Dag mensen,
Was wat op marktplaats aan het struinen naar eventuele interessante onderdelen en kwam de volgende advertentie tegen: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... motor.html Ik geloof hier echter niet zoveel van maar aangezien mijn kennis wat dit betreft niet toereikend is ben ik wel erg nieuwsgierig of dit klopt of niet.
Heeft één van jullie hier weleens iets over gehoord? Lijkt me toch raar om een M50 onderdeel op een M52 blok te plaatsen en daarmee winst te behalen qua vermogen...
523 en 528i afgeknepen?
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 19:06
- Locatie: Amsterdam
523 en 528i afgeknepen?
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
Re: 523 en 528i afgeknepen?
Het lijkt me sterk dat het alleen aan het spruitstuk ligt, de motorsoftware zal ook anders zijn.
Behalve aan belasting en verzekering moet een auto vooral aan emissie eisen voldoen, en hij moet qua vermogen in het palet van de fabrikant passen.
Behalve aan belasting en verzekering moet een auto vooral aan emissie eisen voldoen, en hij moet qua vermogen in het palet van de fabrikant passen.
6 cylinders horen in lijn te staan!
- Marcel RSD
- Berichten: 958
- Lid geworden op: 24 mar 2010, 11:37
Re: 523 en 528i afgeknepen?
Euhm, een 523 en 525 hebben een M52 blok en is de 520 een M50 ?
Klopt wel dat het verschil in vermogen door een ander inlaatspruitstuk wordt bepaald. Maar je zal ook je DME moeten aanpassen naar deze mode denk ik zo.
Zie ook dit draadje:
http://www.bimmerportal.nl/performance- ... 19046.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier de onderlinge verschillen
http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php/BMW_E39" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt wel dat het verschil in vermogen door een ander inlaatspruitstuk wordt bepaald. Maar je zal ook je DME moeten aanpassen naar deze mode denk ik zo.
Zie ook dit draadje:
http://www.bimmerportal.nl/performance- ... 19046.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier de onderlinge verschillen
http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php/BMW_E39" onclick="window.open(this.href);return false;
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Re: 523 en 528i afgeknepen?
Deze mod wordt al vele jaren toegepast en de meningen zijn wat verdeeld over het nut, en bij sommige bmw's loopt de motor er zeer slecht door.
Het klopt wel dat de M52 2500cc en de 2800cc geknepen zijn door het kleinere inlaatspruitstuk.
Die van de M50 laat meer lucht door, en daar zou de winst zitten.
Heb een aantal rollenbank uitdraaien gezien van diverse bmw's die deze modificatie hebben gehad.
Bij lage toeren worden er pk's en koppel ingeleverd die bij hoge toerentallen er extra bijkomen, zelf zou ik dat niet fijn vinden aangezien ik vanuit lage toerentallen lekker vlot kan doorschakelen om gang te maken.
En daarbij als je het echt goed wil doen zou je ook een chip op maat moeten hebben.
Zeer zeldzaam is ook onzin, aangezien er genoeg M50 blokken met inlaatspruitstukken op de sloop liggen in Duitsland.
Het klopt wel dat de M52 2500cc en de 2800cc geknepen zijn door het kleinere inlaatspruitstuk.
Die van de M50 laat meer lucht door, en daar zou de winst zitten.
Heb een aantal rollenbank uitdraaien gezien van diverse bmw's die deze modificatie hebben gehad.
Bij lage toeren worden er pk's en koppel ingeleverd die bij hoge toerentallen er extra bijkomen, zelf zou ik dat niet fijn vinden aangezien ik vanuit lage toerentallen lekker vlot kan doorschakelen om gang te maken.
En daarbij als je het echt goed wil doen zou je ook een chip op maat moeten hebben.
Zeer zeldzaam is ook onzin, aangezien er genoeg M50 blokken met inlaatspruitstukken op de sloop liggen in Duitsland.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe