remblokken rammelen
remblokken rammelen
Beste Forumleden.
Ik heb een week geleden geleden mijn rem blokken vervangen en op precies dezelfde manier terug gemonteerd,
maar als ik nu aan het rijden ben dan hoor je de remblokken rammelen.
Iemand enig idee wat dit kan zij?
Ik heb een week geleden geleden mijn rem blokken vervangen en op precies dezelfde manier terug gemonteerd,
maar als ik nu aan het rijden ben dan hoor je de remblokken rammelen.
Iemand enig idee wat dit kan zij?
-
Re: remblokken rammelen
Je hebt misschien de blokken wel op de juiste manier weer gemonteerd,
maar heb je de drukveer die tegen de remklauw aankomt er ook weer op gezet..?
Want als deze er niet op zitten dan staat er geen spanning op en kunnen je blokken heen en weer..
Deze drukveer kun je normaal (als hij er dus wel op zit) direct zien zitten als je het wiel eraf haald..
Greetz
maar heb je de drukveer die tegen de remklauw aankomt er ook weer op gezet..?
Want als deze er niet op zitten dan staat er geen spanning op en kunnen je blokken heen en weer..
Deze drukveer kun je normaal (als hij er dus wel op zit) direct zien zitten als je het wiel eraf haald..
Greetz

BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
-
Ik heb hetzelfde gehad en op advies de remblokken vervangen door originele BMW remblokken.
Op deze blokken zit aan de metalen kant hittebestendig rubber/plastic wat het rammelen tegengaat.
Hierna geen last meer van rammelende remblokken.
Op deze blokken zit aan de metalen kant hittebestendig rubber/plastic wat het rammelen tegengaat.
Hierna geen last meer van rammelende remblokken.
als het aan de achterkant is ,kan het ook de remblokken van je handrem zijn
als je achter je remschijf verweiderd zie je nog een paar remschoenen zitten aan de binnenkant
ze zitten vast met pinnetjes in de grondplaat en willen nog wel eens loskomen of kromtrekken

als je achter je remschijf verweiderd zie je nog een paar remschoenen zitten aan de binnenkant
ze zitten vast met pinnetjes in de grondplaat en willen nog wel eens loskomen of kromtrekken

-
Het klonk alsof de uitlaat onder de auto uit viel
; bij mij is dus zo'n veertje los uit de backplate en deze is flink door de trommel heen geslingert
.....ik heb vandaag alles gedemonteerd, maar voor een nieuwe backplate moet de naaf eraf
Het gat in de backplate is uitgelubberd, het asje is krom. Heeft iemand een andere oplossing? Ik dacht aan een kleine c-clip om het asje....

ik heb pas nog een klein laspuntje op dat pinnetje gezet bij iemand. Mocht de handremvoering nog ooit los moeten tik je het er zo af met een beitel.
Een C-clip zou een nettere oplossing zijn. of eventueel boutje moertje.
Een C-clip zou een nettere oplossing zijn. of eventueel boutje moertje.
-- Houdoe wanne --
-
Ik heb bij Brezan een setje gehaald. Het asje is wat langer, veer wat groter. Met extra ringen achter de backplate, die je op maat moet maken want er is weinig ruimte, lukt het. Setje is voor e36 zeggen ze, maar eigenlijk past er niks! Veren zijn anders, pennetje is eigenlijk te lang en loopt bijna aan tegen wielbouten. Vrijdag ga ik weer even langs om te overleggen. Maar bij mij heeft het met de extra ringen wel geholpen.
Advies is denk ik wel; gaat je naaf eraf voor een wiellager; steek dan gelijk nieuwe backplate erop. Het geluid is echt angst aanjagend als dat veertje door je handremtrommel draait! Ik ben gestopt in de berm om onder de auto te kijken, zo veel kabaal maakte het.....en maak het regelmatig schoon, een zijde is bij mij gewoon doorgeroest.
Advies is denk ik wel; gaat je naaf eraf voor een wiellager; steek dan gelijk nieuwe backplate erop. Het geluid is echt angst aanjagend als dat veertje door je handremtrommel draait! Ik ben gestopt in de berm om onder de auto te kijken, zo veel kabaal maakte het.....en maak het regelmatig schoon, een zijde is bij mij gewoon doorgeroest.
Heb ik ook meegemaakt, dat heeft echt veel kabaal ja. Is net of je wiel eraf vliegt haha. Dat asje was toen bij mij zowat dubbel gevouwen.
Heb het ook gehad, bij mij was de backplate verroest waarna de handremkabel door de plaat heen getrokken was. Ik kon nieuwe grondplaten laten monteren, maar daarvoor moest de wiellager stukgeslagen worden. Uiteindelijk is het opgelost door een O-ring achter het gaatje van de grondplaat te monteren zodat de kabel niet meer door het gat heen kon schieten. werkt perfect!