winterbanden maat
winterbanden maat
Hallo welke breedte voor een winterband zouden jullie aanraden voor een bmw 330ci ?
Ik zat zelf over 205 te denken met 17inch wielen.
En zou er eventueel ook 16 inch staal onder passen?
Gr R
Ik zat zelf over 205 te denken met 17inch wielen.
En zou er eventueel ook 16 inch staal onder passen?
Gr R
Re: winterbanden maat
Je moet wel aan je et waardes denken. Je kan niet zomaar een breedte pakken.
16 inch past zeker. Dat is ook aan te bevelen want is een stuk goedkoper kwa banden.
Ik zou gaan voor staal en 205 55 16
suc6
16 inch past zeker. Dat is ook aan te bevelen want is een stuk goedkoper kwa banden.
Ik zou gaan voor staal en 205 55 16
suc6
BMW 318i e46 Facelift.
17 inch is de minimale maat voor een 330 door het formaat vd remmen 

Ik zou gewoon 225 45 17 nemen, en dan op lm velgen. Je wil met zo'n mooie auto toch ook in de winter niet met lelijke zwarte stalen velgen rijden!
Of met wieldeksels, ik moet er niet aan denken, brrrrrrrrr.....
Of met wieldeksels, ik moet er niet aan denken, brrrrrrrrr.....
6 cylinders horen in lijn te staan!
Beetje late reactie maar laptop was gecrasht .
Maar ga zelf nu idd voor de 225 45 17 denk dat , dat wel een goede maat is voor de winterbanden.
@marcelgt maakt me niet zo veel uit of het staal of lm word this maar voor een paar maanden meestal ja
Maar ga zelf nu idd voor de 225 45 17 denk dat , dat wel een goede maat is voor de winterbanden.
@marcelgt maakt me niet zo veel uit of het staal of lm word this maar voor een paar maanden meestal ja

Ik zou voor een paar maten smaller gaan.
Winterbanden zijn eerder te breed dan te smal.
Hoe meer druk op het wiel, hoe minder kans op slip.
225 staat natuurlijk wel mooi, maar denk dat je meer aan 205 hebt.
Winterbanden zijn eerder te breed dan te smal.
Hoe meer druk op het wiel, hoe minder kans op slip.
225 staat natuurlijk wel mooi, maar denk dat je meer aan 205 hebt.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Dat wordt dan 205/50/17.
Het scheelt qua oppervlakte niet veel met de 225/45/17, die standaard (ook voor winterbanden) wordt gebruikt, de auto is er zwaar genoeg voor.
En wanneer je velgen een breedte hebben van 8 inch zou ik toch de breedte 225 nemen, dat ligt er mooier op.
205 op 8 of 8,5 inch dat is zo van ik wil wel maar ik kan niet!
Stalen velgen in 17 inch zijn moeilijk te vinden, in LM word je ermee doodgegooid.
Het scheelt qua oppervlakte niet veel met de 225/45/17, die standaard (ook voor winterbanden) wordt gebruikt, de auto is er zwaar genoeg voor.
En wanneer je velgen een breedte hebben van 8 inch zou ik toch de breedte 225 nemen, dat ligt er mooier op.
205 op 8 of 8,5 inch dat is zo van ik wil wel maar ik kan niet!
Stalen velgen in 17 inch zijn moeilijk te vinden, in LM word je ermee doodgegooid.
6 cylinders horen in lijn te staan!