Chip Tuning
Re: Chip Tuning
Ik vind het ook wel bizar weinig M'n E46 320d met chip doet al 7L/100km bij 120
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Chip Tuning
Ik weet niet of The Strike een LCI met efficient dynamics heeft, maar als dat zo is dan werpt dat blijkbaar behoorlijk zijn vruchten af. Ik krijg met moeite 6 l / 100km op een vlakke rechte polderweg met 90km/u op de CC terwijl er nauwelijks een zuchtje wind staat. Maar één keer niezen en mijn verbruik schiet omhoog.
Ik merk overigens wel dat de boordcomputer absoluut niet betrouwbaar is. De laatste tijd lijkt ie bij mij helemaal van slag, maar hij zit er vrijwel altijd (goed) naast. De afgelopen vakantie heb ik telkens gemiddelden (per tank) gezien van 1:10, terwijl op basis van kilometers en hoeveelheid brandstof het verbruik op (rond de 1 op 11,5) uitkwam.
En hoewel ik na 2,5 jaar echt wel aan de krachtexplosie van de auto gewend zou moeten zijn en het daardoor makkelijker zou moeten zijn om echt eens zuinig te rijden, zonder af en toe een stoer doende Nissan Murano die bergop een Accord met succes probeert af te troeven terecht te wijzen ) krijg ik gewoon niet meer uit mijn auto.
Ik merk overigens wel dat de boordcomputer absoluut niet betrouwbaar is. De laatste tijd lijkt ie bij mij helemaal van slag, maar hij zit er vrijwel altijd (goed) naast. De afgelopen vakantie heb ik telkens gemiddelden (per tank) gezien van 1:10, terwijl op basis van kilometers en hoeveelheid brandstof het verbruik op (rond de 1 op 11,5) uitkwam.
En hoewel ik na 2,5 jaar echt wel aan de krachtexplosie van de auto gewend zou moeten zijn en het daardoor makkelijker zou moeten zijn om echt eens zuinig te rijden, zonder af en toe een stoer doende Nissan Murano die bergop een Accord met succes probeert af te troeven terecht te wijzen ) krijg ik gewoon niet meer uit mijn auto.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Chip Tuning
ik zit ook op 7l/100km met een gangetje of 130, maar ga ik sneller dan ga ik al richting 8.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 25 jul 2011, 22:57
Re: Chip Tuning
na een dikke maand met de 520d zit ik nu gemiddeld over 4000 kilometer op 1 op 14,5. boorcomputer klopt volledig met tanken... op de snelweg (gewoon netjes aan de snelheid houdend op de cruise control) rijd ik met 120 ongeveer 1 op 20, met 140 ongeveer 1 op 18,5... binnendoor intrappen haalt het gemiddelde helaas weer omlaag...
Re: Chip Tuning
1 op 20 ????? dat heb ik nog van niemand met een BMW 5serie gehoord ...
die diesels met 4 ringen op de grille hebben daar geen moeite mee trouwens, maarja ... wie A... zegt, moet BMW rijden.
die diesels met 4 ringen op de grille hebben daar geen moeite mee trouwens, maarja ... wie A... zegt, moet BMW rijden.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 25 jul 2011, 22:57
Re: Chip Tuning
Nogmaals gemeten, nu 10.000 kilometer gereden. boordcomputer staat gemiddeld op 1 op 15,2 oftewel 6,6 op 100. als ik 120 op de cruise rijdt, zit ie echt op ruim 1 op 20. Moet ik wel bijzeggen dat dat gemiddeld halen alleen lukt als ik heel rustig rijdt, en weinig in snelheid hoef te varieren. 1 op 18 met veel snelweg gemiddeld is serieus haalbaar!
PS: in een audi stap ik van mijn leven niet meer...
PS: in een audi stap ik van mijn leven niet meer...
Re: Chip Tuning
Ik heb, na veel goede berichten op engelse fora, bij Evolve uit de UK een ODBII chip"switcher" gekocht. Met het apparaat lees je zelf de ECU uit, stuur je deze per mail op en krijg je de aangepaste software terug, die je zelf kun uploaden. Is voor mij erg goed gegaan, zowel in mijn vorige 530d als nu in de 535d.
De 535d hangt toch een stuk meer aan het gas.
De 535d hangt toch een stuk meer aan het gas.
Re: Chip Tuning
Misschien was deze chipboer toch niet zo'n goede keus, maar het kan natuurlijk ook ergens anders aan gelegen hebben, in elk geval even mijn relaas:
Maandag geen vermogen meer: diagnose gedaan met INPA: roetfilter verstopt!
Naar de dealert gebracht... Geprobeerd een regeneratie te forceren; niet gelukt. De roetfilter vervangen... Probleem nog niet opgelost... Verdere diagnose: Grote turbo kapot.
Maandag zou hij het weer moeten doen en mag ik hem meenemen in ruil voor zo'n €4.500 En ik maar denken dat vrouwen "high maintenance" kunnen zijn!
Blijf Maar Werken... Hoop dat het jullie bespaard mag blijven
Maandag geen vermogen meer: diagnose gedaan met INPA: roetfilter verstopt!
Naar de dealert gebracht... Geprobeerd een regeneratie te forceren; niet gelukt. De roetfilter vervangen... Probleem nog niet opgelost... Verdere diagnose: Grote turbo kapot.
Maandag zou hij het weer moeten doen en mag ik hem meenemen in ruil voor zo'n €4.500 En ik maar denken dat vrouwen "high maintenance" kunnen zijn!
Blijf Maar Werken... Hoop dat het jullie bespaard mag blijven
Laatst gewijzigd door Liam op 13 jan 2012, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Chip Tuning
Allememachies.....hier wordt een mens niet blijer van. Sterkte.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Chip Tuning
AUW dat is slecht nieuws... ik was zelf ook al gaan zoeken naar Evolve uit de uk...dacht hiermee ook iets te kunnen...
afblijven dan maar, en aan profs overlaten
afblijven dan maar, en aan profs overlaten
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Re: Chip Tuning
Aai ... balen zeg .... dat soort crash-dieeten van je portemonnee moet je niet vaak hebben!
Was het roetfilter sowieso al aan bijna aan vervanging toe volgens de boardcomputer? Of zou zo'n verstopping echt door een (verkeerd) chipkuurtje kunnen komen?
Was het roetfilter sowieso al aan bijna aan vervanging toe volgens de boardcomputer? Of zou zo'n verstopping echt door een (verkeerd) chipkuurtje kunnen komen?
Re: Chip Tuning
Vandaag gesproken met de Evolve. Ook omdat ik het verleden prima ervaring met ze had en ze op de fora in de UK geen slechte recenties krijgen. Zij gaven aan al sinds 2007 de 535d te tunen en dat dit hun eerste report is van een opgeblazen turbo.
in alle eerljkheid: ik heb de auto gekocht bij 118.000. Heeft nu 123 gelopen.Ik heb hem bij 119 getuned, dus eerlijk gezegd verwacht ik dat de turbo al zijn beste tijd gehad had. Als tuner moet je wel erg je best doen om hem binnen 4000 km op te blazen. Evolve zijn zeker professioneel, en tunen binnen de bandbreedte van wat de turbo's aankunnen. Ik reken het ze niet aan - was vanmiddag "slightly upset"...
De kapotte turbo was de oorzaak van de rotzooi die mijn dpf blokkeerde. Heb ooit in een e39 ook de turbo opgeblazen. Dit had geen dpf en toen stond de hele straat blauw!
in alle eerljkheid: ik heb de auto gekocht bij 118.000. Heeft nu 123 gelopen.Ik heb hem bij 119 getuned, dus eerlijk gezegd verwacht ik dat de turbo al zijn beste tijd gehad had. Als tuner moet je wel erg je best doen om hem binnen 4000 km op te blazen. Evolve zijn zeker professioneel, en tunen binnen de bandbreedte van wat de turbo's aankunnen. Ik reken het ze niet aan - was vanmiddag "slightly upset"...
De kapotte turbo was de oorzaak van de rotzooi die mijn dpf blokkeerde. Heb ooit in een e39 ook de turbo opgeblazen. Dit had geen dpf en toen stond de hele straat blauw!
Re: Chip Tuning
Ik zie bij sommige in hun signaturen de figuurtjes van spritmonitor.. Iemand die kan helpen hoe ik die in mijn sig krijg?