warmte

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
crossfire

warmte

Bericht door crossfire » 13 nov 2011, 14:51

als ik de kachel op bijv 20 graden zet blaast hij koude lucht en zet ik hem op 25 graden doet hij dit nog steeds...
maar druk ik op dat hij de voorruit moet ontdooien doet blaast hij wel warme lucht...
weet iemand wat dit kan zijn???
het is een 316 uit 1999 met climatecontrol

Oxellaar

Re: warmte

Bericht door Oxellaar » 13 nov 2011, 17:43

Gaat hij wel harder blazen (in auto stand)als je de temperatuur omhoog zet, flink hoger dan de omgeving dus.
Als hij daar ook niet op reageert lijkt je temp sensor kapot.
Ook omdat op de ontwasem stand hij alles los gooit en niet naar temperatuur kijkt.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶

minada

Bericht door minada » 13 nov 2011, 17:49

Staat de grote draaiknop in het midden (tussen de roosters) ook op warm ???

crossfire

Bericht door crossfire » 14 nov 2011, 17:48

@ minade ja ckrs is mij bekend die knop(eerste keer vergeet je hem maar nu wel gewend...)
@ oxelaar ja hij blaast wel harder als je hem hoger zet... als ik hem echt hoog zet blaast hij voluit maar dan koude lucht (trouwens vanochtend deed hij het maar duurde het wel lang voordat hij op temperatuur kwam waar hij anders echt allang warm was...)
maar mijn koelvloeistof lekte net iets, en heeft de garage zoon vlesje van dat anti lek ingegooid,
kan het zijn dat die smurrie is aangekoekt in bijv de radiator van de kachel???
of ergens anders waardoor het langer duurt voordat de motor op bedrijftemperatuur is?

ruurdalgra

Bericht door ruurdalgra » 14 nov 2011, 20:25

het kan indd dat je kachel radiateur verstopt zit door die troep, heb je het onluchtings ventieltje als eens open gehad mischien dat er een luchtbel inzit. gr

Oxellaar

Bericht door Oxellaar » 14 nov 2011, 22:24

Nooit, maar dan ook nooit die troep erin gooien!
Dicht misschien het lek, maar het gaat door heel je systeem.
Maar goed, het zit er al in ;)

Weet je zeker dat er geen lucht in zit en echt voldoende vloeistof, lijkt sterk op slechte doorstroming.

crossfire

Bericht door crossfire » 14 nov 2011, 23:37

nouja ik had mijn auto weggebracht voor de koppakking(lekt net iets naar buiten NIET NAAR BINNEN! en ik dacht om van het gezeur af te zijn laat ik die gelijk vervangen) maarja toe nik de auto weer terug kreeg zei mijn eigen garage van ja we hebben hem afgeperst en lekte idd iets aan zijkant,
we hebben er een pil ingegooid en dat moet ook helpen,
dus ene kant was ik blij dat ze niet gelijk iets repareren, andere kant is je gooit iets wat stold in het systeem zonder mij echt op de hoogte te brengen...

maar oxellaar waarom is dit nou niet slim(ik bedoel heb je verhalen gehoord of zelf iets meegemaakt???)

ik denk er nu gewoon aan om even mijn garage op te bellen en het verhaal even voor te leggen,
kijken wat die zegen, miss voorstel doen om als nog de koppakking te vervangen - de kosten van het afpersen en het tablet of pil wat ze erin hebben gemieterd...

E46Ramon

Bericht door E46Ramon » 14 nov 2011, 23:48

Vervang je bedienings unit eens. Hier zit een temperatuur sensor in, als die stuk is blaast hij alleen koude lucht.
Voorzichtig schoonmaken wil ook wel eens helpen.
Stofzuiger erop, wie weet helpt het. Je sensor zit achter het linker roostertje.
Als dit niet lukt, zou ik hem eens vervangen voor een andere ecc unit

Oxellaar

Bericht door Oxellaar » 15 nov 2011, 06:43

crossfire schreef:
maar oxellaar waarom is dit nou niet slim(ik bedoel heb je verhalen gehoord of zelf iets meegemaakt???)

ik denk er nu gewoon aan om even mijn garage op te bellen en het verhaal even voor te leggen,
kijken wat die zegen, miss voorstel doen om als nog de koppakking te vervangen - de kosten van het afpersen en het tablet of pil wat ze erin hebben gemieterd...
Het spul gaat als een laagje over je gehele koelsysteem zitten.
Door heel je blok, radiateur, pomp en ga zo maar door.
Vroeg of laat gaat het toch weer lekken en wat doe je dan, weer een pil?
Je weet ook niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan, misschien heeft hij er ook al wat in gedaan.

Ik zeg niet dat het is gebeurt, maar als het wel zo is gegaan zit er op den duur een flinke hoeveelheid van de troep in je systeem.
En daar gaat de werking niet op vooruit.

Ik snap je afweging wel, dik geld voor een koppakking of zo'n pilletje erin.

crossfire

Bericht door crossfire » 15 nov 2011, 18:47

@ oxellaar,

nou dit heb ik dus niet overwogen(zoals bericht van mij hierboven) dit is gedaan...
weet iemand hier miss een goeie diy van??
is dit te doen voor iemand die wel aardig handig is???

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”