Mijn BMW E39 touring

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
pikkebaas

Re: Mijn BMW E39 touring (M5 voorbumper !! )

Bericht door pikkebaas » 13 okt 2011, 14:23

Bestaan die koplampglazen ook in chroom(look)? Met angeleyes en kompleet namelijk wel.
En is de beschrijving ergens te vinden hoe je deze demonteert en monteert('t liefst met foto's)?

'K vind die ronde mistlichten wel erg gaaf. :duim:
Afbeelding

Stan (E39)

Bericht door Stan (E39) » 13 okt 2011, 23:16

Verrek, je hebt gelijk deze lijken idd meer op de facelift knippers! Mag ik vragen waar je ze op het internet gezien hebt? Als ze van DEPO zijn moeten ze toch ergens te bestellen zijn.

Thanks voor de tip maar heb het in het verleden al een keer nagekeken en verstopt was hij niet. Heb er zelfs zo'n sponsje bijgedaan, met het idee dat er dan meer vocht opgenomen zou worden maar het heeft niet veel mogen baten.
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 13 okt 2011, 23:39

Op bimmerfest ergens... Per toeval.
Zou eens moeten nazien waar het juist was, maar via een iPad is dat niet zo makkelijk ( +heb ook al een en ander op nu ;) ; ik zoek het nog wel op)

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 14 okt 2011, 09:45

Ik zou de koplamp eens volledig uit mekaar halen (lenscover losmaken), is niet zo veel werk... Vervolgens eens alle vocht verwijderen (uitwrijven + een dag laten drogen op een warme plaats) en dan opnieuw monteren en kijken wat er gebeurt...
Er zou bv. Een teveel aan vocht in de lamp kunnen zitten dat er zelfs via de 'ontluchting' niet uitdampt...

Edit: misschien het uitgelezen moment voor CCFL angel eyes ;)
Stan (E39) schreef:Verrek, je hebt gelijk deze lijken idd meer op de facelift knippers! Mag ik vragen waar je ze op het internet gezien hebt? Als ze van DEPO zijn moeten ze toch ergens te bestellen zijn.

Thanks voor de tip maar heb het in het verleden al een keer nagekeken en verstopt was hij niet. Heb er zelfs zo'n sponsje bijgedaan, met het idee dat er dan meer vocht opgenomen zou worden maar het heeft niet veel mogen baten.

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 14 okt 2011, 14:23

Dat weet ik niet... Ik stelde hier eigenlijk zelf de vraag omdat ik niet weet waar ze te koop zijn... Mij interesseren vooral de pinkers met facelift look (halvemaanvorm)
Chroom look vind ik echt niet mooi... Het woord aftermarket druipt er van af. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
Voor het demonteren van de koplampen kan ik je wel wat helpen.... (stuur een PM met wat je moet weten en dan antwoord ik asap)
pikkebaas schreef:Bestaan die koplampglazen ook in chroom(look)? Met angeleyes en kompleet namelijk wel.
En is de beschrijving ergens te vinden hoe je deze demonteert en monteert('t liefst met foto's)?

'K vind die ronde mistlichten wel erg gaaf. :duim:

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 14 okt 2011, 14:35

Heb 't intussen eens opgezocht en heb er ontelbaar veel verschillende gevonden. Dit zijn de beste:
http://www.ecstuning.com/BMW-E39-540i-M ... l/ES10668/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.superspeed-racelook.com/Ligh ... 175aada68e" onclick="window.open(this.href);return false;

Van die laatste bestaan er blijkbaar ook chrome versie. Wat mij betreft een absolute no-Go!
Mij interesseren enkel de FL pinkers...

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 23 okt 2011, 21:38

Ik ga me de komende weken weer eens wagen aan wat mods... :gekdoen:

- facelift achterlichten (ik vind ze zo mooi, kan er niet aan doen... de originele houd ik er wel bij, mocht ik ooit heimwee hebben. Ook omdat ik de wagen eigenlijk facelift zou houden);

Mocht iemand zijn ervaring hiermee willen delen: dat is altijd welgekomen;

- de navigatie mod zit er ook aan te komen, al moet ik eerst de tijd vinden want ik wil er toch een paar dagen voor uit trekken;
- ik ga nieuwe vloermatten plaatsen (waarschijnlijk rubber);
- er komt ook nog een nieuwe uitlaat onder één der volgende weken.
Dit is wat ik voorlopig in gedachten had qua uitlaatsierstukken:
Afbeelding
maar dan dus zonder uitlaten aan de rechterkant;
- de cd-lader ga ik vervangen;
- als ik de tijd vind komen de interieurlijsten ook nog in een ander kleurtje.
- ...

8)

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 23 okt 2011, 22:34

Om navigatie in te bouwen is er op internet wel een handleiding te vinden. Ik heb er ooit 1 gehad, maar is op een gegeven moment verwijderd. Was voor mij geen optie. Je moet je halve interieur uitbouwen en daar ben je als leek wel een aantal dagen zoet mee.

Zal van de week eens kijken of ik nog snel wat op de kop kan tikken.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 23 okt 2011, 22:44

Da's geluk hebben. Heb hem al gevonden:
http://m5e39.bplaced.net/downloads/Navi ... ng-MK4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel in Duits, maar mocht je daar een probleem mee hebben, met Google kom je een heel eind.
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 24 okt 2011, 09:05

Wat een dik boek :gek:
Zal het met meer tijd eens onder handen nemen. Het Duits, daar trek ik wel m'n plan mee...

Heel erg bedankt trouwens!

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 26 okt 2011, 15:00

Maandag heb ik nog snel de nieuwe CD-lader gemonteerd...
Hij leek me te werken (leest mooi alle 6 cd-tjes in, op mechanisch vlak dan)
Op het schermpje in de centerconsole krijg ik als ik met de knop 'MODE' naar de CD-lader ga telkens "CD 5 - 01" (dus de 1ste track van de 5de cd) te zien, zonder geluid.
Twee seconden later is er een ruisend geluid hoorbaar(vergelijkbaar met sneeuw op een televisietoestel), dat blijft aanhouden...

Wie kan me helpen?

edit: als ik opnieuw naar de radio-mode wissel werkt alles perfect en krijg ik dus wel klank...

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 28 okt 2011, 09:15

Je probeert toch niet toevallig een MP3 CD ? Zit de CAN bus plug wel goed in de CD speler en radio ? CD's niet op z'n kop in de casette ? Normaal gesproken is het plug en play, geen aanmelding nodig.
Showroom:

Mods:
- Evolve IATS relocate

BMWE39touring

Bericht door BMWE39touring » 31 okt 2011, 21:16

Normaalgezien zit alles goed... Zal 'm morgen voor de zekerheid nog eens uithalen.

De nieuwe achterlichten zitten er ook in... Om de een of andere reden krijg ik op m'n wijzerplaat de melding dat er iets mis is met de achterlichten... Bovendien branden de lampen onder de pinkers als ik de lichten aan doe, zij het niet zo fel als wanneer ik rem...

BMWE39touring

Re: Mijn BMW E39 touring >> DRINGENDE VRAAG

Bericht door BMWE39touring » 01 nov 2011, 17:27

Auto vandaag uitgeleend aan de broer ( :rolf: ) dus ivm. de CD-lader nog geen schot in de zaak.

Dan nog iets helemaal anders:
Dit weekend ga ik normaalgezien om mijn nieuwe wintervelgen:

AfbeeldingAfbeelding

Dit is Styling 144. Ze komen origineel van een BMW E61 touring.

Nu zag ik net op het net de E39 niet staan bij het lijstje waarop deze zouden moeten passen... :iono:
De maat is nochtans identiek dezelfde als wat ik vroeger had als velg (8Jx17, ET20 en bandenmaat 245/45R17 rondom)

Zie ik nu iets over het hoofd?

BMWE39touring

Re: Mijn BMW E39 touring >> DRINGENDE VRAAG

Bericht door BMWE39touring » 01 nov 2011, 19:52

Heb intussen mijn antwoord al gevonden... Een oplossing zou zijn de velgen te laten uitboren/uitfrezen... Het naafgat van een e60 velg is kleiner dan dat van een e39

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”