320 si motorproblemen
-
320 si motorproblemen
zijn er hier mensen die een 320 si bezitten / of iemand kennen met een 320 si die problemen hebben of gehad hebben met de motor ?
zouden die contact met mij willen zoeken , mag via mail / pb
het gaat alleen om de 320 si , het homologatie model waar er 2600 van gemaakt zijn
mvg Arjan
a.essen6@chello.nl
zouden die contact met mij willen zoeken , mag via mail / pb
het gaat alleen om de 320 si , het homologatie model waar er 2600 van gemaakt zijn
mvg Arjan
a.essen6@chello.nl
Re: 320 si motorproblemen
Motorproblemen... Wat voor motorproblemen? Die zijn er in veel verschillende soorten . Houd wel in de gaten dat bij het blok wat hier inligt (N45) de kleppen gesteld dienen te worden (met vulplaatjes), omdat deze geen hydraulische klepstoters heeft. Misschien is hier iets mee aan de hand?
-
zal even foto posten als photobucket weer meewerkt
klepspeling was goed , ben me er van bewust dat je van deze motoren kleppen moet stellen
probleem is wel wat groter , haarscheuren in cilinderwand / stukken eruit
schijnt een veel voorkomend probleem bij deze dingen te zijn
we wachten al een half jaar op een motor
klepspeling was goed , ben me er van bewust dat je van deze motoren kleppen moet stellen
probleem is wel wat groter , haarscheuren in cilinderwand / stukken eruit
schijnt een veel voorkomend probleem bij deze dingen te zijn
we wachten al een half jaar op een motor
Die is er erg aan toe. Geen garantie? Er zijn er maar beperkt aantal van gefabriceerd. Het zal moeilijker te zeggen zijn hoeveel soortgelijke probleemgevallen er zijn wereldwijd. Maar dit mag echt niet kunnen, tenzij er met een koude motor flink afgetrapt is geworden
-
staan er wereldwijd +/- 30 in bestelling
wij wachten al 6 maanden op het onderblok , schijnbaar zijn ze zich bij bmw ook bewust van het probleem en zijn ze volgens mij hier een oplossing voor aan het zoeken zodat het niet weer gebeurt
heb contact met een engelsman en een zweed met exaxt het zelfde probleem
wij wachten al 6 maanden op het onderblok , schijnbaar zijn ze zich bij bmw ook bewust van het probleem en zijn ze volgens mij hier een oplossing voor aan het zoeken zodat het niet weer gebeurt
heb contact met een engelsman en een zweed met exaxt het zelfde probleem
Wij hebben ook een 320si met 80.000 op de teller. En staat al sinds juni bij de Bmw garage met het zelfde probleem scheuren in cilinder 3. Ik heb te horen gekregen dat het probleem ook met de 320i is. En dat er nu aan een oplossing gewerkt wordt in Duitsland , ze konden mij niks vertellen over een lever datum van een nieuw motorblok. Gelukkig is alles garantie. En komt er een heel nieuw motorblok in de auto. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
-
dan ben ik benieuwd bij welke dealer ie staat , en het gaat dus om een 320si van 2006 ?
ben ook zeer beniewd waarom het bij julie onder garantie vervangen word
je mag me ook mailen als je wil op a.essen6@chello.nl
info word vertrouwelijk behandeld
Arjan
ben ook zeer beniewd waarom het bij julie onder garantie vervangen word
je mag me ook mailen als je wil op a.essen6@chello.nl
info word vertrouwelijk behandeld
Arjan
Laatst gewijzigd door Gast op 29 nov 2011, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Ja het gaat om een 320si van 08-2006. Ik had de auto net gekocht premium selection dus het valt nog in de garantie van 2 jaar. De auto staat bij Bmw Ekris in nijkerk.
-
oorzaak is ben in bang gewoon constructiefout , motor is verder mooi schoon van binnen , maarja als je haarscheurtjes ( daar begint het mee ) in de cylinder hebt , heb je kans dat daar olie langs komt , en dus gaat verbranden , wat voor aanslag op zuiger zorgt , veren kunnen immers niet meer goed afdichten dus je krijgt ook blowby
Arjan
ps , de onze heeft ook +/- 80000 gedraait , maar kijk maar eens op mobile , daar worden aangeboden welke met 50000 of minder al een AT motor hebben gehad , waarvan sommige onder coulance / garantie
Arjan
ps , de onze heeft ook +/- 80000 gedraait , maar kijk maar eens op mobile , daar worden aangeboden welke met 50000 of minder al een AT motor hebben gehad , waarvan sommige onder coulance / garantie
Ik heb gisteren met Bmw Ekris gebeld waar mijn auto staat. En toen kreeg ik te horen dat er 25 si blokken gemaakt zijn en dat ze vanaf 15 december uit geleverd gaan worden door heel Europa. Het zijn kompleet nieuwe onderblokken die er gemaakt zijn, vanaf de tekentafel af, ze zijn uitvoerig getest. Vandaar dat het allemaal zo lang duurt. Als het goed is krijg ik mijn 320si dit jaar nog terug. Ben benieuwd of dat gaat lukken. Het is al zo vaak naar een latere datum geschoven.
Ik schrik hier wel van, dit had ik niet verwacht. Het zou BMW sieren om alle soortgelijke gevallen onder de 100.000 km gewoon onder coulance te vervangen.
Zou de 320i die een jaar later is gekomen, met een 2.0 4 cyl. 170 PK hetzelfe blok hebben?
De specs zijn namelijk beter dan de 320SI. (betere verbruik, topsnelheid hoger, 210 NM tegenover 200 nm en scheelt maar 20 kilo in gewicht)
Zou de 320i die een jaar later is gekomen, met een 2.0 4 cyl. 170 PK hetzelfe blok hebben?
De specs zijn namelijk beter dan de 320SI. (betere verbruik, topsnelheid hoger, 210 NM tegenover 200 nm en scheelt maar 20 kilo in gewicht)
BMW e91 LCI 320da Individual
En wat denken jullie. De datum is alweer verschoven. De garage durft geen datum meer te roepen. Mijn auto staat er nu al 7 maanden ik begin het nu wel een beetje zat worden. Geef maar een nieuwe 1 serie praatten we nergens meer over.
Man, bewondering voor jullie geduld! Dit is toch onacceptabel? Heeft Ekris al een geheel ander alternatief voorgesteld? Ik zou maar eens over die nieuwe 1 serie beginnen..Indyjinx schreef:En wat denken jullie. De datum is alweer verschoven. De garage durft geen datum meer te roepen. Mijn auto staat er nu al 7 maanden ik begin het nu wel een beetje zat worden. Geef maar een nieuwe 1 serie praatten we nergens meer over.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Weet iemand al iets meer over de motoren worden ze al geleverd of moeten ze nog gemaakt worden?
Ik weet het niet meer. Als ik de dealer bel wordt het steeds 2 weken vooruit geschoven het staat nu gepland op 9 januari.
Ik weet het niet meer. Als ik de dealer bel wordt het steeds 2 weken vooruit geschoven het staat nu gepland op 9 januari.