Ventilatieprobleempje in mijn 02 E39

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bart009

Ventilatieprobleempje in mijn 02 E39

Bericht door Bart009 » 17 okt 2011, 19:19

Goedenavond allemaal!

Ik zit met een probleempje en wilde vraag jullie expert-opinion hierover.

Sinds een weekje ofzo heb ik het idee dat de airco niet meer goed werkt. Bij condensvorming zuigt de airco niet zo snel het vocht weg als ik zou willen en ook heb ik het gevoel dat de airco luchtstroom maar matig is die uit de blowers komt. De pomp doet het volgens mij gewoon want als ik de airco inschakel dan voel ik onder me dat de motor meer toeren gaat maken dus dat lijkt me het probleem niet (niet gezegd dat ik er verstand van heb hoor ;) ).

Nu viel me gistermiddag nog iets op. Ik had de Beier even uitgelaten en na een paar uur zag ik dat de ruiten (voor en rechter zijkant) van binnen beslagen waren. De laatste ochtenden had ik daar sowieso last van (dacht mss het weer) maar het viel me nu serieus op dat van de +/- 20 auto's op het parkeerterrein de mijne de enige was die beslagen was :S. Wat me ook aan me voorruit opviel was dat er onderin op het midden van de ruit twee perfecte cirkels condensvrij waren. Vanmorgen kwam ik bij mn auto en toen was de binnenkant echter weer condensvrij.

Nu vroeg ik mij af; kan het zijn dat de twee interieurfilters onder de kap aan vervanging toe zijn? En zo ja, hoe zie je aan t filter dat ie vervangen moet worden??

Dank alvast :)!

marcelgt

Re: Ventilatieprobleempje in mijn 02 E39

Bericht door marcelgt » 18 okt 2011, 21:03

Je zou, om te proberen, die twee interieurfilters er even uit kunnen nemen, en kijken of je luchtstroom dan krachtiger is.
Ik zou ook even de vloerbedekking op vocht controleren, de e39 heeft nogal eens last van waterlekkage via de deurfolie vd achterdeuren.
6 cylinders horen in lijn te staan!

Bart009

Bericht door Bart009 » 19 okt 2011, 09:38

We hebben denk ik een winnaar :).

Ben er gisteravond achtergekomen dat de mat bij mijn rechter achterportier drijfnat was :S. Lekasie dus :(.

Straks maar es gaan regelen. Hopelijk niet te duur.

marcelgt

Bericht door marcelgt » 19 okt 2011, 10:01

Je kunt de deurbekleding er vrij eenvoudig afnemen, dan de schuimen folie voorzichtig verwijderen, oude kit verwijderen (erg vervelend) opnieuw kitten en weer in elkaar zetten. Ik heb dat vorige week gedaan.
Let er op dat je de auto goed laat drogen, ook de uitgebouwde deurbekleding.
Hier op het forum wist me niemand te vertellen welke kit je daarvoor het beste gebruikt, ik heb butyleenkit gebruikt, die hardt niet helemaal uit, zodat je de boel ook ooit weer los krijgt, mocht je ooit aan de raamhefmechaniek moeten werken.
6 cylinders horen in lijn te staan!

Bart009

Bericht door Bart009 » 19 okt 2011, 17:37

Thnx voor de tip! Ik weet alleen heel goed wat ik wel en wat ik niet kan en dit is denk ik iets wat bij mij niet goed zou gaan ;).

Even de dealer gebeld om ernaar te laten kijken, moet toch airco volgens mij af laten vullen dus dat komt wel goed.

Ik ben benieuwd!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”