Ries 550i Touring *Is verkocht*
Re: Voorstellen met een 550i Touring
Echt een prachtige wagen zeg! 

Erg mooie touring 

Dat ziet er knap uit! Kom maar door met de foto's als je ze d'r op hebt zitten, zeer benieuwd naar
en wat betreft de spacers; ik zou 't doen. resultaat kan niet tegenvallen als je van wat dikker houdt

en wat betreft de spacers; ik zou 't doen. resultaat kan niet tegenvallen als je van wat dikker houdt

-
Hele mooie bak............! 

Vandaag de winterset gemonteerd. Het is optisch wel even wennen van 20" naar 18", maar ik vind het in deze kleur niet slecht staan. Verschil in comfort tussen 20 en 18" vind ik echt minimaal. Merk wel dat het iets minder strak stuurt. Laat de winter maar komen, de bimmer is er klaar voor!

- Sneakster550i
Re: Ries 550i Touring *update winterset*
Strak hoor Ries, lijkt wel een broertje van die van mij nou, heb zelfs dezelfde Vredestein bandjes er onder sinds kort (alleen dan in 19 inch)
Die 20 inch zou je voor vd zomer eigenlijk ook in diezelfde kleur moeten coaten, dat zou helemaal ruig zijn
Die 20 inch zou je voor vd zomer eigenlijk ook in diezelfde kleur moeten coaten, dat zou helemaal ruig zijn

nice!
Is ie voor je gevoel, en waarschijnlijk ook in werkelijkheid, niet wat vlotter met 18 inch eronder tov de 20 inch slippers?
Is ie voor je gevoel, en waarschijnlijk ook in werkelijkheid, niet wat vlotter met 18 inch eronder tov de 20 inch slippers?
Hey Bjorn,
Mijn bevindingen na een dagje sturen:
+ Voelt inderdaad vlotter aan (scheelt voor mijn gevoel wel 50pk)
+ AANMERKELIJK zuiniger! Vandaag een ritje gehad van EIndhoven naar Den Haag. Deze waardes op de eco meter had ik nog niet eerder gezien. Scheelt denk ik zo'n 10%, schat ik nu even grofweg. Dat scheelt toch best met zo'n 8-pitter
- meer wheelspin. Jeetje wat een grip had ik zeg met die 20" Vredestein 285-ers
- stuurt iets minder strak
Al met al dik tevreden met de winterset.
Gr, Richard
Mijn bevindingen na een dagje sturen:
+ Voelt inderdaad vlotter aan (scheelt voor mijn gevoel wel 50pk)
+ AANMERKELIJK zuiniger! Vandaag een ritje gehad van EIndhoven naar Den Haag. Deze waardes op de eco meter had ik nog niet eerder gezien. Scheelt denk ik zo'n 10%, schat ik nu even grofweg. Dat scheelt toch best met zo'n 8-pitter

- meer wheelspin. Jeetje wat een grip had ik zeg met die 20" Vredestein 285-ers
- stuurt iets minder strak
Al met al dik tevreden met de winterset.
Gr, Richard
Duidelijk Ries. Blijf ik lekker op 18 inch rondrijden in de zomer/winter
wielspin herken ik. Stond laatst naast een porsche 928. Greep die DTC in bij groen
, ging gelijk op tot z'n twee, daarna toch vlot voorbij 

wielspin herken ik. Stond laatst naast een porsche 928. Greep die DTC in bij groen

Hoger verbuik herken ik ook. Op mijn 18 inch zat is gemiddeld 1 op 8,5. Met de 19 inch zit ik nu gemiddeld op 1 op 7,6.
Weg ligging van de 19 inch is stukken beter. Nu moet ik wel zeggen dat ik 18 inch runflat had en 19 inch breedset.
Weg ligging van de 19 inch is stukken beter. Nu moet ik wel zeggen dat ik 18 inch runflat had en 19 inch breedset.
Mijn gemiddelde verbruik met 20" in werkelijkheid is 1 op 8,3. Volgens de BC 1 op 9.
met 18 inch werkelijk LPG verbruik 1:7,5. Op benzine 1:8,5. BC geeft aan 11,1l/100
Re: Ries 550i Touring *uitlaat update*
Onlangs nog een einddemper laten plaatsen bij PM performance. Ik werd netjes ontvangen bij Peter en alles werd keurig gemonteerd. Verschillende mogelijkheden geluisterd en ik had de meest stille versie gekozen. Na ongeveer 1,5 uur zat de demper er netjes onder en het geluid klonk bruut! Ik was er tevreden mee en ging naar huis. Op de snelweg viel me al een onaangenaam brommend geluid op tussen de 1000 -1500 toeren. Omdat de V8 vrij veel in dit toerengebied zit begon het brommend geluid me erg te irriteren. Ik kan niet zeggen dat het te hard was, maar die irritante brom... Als je lekker aan het planken bent klonk het daarintegen weer erg lekker. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en Peter gebeld om de originele demper weer terug te laten plaatsen. Vandaag de uitlaat weer helemaal stock en door PM performance alles netjes afgehandeld. Van de ene kant wel jammer, tis helaas niet anders. Tot zover het uitlaat-experiment.
Re: Ries 550i Touring *uitlaat update*
ja dat is idd altijd maar afwachten. Het moet idd geen bromvlieg worden. Zou ik me ook aan irriteren
Ach de motor klinkt daarintegen ook al heerlijk
Ach de motor klinkt daarintegen ook al heerlijk
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition