Piepende achterveer/schokbreker
Piepende achterveer/schokbreker
Hallo,
hoor de laatste tijd bij uit en instappen steeds mijn (links)achterveer/schokbreker piepen. Het begint me steeds meer te storen eigenlijk. Wat kan ik hieraan doen?
EDIT: Ik heb net nog even gechecked, het is een hoog piepje wat achter(rechts en links) vandaan komt bij de schokbreker heb ik het idee. Het is alleen als het droog weer is idd, ik wil wel iets invetten/smeren maar ik weet niet goed wat.
Ik hoor dingen als Teflon spray? Waar kan ik dit halen en wat zal ik dan precies insmeren?
Diezel
hoor de laatste tijd bij uit en instappen steeds mijn (links)achterveer/schokbreker piepen. Het begint me steeds meer te storen eigenlijk. Wat kan ik hieraan doen?
EDIT: Ik heb net nog even gechecked, het is een hoog piepje wat achter(rechts en links) vandaan komt bij de schokbreker heb ik het idee. Het is alleen als het droog weer is idd, ik wil wel iets invetten/smeren maar ik weet niet goed wat.
Ik hoor dingen als Teflon spray? Waar kan ik dit halen en wat zal ik dan precies insmeren?
Diezel

BMW: Bayerische Motoren Werke
Re: Piepende achterveer/schokbreker
Ik had dit ook. Maar na drie weken was het weer in eens verdwenen.
Heb hier niks aan gedaan... Weet niet hoelang je het al heb?
Heb hier niks aan gedaan... Weet niet hoelang je het al heb?
Ook 2 of 3 weekjes nu idd. Maar ik denk dat het komt door droogte, dus er zal wel een drubber ingesmeerd moeten worden ofzo?

Het zouden ook je fuseekogels kunnen zijn..
Dus als smeren niet helpt zou ik daar ff zoeken..
Dus als smeren niet helpt zou ik daar ff zoeken..
Fuseekogels kunnen haast geen geluid maken, ook als ze versleten zijn niet.
BMW TIS:
BMW TIS:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl ... 92&lang=NLBij een as met enkele wieldraagarmen (E46) neemt deze kogel zowel krachten in dwars- als in langsrichting op. Hierdoor bevinden zelfs versleten kogels zich altijd in de geleiding en veroorzaken hierdoor geen geluiden.
Geluiden worden door hydraulische steunen, hitteschilden, stabilisatorstangbevestigingen, axiale koppelingen van steunlagers enz. veroorzaakt, maar niet door de fuseekogel. Bij het vervangen van de wieldraagarmen wordt meestal een van deze onderdelen tijdens de werkzaamheden losgemaakt, vastgezet of iets verdraaid. Hierdoor wordt een mogelijk aanwezige speling in een van deze onderdelen verholpen. Het succes van een dergelijke reparatie wordt valselijk aan de fuseekogel toegeschreven.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Bij de E60 is het wel degelijk de fuseekogels wat vaak het gekraak veroorzaakt...
Zo zijn er genoeg op deze forum die er last van hebben gehad en verholpen dmv
het vervangen vd fuseekogels..
Mss dat het bij de E46 anders is...
Zo zijn er genoeg op deze forum die er last van hebben gehad en verholpen dmv
het vervangen vd fuseekogels..
Mss dat het bij de E46 anders is...
kan heel goed wat jij zegt, maar lees de laatste regel van de quote nog eens
Kan ook goed dat het bij de E60 wel aan het fusee ligt, dit stuk uit TIS gaat specifiek over de E46.
Speek ook niet uit ervaring, maar kwam het tegen toen ik wat opzocht over het fusee.
Is toch zeker het vermelden waard ivm vervangen van een onderdeel wat misschien helemaal niet kapot is.

Kan ook goed dat het bij de E60 wel aan het fusee ligt, dit stuk uit TIS gaat specifiek over de E46.
Speek ook niet uit ervaring, maar kwam het tegen toen ik wat opzocht over het fusee.
Is toch zeker het vermelden waard ivm vervangen van een onderdeel wat misschien helemaal niet kapot is.
Dusss.........?
ik ben niets verder, buiten de quote van Oxellaar om dat ik misschien de gehele achter ophanging los moet maken/vervangen en dan kan het piepje dus, misschien, weg zijn?
Diezel

Diezel

Het zouden de rubbers kunnen zijn van je stabilisatorstang. Deze zijn makkelijk te bereiken dus ik zou daarmee beginnen.
Alleen hebben ze mij altijd geleerd dat je die niet in mag vetten, omdat ze dan juist kunnen gaan piepen. Ooit met monteren gebruik ik bandenvet (ook bij het monteren van draagarm rubbers e.d.) want dat is nou eenmaal gemaakt om rubber in te vetten.

nr 2 op het plaatje. Dan heb je een idee waar je naar moet zoeken onder de auto.
Alleen hebben ze mij altijd geleerd dat je die niet in mag vetten, omdat ze dan juist kunnen gaan piepen. Ooit met monteren gebruik ik bandenvet (ook bij het monteren van draagarm rubbers e.d.) want dat is nou eenmaal gemaakt om rubber in te vetten.

nr 2 op het plaatje. Dan heb je een idee waar je naar moet zoeken onder de auto.
-- Houdoe wanne --
Het piepje is dus geen indicatie van iets ernstigs dat vervangen moet worden? anders dan koop ik een bus teflon spray en spray ik het een en ander in(rubbers). Of moet ik ander spul gebruiken?
Verheeske je hebt het over niet invetten, maar daarna zeg je, gebruik bandenvet. Waarvoor dan?
Diezel
Verheeske je hebt het over niet invetten, maar daarna zeg je, gebruik bandenvet. Waarvoor dan?
Diezel

Veel rubber kan niet tegen vettigheid en olie, draagarmrubbers mag je ook niet invetten bij monteren.
Alleen zeepsop mag gebruikt worden, maar dat zal bij jouw niet echt werken tegen piepen.
En waarom bandenvet wel, zoals Verheeske zegt, omdat het gemaakt is voor rubber in te vetten.
Alleen zeepsop mag gebruikt worden, maar dat zal bij jouw niet echt werken tegen piepen.
En waarom bandenvet wel, zoals Verheeske zegt, omdat het gemaakt is voor rubber in te vetten.
als je 'm van de handrem haalt en je stapt dan in. piept ie dan nog?
de mijne had namelijk een beetje verroestte trommel....
de mijne had namelijk een beetje verroestte trommel....
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
ik zit met hetzelfde probleem en begint me ook meer en meer te storen. Hoe warmer het is, hoe luider het wordt 

Mijn Bmw: http://www.bimmerportal.nl/post355150.html#p355150" onclick="window.open(this.href);return false;
Drive low, not slow
Drive low, not slow
JA! Buunthuus, je hebt gelijk! Hij piept alleen als ik hem op de handrem zet, en idd de Remklauw ziet er behoorlijk verroest uit. Wat heb jij eraan gedaan om dit te verhelpen?