LED achterlichten E46?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Ejay

LED achterlichten E46?

Bericht door Ejay » 24 okt 2011, 09:05

Luitjes, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet vinden wat ik zoek.

Ik heb een 330 CI cabrio uit 2003 (faceliftmodel); of eigenlijk heb ik hem nog niet maar krijg hem binnenkort en de wagen is geheel standaard. Hij heeft dus nog oranje knippers aan de zijkant, oranje in de koplampen en oranje achter....nu wil ik de achterlichten gaan vervangen door heldere exemplaren: rood/wit. Dus niet persé LED.....

Omdat ik dit forum doorlees kom ik regelmatig postings tegen die gaan over de storing die de LED achterlichten veroorzaken en dus een melding geven in de BC. Het komt voor bij de modellen met automatische lichtsensor en dat heb ik ook op mijn bmw zitten...ik heb geen zin in storingen en vraag me af of dat alléén bij de LED achterlichten voorkomt of ook bij de heldere "gewone" achterlichten...???

Mijn tweede vraag: zijn de achterlichten van een coupe en cabrio hetzelfde of zitten daar toch weer verschillen in qua pasvorm?

Hoor graag van jullie....
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

Diezel

Re: LED achterlichten E46?

Bericht door Diezel » 24 okt 2011, 09:27

Hey Ejay,

de pasvorm van Cabrio is anders dan Coupe. Het ligt er ook aan wat voor LED achterlichten je koopt. Koop je de goedkopere aftermarket set van Eagle Eyes of Depo dan kan het zijn dat je daar problemen mee krijgt op je BC. Ik heb laatst ook zo'n set geïnstalleerd in mijn coupe maar ik heb er geen problemen mee.

Koop je de BMW OEM LED achterlichten dan zal je ten eerste veel meer geld kwijt zijn, maar geen problemen hebben met je BC.

Succes ermee,
Diezel
Afbeelding
BMW: Bayerische Motoren Werke

Ejay

Bericht door Ejay » 24 okt 2011, 10:39

@ Diezel: helemaal duidelijk! Ik had namelijk een setje hier op het oog maar dat was van een coupe; past dus niet op mijn cabrio....bedankt voor de reactie: ik weet nu waar ik op letten moet...!

Afbeelding

mantisnl

Bericht door mantisnl » 24 okt 2011, 12:45

Cabrio en coupe is idd niet uitwisselbaar. Voor zover ik weet zijn de replica sets niet gemaakt voor de facelift varianten omdat die een andere lichtmodule hebben. Ik denk dus dat je enige optie is om de orginele achterlichten te halen bij de dealer. In principe zijn die ook niet zo heel erg duur hoor.

Ejay

Bericht door Ejay » 24 okt 2011, 16:31

Ja, ik zal eens bij de dealer informeren.....dan moet het zeker goed gaan...

Afbeelding

Diezel

Bericht door Diezel » 24 okt 2011, 22:35

Ja, en laat eens weten hoeveel LED Achterlichten kosten bij de dealer, ik weet dat niet eens..
Afbeelding
BMW: Bayerische Motoren Werke

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 25 okt 2011, 09:48

Origineel BMW is duur met led, ik dacht meer als 400 i.i.g. voor een compleet 4-delig set maar weet het ook niet zeker.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”