schommelend stationair toerental
Re: Help! Onregelmatig stationair! (incl. filmpje)
Ik herken het wel. Mijn vorige E61 bwjr 2005 530D, km stand 190.000 had het ook. Die liep ook wel wat onregelmatig stationair. Gloeiers waren al vernieuwd.
Ik heb een potje Forté ( http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+produ ... ioner.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
in de brandstoftank gedaan, en na een tijdje was het helemaal weg. Het leek ook wel alsof die soepeler liep ook...
Voor een on-BMW achtig bedrag was mijn probleem dus verholpen.
PS ik werk niet voor of bij Forté, een neutrale gebruikerservaring dus.
Ik heb een potje Forté ( http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+produ ... ioner.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
in de brandstoftank gedaan, en na een tijdje was het helemaal weg. Het leek ook wel alsof die soepeler liep ook...
Voor een on-BMW achtig bedrag was mijn probleem dus verholpen.
PS ik werk niet voor of bij Forté, een neutrale gebruikerservaring dus.
Is misschien wel een optie om te proberen.
Was vandaag bij de kwik fit en zag ik ook zo'n soortgelijk product staan
Was vandaag bij de kwik fit en zag ik ook zo'n soortgelijk product staan
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Dark knight edition
ik heb 2 soorten geprobeerd en bij mij is het ietsje beter geworden..maar ik begin mijn lambda sonde te verdenken...en alles wat sensoren is aan de uitlaatkant , nadat mijn dpf roodgloeiend stond...bij de 5535d pakt die de inspuiting voor zijn rekening...of wordt het grotendeels geregeld door de lambda...ik merk iedere keer nu dat mijn oliepeil flink stijgt na een regeneratie, mijn regeneraties zijn opeens na dit voorval veel luider geworden, en het throttle gevoel sloom als hij regenereert. Ik denk dat hij gewoon enorm veel voor en na inspuiting geeft en daardoor alles in mijn sump terrecht komt! voor mijn voorval heb ik nooit eens gemerkt dat de wagen regenereerde, buiten als ik uit de wagen stapte een beetje een caramel rubber achtig verbrande lucht, en het tikken van de uitlaat. nu hoor ik echt een diepe toon.
Nogmaals ik heb een benzine en heb precies de zelfde klachten, denk toch echt dat we het ergens anders moeten gaan zoeken.
Zo,
Net terug van vakantie met de uberdiesel. Ruim 9000km in 4 weken probleemloos mogen sturen. Wat een heerlijke machine.. Weinig auto's die je voorbij rijden. (Afgezien van de 'supercars'. Ben Hard voorbij gereden door een nieuwe s60 HEICO, BMW e60 M5, Maserati, en Jaguar XKR) Je blijft baas boven baas houden.
@ B.F.
Waar heb jij 'Forte' gekocht? Na een beetje googlen geen verkooppunten kunnen vinden.
Verder kom ik zojuist achter dat bij, stationaire loop, bij 1000 toeren de auto schokt. Als je heel rustig je gaspedaal intrapt t/m circa 1000 toeren is de schok goed te voelen. Lijkt me niet normaal. Gaat deze week voor controle naar de garage..
Net terug van vakantie met de uberdiesel. Ruim 9000km in 4 weken probleemloos mogen sturen. Wat een heerlijke machine.. Weinig auto's die je voorbij rijden. (Afgezien van de 'supercars'. Ben Hard voorbij gereden door een nieuwe s60 HEICO, BMW e60 M5, Maserati, en Jaguar XKR) Je blijft baas boven baas houden.
@ B.F.
Waar heb jij 'Forte' gekocht? Na een beetje googlen geen verkooppunten kunnen vinden.
Verder kom ik zojuist achter dat bij, stationaire loop, bij 1000 toeren de auto schokt. Als je heel rustig je gaspedaal intrapt t/m circa 1000 toeren is de schok goed te voelen. Lijkt me niet normaal. Gaat deze week voor controle naar de garage..
@e61 535d: ik heb heel wat van mijn problemen kunnen oplossen. misschien kan ik je wel in de richting sturen van een oplossing voor je schokken. ik heb intussen al mijn problemen zo goed als opgelost. Enkel het lichtjes op en neer gaan van mijn toeren, dat zit er nog een beetje in, maar kom ook in de buurt
YES! Probleem bij toeval opgelost. Leek me wel zo toepasselijk om de oplossing met jullie te delen.
Ik heb afgelopen weken een aantal keer in de ochtend storingen gehad in de auto. Na het starten van de auto kreeg ik de een aantal foutmeldingen, AFS storing, automaat storing, RFT storing en nog 1 waar ik nu niet op kan komen. uiteindelijk bleek een kapotte accu de boosdoener te zijn. Aldus accu vervangen (275 incl montage en initialisatie). De Accu is met name in de e60 e61 6 cil diesel van essentiële belang voor het 100% functioneren van de auto is mij verteld. Vele opties zijn er compleet van afhankelijk. Mijn accu was nog niet helemaal overleden, maar wel zwak genoeg om een serie toepassingen in de auto bij regelmaat te verstoren.
Echter blijkt nu na het vervangen dat mijn toerenteller bij stationaire loop ook niet meer schommelt. Jippiekayee!!
Ik heb afgelopen weken een aantal keer in de ochtend storingen gehad in de auto. Na het starten van de auto kreeg ik de een aantal foutmeldingen, AFS storing, automaat storing, RFT storing en nog 1 waar ik nu niet op kan komen. uiteindelijk bleek een kapotte accu de boosdoener te zijn. Aldus accu vervangen (275 incl montage en initialisatie). De Accu is met name in de e60 e61 6 cil diesel van essentiële belang voor het 100% functioneren van de auto is mij verteld. Vele opties zijn er compleet van afhankelijk. Mijn accu was nog niet helemaal overleden, maar wel zwak genoeg om een serie toepassingen in de auto bij regelmaat te verstoren.
Echter blijkt nu na het vervangen dat mijn toerenteller bij stationaire loop ook niet meer schommelt. Jippiekayee!!
Ik heb pas een nieuwe accu en alleen bij koude motor deinsd hij een beetje.
Schijnt normaal te zijn. Als hij echt goed warm is doet hij het niet
Schijnt normaal te zijn. Als hij echt goed warm is doet hij het niet
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
Dark knight edition
Dark knight edition
Ik ben sinds kort in het bezit van een 530i automaat, met een probleem dat hier enigszins op lijkt.
soms bij snelheden tussen de 40 en 80 km per uur danst de toerenteller ook een beetje.
Stel ik rijd 50 km per uur, dan staat de toerenteller niet stil op een bepaalde waarde, maar gaat een beetje op en neer. heel soms voelt het dan ook wel alsof de motor inhoud
Maar als ik 100 of sneller rijd, dan is er niks aan de hand.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?
Heb er vanmiddag voor de zekerheid een flesje wynns injector cleaner ingegooid en premium brandstof getankt...
Heb vanmiddag
soms bij snelheden tussen de 40 en 80 km per uur danst de toerenteller ook een beetje.
Stel ik rijd 50 km per uur, dan staat de toerenteller niet stil op een bepaalde waarde, maar gaat een beetje op en neer. heel soms voelt het dan ook wel alsof de motor inhoud
Maar als ik 100 of sneller rijd, dan is er niks aan de hand.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?
Heb er vanmiddag voor de zekerheid een flesje wynns injector cleaner ingegooid en premium brandstof getankt...
Heb vanmiddag
Irritant schommelen toeren bij stilstaan benzine motor
Valt me al langer op maar begint me steeds meer en meer te storen dat het toerental iets schommelt als ik bijvoorbeeld voor het stoplicht sta.
Het is erg klein en je ziet de toerenteller ook amper op en neer gaan (misschien 1 of 0,5 mm)
Maar ik hoor het meer aan de zware brom, alsof ik bijvoorbeeld een hand geschakelde auto zou hebben en die in de 1 zou laten staan en dan de hele tijd erg irritant met de koppeling zou spelen zodat je hem steeds hoort aandringen om weg te rijden.
Het gaat in dit geval om een E60 530I Automaat uit 2006 en ik ben me er van bewust dat hier al eerder een topic over is geweest, wat eigenlijk niet tot een oplossing heeft geleid en ook alleen over diesel motoren ging maar ik denk dat de motor waar ik mee rijd ook in andere BMW types zitten dus dit probleem vast breder is dan alleen de e60.
Vandaar dat ik dit topic ook plaats op het algemeen forum.
Ik ga volgende week eens een busje injectie reiniger door de tank gooien, kijken of dat helpt.
Andere mensen hier met het zelfde probleem? Vertel eens wat je er aan hebt geprobeerd te doen en nog belangrijker heb je het irritante gebrom verholpen?
Hopelijk kunnen we samen tot een oplossing komen want ik begin me er echt enorm aan te storen.
Het is erg klein en je ziet de toerenteller ook amper op en neer gaan (misschien 1 of 0,5 mm)
Maar ik hoor het meer aan de zware brom, alsof ik bijvoorbeeld een hand geschakelde auto zou hebben en die in de 1 zou laten staan en dan de hele tijd erg irritant met de koppeling zou spelen zodat je hem steeds hoort aandringen om weg te rijden.
Het gaat in dit geval om een E60 530I Automaat uit 2006 en ik ben me er van bewust dat hier al eerder een topic over is geweest, wat eigenlijk niet tot een oplossing heeft geleid en ook alleen over diesel motoren ging maar ik denk dat de motor waar ik mee rijd ook in andere BMW types zitten dus dit probleem vast breder is dan alleen de e60.
Vandaar dat ik dit topic ook plaats op het algemeen forum.
Ik ga volgende week eens een busje injectie reiniger door de tank gooien, kijken of dat helpt.
Andere mensen hier met het zelfde probleem? Vertel eens wat je er aan hebt geprobeerd te doen en nog belangrijker heb je het irritante gebrom verholpen?
Hopelijk kunnen we samen tot een oplossing komen want ik begin me er echt enorm aan te storen.
soortgelijke onderwerpen samengevoegd
Moderatoropmerking Aron
Het licht dansen van de toerenteller is bij mij aldus een spanningsverhaal geweest. Na het vervangen van de accu, en nu ook de regelaar van de dynamo, is het dansen bij mij opgehouden.
Heb jij jouw auto überhaupt onlangs laten uitlezen. Zo ja, wat was het resultaat? Een zware brom lijkt toch wel te herleiden naar iets wat niet goed functioneert en aldus gewoon ui te lezen is.
Heb jij jouw auto überhaupt onlangs laten uitlezen. Zo ja, wat was het resultaat? Een zware brom lijkt toch wel te herleiden naar iets wat niet goed functioneert en aldus gewoon ui te lezen is.
Ja heb hem laten uitlezen was niks vreemds aan de hand.
Ik heb dit gevonden, is toch een bekende euvel !
http://link.marktplaats.nl/1000788908" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/1000788908" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW Bayerische Motoren Werke
@ BMW318I Nee dat is het gelukkig niet daarom heb ik mijn vorige E60 verkocht
Als je dat probleem hebt kan je rustig wat over uurtjes draaien want dat kost een paar centen.
Nee wat ik bedoel is een bijna niet merkbare schommel in de toeren als de motor stationaire loopt. Het begint pas op te vallen als je de auto wat langer hebt en waarschijnlijk zullen ze er allemaal een beetje last van hebben maar is het bij de ene duidelijker te horen/merken dan bij de andere
- Spoiler: Laat zien
Als je dat probleem hebt kan je rustig wat over uurtjes draaien want dat kost een paar centen.
Nee wat ik bedoel is een bijna niet merkbare schommel in de toeren als de motor stationaire loopt. Het begint pas op te vallen als je de auto wat langer hebt en waarschijnlijk zullen ze er allemaal een beetje last van hebben maar is het bij de ene duidelijker te horen/merken dan bij de andere
Ik zal hier nietzo druk om maken., dat schommeling zal zo wel horen.
BMW Bayerische Motoren Werke