versterker aansluiten

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
thomaszengha

versterker aansluiten

Bericht door thomaszengha » 06 nov 2011, 00:59

hallo

ik heb een e60 530D en wil graag een versterker inbouwen in de kofferbak
maar wil de orgineele radio behouden
heeft iemand dit al eens gedaan wand kan geen aansluit mogelijkheid vinden van de radio naar de versterker

Dess

Re: versterker aansluiten

Bericht door Dess » 10 nov 2011, 20:31

Ik heb bij mijn versterker de Hi-level input gebruikt, dus gewoon de speaker kabel is dan de input voor de versterker. Ik heb alleen een Sub-woofer hierop staan en dit gaat perfect, maar volgens mij als je de hoge tonen wilt gaan versterken is geluidskwaliteit wel minder dan originele rca aansluiting (maar ja die zit er bij mij en waarschijnlijk bij jou niet op)
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 10 nov 2011, 20:34

Is er voor de E60 geen kant en klare kabel te vinden?

Voor mijn E46 heeft Blaupunkt een kabel die je aan kan sluiten achter de radio op de originele stekkers, dan sluit je de (Blaupunkt) versterker aan op de andere kant en klaar. Dit heb ik nu ook + een subwoofer ingebouwd.
Geen gekloot met draden trekken, crossovers, high level inputs (= high level storing :P) etc.

Ik weet niet wat voor speakers er in een E60 zitten, maar is voor een beter geluid niet een setje goede speakers al een hele verbetering??

pangolinio

Bericht door pangolinio » 06 feb 2012, 00:00

probeer bij rockford fosgate de 360.3 te bestellen, dit toestel is ontworpen om op een oem radio aangesloten te worden en vandaaruit de versterker(s) aan te sturen. het toestel laat ook toe om het geluid in de auto te optimaliseren via een buetooth interface.

daNpy
Contacteer:

Bericht door daNpy » 06 feb 2012, 22:25

Ben benieuwd! :duim:

Rock

Bericht door Rock » 26 feb 2012, 20:38

Beetje late reactie, maar Mosconi heeft versterkers waar je een kant en klare kabelboom bij kunt krijgen:

http://www.hifimotive.nl/product/216/mo ... rsterkers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan hoef je alleen nog maar de voeding aan te sluiten, de rest zit al in die kabelboom. Is plug en play, dus géén knippen in de orginele kabelboom.
De versterkerlijn die erbij hoort is de Mosconi ONE lijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”