bediening standkachel e60 ?
Re: bediening standkachel e60 ?
volgens mij het ontwasemen van je ruit in de winter
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
-
standkachel
beste allen,
vorige week voor het eerst de standkachel uitgeprobeerd. Binnen enkele minuten was de auto volledig ijsloos en warm!
nu heb ik me even ingelezen, en begreep dat het gebruik van de standkachel het moroblok al opwarmt, en daardoor beter is voor het verbuik en zorgt voor minder slijtage. Is het dan zowiezo niet beter om deze altijd te gebruiken, al is het maar voor een paar minuten om het motorblok voor te verwarmen?
groeten,
Peter
vorige week voor het eerst de standkachel uitgeprobeerd. Binnen enkele minuten was de auto volledig ijsloos en warm!
nu heb ik me even ingelezen, en begreep dat het gebruik van de standkachel het moroblok al opwarmt, en daardoor beter is voor het verbuik en zorgt voor minder slijtage. Is het dan zowiezo niet beter om deze altijd te gebruiken, al is het maar voor een paar minuten om het motorblok voor te verwarmen?
groeten,
Peter
Onderwerpen samengevoegd!
Eerst zoekfunctie gebruiken alvorens een nieuwe topic te openen.
Eerst zoekfunctie gebruiken alvorens een nieuwe topic te openen.
Moderatoropmerking Aron
- lekkerwijf1
De standkachel werkt niet bij een bepaald aantal graden.
Welke dat zijn staan wel in het boekje.
Welke dat zijn staan wel in het boekje.
Ben net gaan kijken bij een 530i uit 2003 en zag dat deze de functie standverwarming ook heeft. Als ik dan door klikte kwam ik bij timer 1 en timer 2? moet morgen nog maar eens een rondje rijden met deze bak als ik tijd heb en kijken wat het is.
Laatst gewijzigd door Speedy op 28 nov 2011, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- lekkerwijf1
heb je standverwarming of standventilatie als je standverwarming hebt hoor je er een afstandsbediening bij te krijgen.
Komt niet vaak voor dat de benzines een standkachel hebben nml.
Maak anders ff een fototje ofzo
Komt niet vaak voor dat de benzines een standkachel hebben nml.
Maak anders ff een fototje ofzo
Ik zal mijn best doen morgen en anders wordt het niet eerder dan vrijdag of zaterdag ben ik bang voor
waar kan ik de afstandsbediening laten maken voor de standkachel van mijn e60? in de idrive geeft die standkachel aan maar heb geen afstandsbediening voor de standkachel!
BMW e60 530D 231 PK 2006
| Op zoek naar Privacy Shades |
| Op zoek naar Privacy Shades |
Re: standkachel
Helaas warmt bij E60 de standkachel alleen het interieur op. Motorblok wordt niet werwarmt.p.willemse78 schreef:beste allen,
groeten,
Peter
Het werkt ook niet met een gloeispiraal maar een verbrandingskacheltje van Webasto. Het kost dus geen stroom maar wel brandstof.
Hij zit bij het linker voorwiel (bij diesel tenminste). Er moet dan ergens ook een sticker van Webasto bij de veerpootbrug zitten dat er een standkachel in zit.
Volgens mij kun je de afstandsbediening ook als retrofit laten monteren maar kost wel een paar honderd euro. Nog mooier is natuurlijk Thermocall met de mobiele telefoon.
F10 N57N
Ik heb ook wel een standkachel maar geen afstandbediening. Heb ooit eens bij de dealer geinformeerd, nieuwe afstandbediening kost 400,- euro exclusief inleren. "Dan krijgt u er wel 2 meneer." Dus mocht iemand nog een oude afstandbediening hebben liggen, deze is geld waard.
- lekkerwijf1
Beste benp,
Kijk even op ebay.de
Afstandsbedieningen voor standkachels orgineel bmw vanaf 75 euro.
Kijk even op ebay.de
Afstandsbedieningen voor standkachels orgineel bmw vanaf 75 euro.
- lekkerwijf1
Beste heren,
IK ben er ook achter waarom ik mijn standkachel ontgrendelen moest.
Als de standkachel niet aanslaat geeft deze een fout aan.
Doe je nog twee keer de standkachel activeren wordt deze vergrendeld om te voorkomen dat er iets fout gaat of de auto in de brand vliegt.
Bij mij was het destijds niet veel bezonders en kon hem ontgrendelen en starten
IK ben er ook achter waarom ik mijn standkachel ontgrendelen moest.
Als de standkachel niet aanslaat geeft deze een fout aan.
Doe je nog twee keer de standkachel activeren wordt deze vergrendeld om te voorkomen dat er iets fout gaat of de auto in de brand vliegt.
Bij mij was het destijds niet veel bezonders en kon hem ontgrendelen en starten