remschoenen zitten aan de binnenkant
ze zitten vast met pinnetjes in de grondplaat en willen nog wel eens loskomen of kromtrekken

Afbeelding

RemcoE36coupe

Bericht door RemcoE36coupe » 24 sep 2011, 19:00

Het klonk alsof de uitlaat onder de auto uit viel :( ; bij mij is dus zo'n veertje los uit de backplate en deze is flink door de trommel heen geslingert :gek: .....ik heb vandaag alles gedemonteerd, maar voor een nieuwe backplate moet de naaf eraf :s Het gat in de backplate is uitgelubberd, het asje is krom. Heeft iemand een andere oplossing? Ik dacht aan een kleine c-clip om het asje....

Verheeske

Bericht door Verheeske » 25 sep 2011, 21:19

ik heb pas nog een klein laspuntje op dat pinnetje gezet bij iemand. Mocht de handremvoering nog ooit los moeten tik je het er zo af met een beitel.
Een C-clip zou een nettere oplossing zijn. of eventueel boutje moertje.
-- Houdoe wanne --

RemcoE36coupe

Bericht door RemcoE36coupe » 26 sep 2011, 15:18

Ik heb bij Brezan een setje gehaald. Het asje is wat langer, veer wat groter. Met extra ringen achter de backplate, die je op maat moet maken want er is weinig ruimte, lukt het. Setje is voor e36 zeggen ze, maar eigenlijk past er niks! Veren zijn anders, pennetje is eigenlijk te lang en loopt bijna aan tegen wielbouten. Vrijdag ga ik weer even langs om te overleggen. Maar bij mij heeft het met de extra ringen wel geholpen.

Advies is denk ik wel; gaat je naaf eraf voor een wiellager; steek dan gelijk nieuwe backplate erop. Het geluid is echt angst aanjagend als dat veertje door je handremtrommel draait! Ik ben gestopt in de berm om onder de auto te kijken, zo veel kabaal maakte het.....en maak het regelmatig schoon, een zijde is bij mij gewoon doorgeroest.

orkano

Bericht door orkano » 26 sep 2011, 22:42

Heb ik ook meegemaakt, dat heeft echt veel kabaal ja. Is net of je wiel eraf vliegt haha. Dat asje was toen bij mij zowat dubbel gevouwen.

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 27 sep 2011, 10:44

Heb het ook gehad, bij mij was de backplate verroest waarna de handremkabel door de plaat heen getrokken was. Ik kon nieuwe grondplaten laten monteren, maar daarvoor moest de wiellager stukgeslagen worden. Uiteindelijk is het opgelost door een O-ring achter het gaatje van de grondplaat te monteren zodat de kabel niet meer door het gat heen kon schieten. werkt perfect!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”