Reductie van het vermogen kan dat ongedaan gemaakt worden???

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bmw013

Reductie van het vermogen kan dat ongedaan gemaakt worden???

Bericht door Bmw013 » 27 okt 2011, 13:51

Ik kom hier toch echt niet uit :D
Nou heb ik onlangs mijn dealerlijst gekregen daar bij stond reducitie van het vermogen wat houd dit in?
Heb al op google en op dit forum gezocht maar geen resultaat misschien dat iemand dit weet?
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Bmw013 op 27 okt 2011, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Bmw013

Re: Reductie van het vermogen

Bericht door Bmw013 » 27 okt 2011, 22:21

46 Man die wel kijken en ook niet weten wat het is? :|

Reductie is vermindering maar vermindering op het vermogen maar waarom zou iemand vermindering op het vermogen willen? En kan ik dit wel terug zetten naar gewoon normaal?????????????? Morgen bel ik de dealer wel eens even als het echt zo n onbekend iets is.

SP75

Re: Reductie van het vermogen kan dat ongedaan gemaakt worde

Bericht door SP75 » 27 okt 2011, 22:40

Zover ik het weet kun je meer uit je motor halen door hem te chippen maar ook juist laten chippen om op brandstof kosten te besparen misschien dat dit het is?

Bmw013

Bericht door Bmw013 » 27 okt 2011, 23:39

Ah dus dat verklaard het dus dat, dat ding nog geen plakje worst van tafel trekt. Hebben ze hem terug gevoerd om wat zuiniger te rijden. :bang: Zal morgen eens bellen naar de bmw dealer wat hier tegen te doen is.

e46compact02

Bericht door e46compact02 » 28 okt 2011, 10:25

Ik heb precies hetzelfde geval. 843 ENGINE LAYOUT "Reductie van het vermogen" ik kwam er deze week achter. Mijn auto komt oorspronkelijk uit Duitsland
Een reden zou kunnen zijn omdat in Belgie en Duitsland voor de verzekering wordt gekeken naar het aantal PK's. Een vermindering van PK's staat gelijk aan een goedkopere verzekering.
Aan de ene kant wel goed, dan weet je ten minste dat de motor nooit 100% is belast.
Laatst gewijzigd door e46compact02 op 28 okt 2011, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 28 okt 2011, 12:25

Ja, dit wordt onder andere in Belgie gedaan, daar moet je per hoeveelheid vermoge betalen.Er was nog iemand hier op het forum die dit bij zijn 320 had.

Bmw013

Bericht door Bmw013 » 28 okt 2011, 15:38

Ik heb met de dealer gebeld die verteld mij dat dat de kleppen en nokkenassen anders zijn etc? Kortom kost flink wat geld omdat terug te zetten, of een ''mannetje'' moet het met een laptop goed zetten zeiden ze dus (aldus bmw Renova Tilburg). Toen had ik gebeld met de monteur die mijn auto een keer op de laptop heeft gehad door een motorstoring deze zegt mij dat hij de computer had gereset en een nieuwe update erop gezet heeft (duurde 3 uur toen) Maar kwa snelheid merk ik er niks van? Nou kom ik er helemaal niet meer uit -_- Niemand die dit wel eens mee gemaakt heeft of terug heeft laten voeren? Na beter zoeken kwam ik er inderdaad ook achter dat ze in Belgie met name op vermogen verhouding werken. Mijn bmw komt ook uit Belgie (Franse gedeelte) super :bang: :bang: -_-

Reloader

Bericht door Reloader » 28 okt 2011, 20:36

als er een andere nokkenas en alles in ligt en je gooit er een update op dan draai je alles kapot lijkt me,

auto laten chippen is misschien wel de moeite dan :!

Bmw013

Bericht door Bmw013 » 29 okt 2011, 12:38

Zal eens een keer op een testbank laten testen hoeveel pk ik heb, Chip tuning kost 400 euro ofzo voor 12pk, iets wat je niet gaat voelen volgens mij? Over de nokkenas en alles had de dealer mij verteld maarja er zit inderdaad een nieuwe update op omdat de auto nooit was geupdate tot een 2 maanden geleden. Dus dan zal er wel misschien met de afstelling gerommelt zijn, stand van kleppen brandstof in spuiting ect? Maar informeren kan geen kwaad misschien kunnen we wel alle pks terug halen + de 12 pk extra dan zal het wel dag en nacht verschil zijn in optrekken. Mijn 323ci trok gewoon 10x beter op. Zelf mijn 1.6 crxje trekt nog sneller op als deze 318 :bang: In iedersgeval bedankt tot zover ieder andere informatie is welkom. :amen:

bofkont

Bericht door bofkont » 29 okt 2011, 18:13

Om hoeveel vermogen reductie gaat het dan in pk's en koppel ?
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Verheeske

Bericht door Verheeske » 30 okt 2011, 12:13

Als er andere nokkenassen inliggen. Hoe verklaren ze dan bij Renova dat 'een mannetje' dat met een laptop terug kan zetten?

Mijn diesel kan ik via de diagnoseapparatuur van de dealer het maximale vermogen aanpassen (helaas alleen omlaag :P). Bij diesel motoren wordt dan de inspuithoeveelheid begrensd. Ik weet niet of er voor een benzine motor iets soortgelijks mogelijk is.
Ik weet niet of iemand dat kan proberen. Met de GT1 uitlezen. functies regeleenheden> servicefuncties>aandrijving>aanpassingen of adapties.
-- Houdoe wanne --

Bmw013

Bericht door Bmw013 » 30 okt 2011, 17:05

@ Bofkont van mijn bmw? Zou het niet weten ik wil hem toch een keer op een testbank zetten.
Maar zo ver ik kan zien heb je hier een schema wat mij het meest rieel lijkt. .

Standaard Chiptuning
143pk 156pk
200Nm 220Nm

@Verheeske Dat vond ik dus ook alraar volgens mij lult die monteer maar iets van Renova, lijkt mij sterk in iedergeval, het zal wel zo iets zijn als met een begrenzer denk ik zelf. Diesel is het beste om te chiptunen was ik al uit, zeker met een turbo erop. Alleen al het die 13 pk extra mij de auto weer naar me zin maakt lig ik niet water van 400 euro. :duim: Wel als mijn 2.0 met een honda civic coupe 1.5 dxi moeite moet hebben omdat bij te houden. Gaat me niet op het sprinten maar een beetje snelheid mag er wel in komen :amen:

Kan goed zijn dat de recutie eruit is en dit alles is wat een 318 kan, dan valt mij dat best tegen uit een 2.0. Als je hoort dat somige hun 318 snel vinden wil ik niet weten wat die gene gewend zijn. :W

KevinK

Bericht door KevinK » 30 okt 2011, 17:39

Als er andere nokkenassen inliggen, zou je de reductie er niet software matig kunnen afhalen. Echter lijkt het me sterk dat er vanwege Belgische verzekeringregels een andere nokkenas gemonteerd wordt om het vermogen terug te brengen. Wel veel werk om verzekeringtechnisch voordeliger uit te zijn.

Weet niet wat de fabriekswaardes van zo ding zijn, kwa acceleratie en topsnelheid, maar misschien ff de 0-100 ff door iemand naast je laten timen met een stopwatch. Als er echt secondes verschil in de opgegeven waarde zit, en jouw gemeten dan gaat er iets mis. Of zoek een andere 318 op, en rij ff tegen elkaar op bij het stoplicht. En nee ik zeg niet dat je nu onverantwoordelijk moet gaan rijden.

En ja rijd je dan gelijk op, en kloppen je gemeten waardes, dan weetje dat dit het is, en dat dat het blijft. Civic Coupe is ook wel wat lichter dan jouw auto denk ik. En dat japanse automerk maken toch pittige motortjes hoor, hoeft het niet eens perse VTEC te zijn.
BMW E46 330i

Frenkz

Bericht door Frenkz » 30 okt 2011, 18:40

Dat is gek inderdaad zo'n vermogen reductie.
We kunnen wel een keertje meeten, rijd even dan in de mijne en zie of er verschil in zit ?
Ik heb gewoon een origineel Nederlandse versie.

Bmw013

Bericht door Bmw013 » 31 okt 2011, 11:55

@ Kevin Mij lijkt dat ook erg onwaarschijnlijk, maar een dealer zegt meestal toch al snel zeker renova. Die heeft het altijd druk en dan hebben ze liever een klus die groot is en van lease bvs dan normale klanten voor kleinere dingen. Zal eens keer met Frenkz afspreken, om het te meten. En inderdaad honda motortjes zijn erg pittig haha, heb zelf vanaf 2004 tot 2011 honda gereden. En voorwiel aangedreven, wat wel voor sneller optrekken zorgt, maar toch met een 1.5 dxi moeite hebben :X

@ Nihad Dat is goed, tof kunnen we eindelijk ook een keer fotos maken. Dan rij maar eens in mijn bmw dan zal je zien dat de jouwe waarschijnlijk sneller is :) Als het goed is mag ik vanaf vandaag weer kleine stukjes gaan rijden, dus voor het eerst in 6weken rijden :amen: Dan kunnen we over een tijdje wel een keer afspreken, kan je die uitlaat ook eens horen. :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”