Algemene E46 winterbanden Topic!
Re: Algemene E46 winterbanden Topic!
Heb voor afgelopen winter vier nieuwe vredestein snowtrac3 banden gekocht , echt top!
Het is nog best lastig om een mooi setje te vinden... vooral als je alu zoekt. Is staal + wieldoppen niets?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gisteren maar eens de winterbandentest van AutoWeek/AutoBild erbij gepakt van november 2010. De Dunlop Winter-iets 3D ofzo kwam er samen met een goodyear, vredestein en Continental het beste uit. Van die 4 was de Dunlop ook het goedkoopste (al scheelde het niet heel veel), dus die ga ik maar eens bestellen
Goedemiddag,
heb op marktplaats een keurig setje winterbanden op het oog, maar weet niet zeker of de bandenmaat ok is:
16 inchX 6 ½ J -ET42
Steek 5X100
Steek past natuurlijk, maar is de maat ok? Moet op een 320i sedan uit jan-2000
Bvd.
Ilja
heb op marktplaats een keurig setje winterbanden op het oog, maar weet niet zeker of de bandenmaat ok is:
16 inchX 6 ½ J -ET42
Steek 5X100
Steek past natuurlijk, maar is de maat ok? Moet op een 320i sedan uit jan-2000
Bvd.
Ilja
OEI lekker dan, niet goed gelezen Dit bevestigt mijn onkunde op dat gebied
Welnu, dan ga ik verder zoeken, om te beginnen naar steek 5x120
Dank voor de reactie!
Groet
Ilja
Welnu, dan ga ik verder zoeken, om te beginnen naar steek 5x120
Dank voor de reactie!
Groet
Ilja
Vandaag 4 nieuwe winterbanden binnengekregen, het zijn de Dunlop SP Wintersport 4D's in 225/45/17 geworden.
Kan ik rustig nog het setje styling 32's afmaken en dan kunnen ze erom, ben benieuwd hoe ze rijden straks
Kan ik rustig nog het setje styling 32's afmaken en dan kunnen ze erom, ben benieuwd hoe ze rijden straks
Hallo,
Ik heb mijn winterbanden setje hier besteld :
http://www.reifen-schreiber.de/shop/rei ... MW/3er_E46_(346L_346C_346K" onclick="window.open(this.href);return false;)_Bj._04_98-09_05/
Afgelopen winter toch wel enkele malen problemen ondervonden met wegrijden op mijn 225-45-17 zomerbanden dus nu
een wintersetje gekocht.
Setje met 4 stalen velgen en 4 banden
Winterräder BMW 3er E46 195/65 R15 T CONTINENTAL TS830
Objectnr. 310313331262 €457,50 EUR 1 €457,50 EUR
Verzending ontvangen binnen 3 dagen.
Gr,TOPPeet
Ik heb mijn winterbanden setje hier besteld :
http://www.reifen-schreiber.de/shop/rei ... MW/3er_E46_(346L_346C_346K" onclick="window.open(this.href);return false;)_Bj._04_98-09_05/
Afgelopen winter toch wel enkele malen problemen ondervonden met wegrijden op mijn 225-45-17 zomerbanden dus nu
een wintersetje gekocht.
Setje met 4 stalen velgen en 4 banden
Winterräder BMW 3er E46 195/65 R15 T CONTINENTAL TS830
Objectnr. 310313331262 €457,50 EUR 1 €457,50 EUR
Verzending ontvangen binnen 3 dagen.
Gr,TOPPeet
E92 335i 440Pk 580Nm
Ik heb afgelopen week een tweedehands setje 15inch stalen met michelin winterbanden gekocht (195/65 r15).
Ik heb met mijn vorige bmw wel steeds door sneeuw gereden maar deze had slechts een 205 band.
Nu met de 255 achterband in combinatie met de automaat lijken winterbanden niet echt overbodig
Ben alvast benieuwd naar het effect
Ik heb met mijn vorige bmw wel steeds door sneeuw gereden maar deze had slechts een 205 band.
Nu met de 255 achterband in combinatie met de automaat lijken winterbanden niet echt overbodig
Ben alvast benieuwd naar het effect
- Denniz0229
195 is voor winterbanden prima. Hoe smaller, hoe beter. Meer druk per cm² betekent meer grip.
- Denniz0229
ja dat snap ik, alleen ook in de winter schijnt soms de zon.
en dan vind ik het altijd maar irritant dat die smalle bandjes zo'n stuiter effect krijgen bij het beter bochtenwerk
en dan vind ik het altijd maar irritant dat die smalle bandjes zo'n stuiter effect krijgen bij het beter bochtenwerk
Wat judaz zegt...ik hou meestal onbewust rekening met het feit dat er winterbanden onder liggen. Dat betekent dus niet harder dan 190 rijden en niet voluit poken. Je zal echt niet zomaar van de weg af schuiven, maar de band heeft wel een wat ander karakter en weggedrag dan de band waar je in de zomer op rijdt. En zie het positief: dan ben je extra blij als de zomersloffen er weer onder gaan
Heeft er iemand ervaring met de Falken HS-439 winterband? deze is 40 euri goedkoper dan de Vredestein Wintrac xtreme. (het gaat 1 van deze banden worden)
Of heb ik voor die 160 euro ( 40x4) echt een veel betere band-wegligging onder mijn 17inch velgen in de winter
Alvast bedankt!
E.
Of heb ik voor die 160 euro ( 40x4) echt een veel betere band-wegligging onder mijn 17inch velgen in de winter
Alvast bedankt!
E.
Ze komen niet meer dan redelijk uit de tests volgens mij, ken ze zelf niet. Mja, het is voor jezelf een afweging: koop je de banden puur voor de veiligheid en wil je die zo goed mogelijk, of is een compromis ook goed?
Eigenlijk wil ik wat iedereen wil de beste prijs kwaliteit banden, zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen.
Kortom, ik als bijna geen snelweg rijder... zou ik met Falkan ( in prijs kwaliteit verhouding) beter/slimmer uit zijn dan een Vredensteinband? Als we de zelfde winter hebben als afgelopen jaar?
E.
Kortom, ik als bijna geen snelweg rijder... zou ik met Falkan ( in prijs kwaliteit verhouding) beter/slimmer uit zijn dan een Vredensteinband? Als we de zelfde winter hebben als afgelopen jaar?
E.