Vragen BMW E39 op LPG
-
Vragen BMW E39 op LPG
Hallo iedereen,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben een student en ik rij momenteel in een VW Passat sedan 1.9TDI uit 2001. Stiekem ben ik sinds mijn kinderjaren al verliefd op de BMW. Zal ook wel deels van me vader vandaan komen, hij rijdt al 12 jaar in een E34 520I.
Ik heb een Passat tdi gekocht omdat ik veel kilometers maak en dacht dat een tdi wel zuinig zal zijn maar dat bleek heel anders. Ik rij met 1 tank van 50 liter ongeveer 630 kilometer. Ben wel een stevige rijder maar 1 op 12.5 vind ik wel echt veel. De koppel van een tdi is wel geweldig maar mijn liefde voor bmw gaat toch een beetje voor. Dus ik ben eigenlijk van plan om een E39(523 of 528) te kopen op g3 of een benzine kopen met weinig kilometers en zelf lpg inbouwen. Daarnaast ben ik ook van plan om de volgende dingen te vernieuwen als ik een E39 koop, een m5 voorbumper, achterbumper, spoilerstrip, 19 inch velgen, schroefset, en facelift voor en achterlichten. Een E39 met lpg rond 250dkm vind je al voor €3500,- maar een E39 met onder de 150dkm kan je wel in duitsland vinden rond de €3250,-. Daarnaast komt natuurlijk het inbouw van lpg erbij.
Ik heb de volgende vragen aan jullie als ervaringhebbers, zal ik al een E39 kopen waar al een lpg op ingebouwd is of zelf inbouwen? Wat zal het verbruik zijn in stad? Zal ik veel technische problemen krijgen met lpg en is het wel echt de moeite waard om over te stappen naar lpg? De kosten zijn voor mij ook heel belangrijk daarom wil ik eigenlijk geen foute stap zetten.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben een student en ik rij momenteel in een VW Passat sedan 1.9TDI uit 2001. Stiekem ben ik sinds mijn kinderjaren al verliefd op de BMW. Zal ook wel deels van me vader vandaan komen, hij rijdt al 12 jaar in een E34 520I.
Ik heb een Passat tdi gekocht omdat ik veel kilometers maak en dacht dat een tdi wel zuinig zal zijn maar dat bleek heel anders. Ik rij met 1 tank van 50 liter ongeveer 630 kilometer. Ben wel een stevige rijder maar 1 op 12.5 vind ik wel echt veel. De koppel van een tdi is wel geweldig maar mijn liefde voor bmw gaat toch een beetje voor. Dus ik ben eigenlijk van plan om een E39(523 of 528) te kopen op g3 of een benzine kopen met weinig kilometers en zelf lpg inbouwen. Daarnaast ben ik ook van plan om de volgende dingen te vernieuwen als ik een E39 koop, een m5 voorbumper, achterbumper, spoilerstrip, 19 inch velgen, schroefset, en facelift voor en achterlichten. Een E39 met lpg rond 250dkm vind je al voor €3500,- maar een E39 met onder de 150dkm kan je wel in duitsland vinden rond de €3250,-. Daarnaast komt natuurlijk het inbouw van lpg erbij.
Ik heb de volgende vragen aan jullie als ervaringhebbers, zal ik al een E39 kopen waar al een lpg op ingebouwd is of zelf inbouwen? Wat zal het verbruik zijn in stad? Zal ik veel technische problemen krijgen met lpg en is het wel echt de moeite waard om over te stappen naar lpg? De kosten zijn voor mij ook heel belangrijk daarom wil ik eigenlijk geen foute stap zetten.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes
Re: Vragen BMW E39 op LPG
Een E39 onder 3.250 is een PFL en ondanks weinig km's vind ik het wel echt weinig geld. Daar kun je wel eens problemen mee gaan krijgen, dan loopt het wel in de papieren. Over LPG kan ik je niks zeggen...
Op lpg rijdt een bmw erg goed, dus dat hoeft geen enkel probleem te zijn, zowel de 4/6/8 cilinders.
Maar verwacht wel het nodige onderhoud nu de E39 wat ouder aan het worden is.
Maar 1 op 12.5 met een TDI
Dan trap je dat ding ook vreselijk af, of er klopt iets niet.
Bandenspanning,luchtmassameter,thermostaat, etc etc etc
Maar verwacht wel het nodige onderhoud nu de E39 wat ouder aan het worden is.
Maar 1 op 12.5 met een TDI

Bandenspanning,luchtmassameter,thermostaat, etc etc etc
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
8l/100km met een TDI kan ik me persoonlijk ook moeilijk voorstellen.
V.w.b. E39 (helemaal pre-facelift) met weinig km''s (bv 100.000) heb ik altijd mijn twijfels. Over t algemeen is de 5er toch een rijdersauto en vind ik een 12-jarige E39 met bv 100dkm voor lets say EUR 5.000,- een dubieus geval. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn maar het gemiddelde jaarkilometrage doet mijn wenkbrauwen toch fronzen als je me begrijpt.
En zoals bofkont al zegt; verwacht t nodige onderhoud en vooral kosten!
Los van dat alles is de E39 natuurlijk een feest
V.w.b. E39 (helemaal pre-facelift) met weinig km''s (bv 100.000) heb ik altijd mijn twijfels. Over t algemeen is de 5er toch een rijdersauto en vind ik een 12-jarige E39 met bv 100dkm voor lets say EUR 5.000,- een dubieus geval. Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn maar het gemiddelde jaarkilometrage doet mijn wenkbrauwen toch fronzen als je me begrijpt.
En zoals bofkont al zegt; verwacht t nodige onderhoud en vooral kosten!
Los van dat alles is de E39 natuurlijk een feest

Waarom koop je in Duitsland niet meteen een diesel?
Omdat diesel rijden daar niet zo duur is als hier, rijden daar ook veel mensen diesel die vrij weinig rijden, en kun je er een e39 met weinig kilometers vinden.
Ik heb er bijna 2 jaar geleden overigens een 7 jaar oude 525i touring gevonden, met 77000 echte kilometers.
Omdat diesel rijden daar niet zo duur is als hier, rijden daar ook veel mensen diesel die vrij weinig rijden, en kun je er een e39 met weinig kilometers vinden.
Ik heb er bijna 2 jaar geleden overigens een 7 jaar oude 525i touring gevonden, met 77000 echte kilometers.
6 cylinders horen in lijn te staan!
- RubberBurner
- Contacteer:
Ik heb zelf een e39 523i in die doet 1 op 7 (13L op 100km) bij mij omdat ik nooit ver rijd .Zo'n 500km op 65 liter .En er wordt altijd gezegt dat lpg nog meer verbruikt .....
Een no go dus en gelijk de rede waarom je deze luxe wagens voor een weggeefprijs kan kopen tegenwoordig.....
ps, een e39 in diezelversie (530D) drinkt ook vrij veel hoor
,1 op 11 gemiddeld.

ps, een e39 in diezelversie (530D) drinkt ook vrij veel hoor

Dat ligt er aan of je korte of lange afstanden rijdps, een e39 in diezelversie (530D) drinkt ook vrij veel hoor ,1 op 11 gemiddeld.

- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Inderdaad, je rijdt een dure luxe auto voor relatief weinig geld, weinig afschrijving, want de ongelooflijk hoge afschrijving hebben de vorige eigenaren al betaald.
Dan is het de vraag waar je liever je geld aan uitgeeft, aan brandstof of aan afschrijving-rente-financiering?
Ik verbruik gemiddeld 1 op 11 (9 liter/100km), dat vind ik zeer acceptabel voor die zware bak.
Bovendien heb ik geen zin om elke dag het tankstation aan te doen om lpg te tanken en ik wil mijn bagageruimte ook niet verliezen aan een grote gastank.
Dan is het de vraag waar je liever je geld aan uitgeeft, aan brandstof of aan afschrijving-rente-financiering?
Ik verbruik gemiddeld 1 op 11 (9 liter/100km), dat vind ik zeer acceptabel voor die zware bak.
Bovendien heb ik geen zin om elke dag het tankstation aan te doen om lpg te tanken en ik wil mijn bagageruimte ook niet verliezen aan een grote gastank.
ikzelf rij een 523i op lpg.(g3)
het verschil per kwartaal in wegenbelasting is maar 100 €. dit is de afgelopen jaren flink gedaald ivm het milieu.
benzine kost €1,5...lpg €0,6-0,8...
op lpg of benzine is het verbruik gelijk. (een moderne gasinstallatie is zo slecht nog niet :p )
tevens zit mijn tank op de plek van het reservewiel..
reken uit je winst
ook win je met een moderne gasinstallatie juist een paar pk, dit door de schonere verbranding.
het verschil per kwartaal in wegenbelasting is maar 100 €. dit is de afgelopen jaren flink gedaald ivm het milieu.
benzine kost €1,5...lpg €0,6-0,8...
op lpg of benzine is het verbruik gelijk. (een moderne gasinstallatie is zo slecht nog niet :p )
tevens zit mijn tank op de plek van het reservewiel..
reken uit je winst

ook win je met een moderne gasinstallatie juist een paar pk, dit door de schonere verbranding.
Dat prijsverschil heb je er snel uit ja, zelfs als je de inbouw zelf laat doen. Maar ja, die ringtank is zo verdomd klein... je staat onmeunig vaak bij de pomp!
OK, aan belasting EUR 1308 per jaar meer, bij mij zal de verzekering ook duurder worden, en je hebt meer onderhoud.
Dan de g3 installatie incl inbouw en keuring, en dat afgeschreven over 6 jaar, ik schat het op EUR 500 per jaar.
Ik zal (bij gelijkgebleven verbruik) per km 7,5 cent besparen, dat betekent dat ik pas ga besparen bij meer dan 25000km per jaar!
Dus bij 30000km per jaar kan ik jaarlijks EUR 375 sparen, en moet daarvoor 3 keer per week tanken, want ik rij elke dag naar Duitsland en daar zijn gastankstations dun gezaaid en het gas is er duurder, daarom steeds in NL tanken...
Sorry, wat is nou EUR375 per jaar op de totale kosten bij 30000km?
Daar ga ik mijn auto niet voor beschadigen en mijn motor niet extra voor laten slijten.
Dan de g3 installatie incl inbouw en keuring, en dat afgeschreven over 6 jaar, ik schat het op EUR 500 per jaar.
Ik zal (bij gelijkgebleven verbruik) per km 7,5 cent besparen, dat betekent dat ik pas ga besparen bij meer dan 25000km per jaar!
Dus bij 30000km per jaar kan ik jaarlijks EUR 375 sparen, en moet daarvoor 3 keer per week tanken, want ik rij elke dag naar Duitsland en daar zijn gastankstations dun gezaaid en het gas is er duurder, daarom steeds in NL tanken...
Sorry, wat is nou EUR375 per jaar op de totale kosten bij 30000km?
Daar ga ik mijn auto niet voor beschadigen en mijn motor niet extra voor laten slijten.
je moet ook een kopen met de installatie al ingebouwd..
extra slijtage?? er staat 370500 km op de teller van mijn bmw... waarvan bijna de helft op lpg g3.
hij verbruikt geen olie en loopt als een naaimachine zo stil.
heeft in de boekjes de afgelopen 10 jaar geen rare reparaties gehad.
het enige wat duurder kwa onderhoud is, zijn de lpg bougies en evt. het lpg filter.
en het is 100 € per KWARTAAL verschil... 400€ per jaar dus meer tov benzine.. dus niet €1308 meer p/j !!
in mijn ringtank gaat 60 liter en rij gewoon 1 op 10 (korte en lange stukken)
dus ff een nette som:
bij 1000 km per maand.
verbruik 1:10
euro 95 a €1,50 p/l
€150 euro per maand aan benzine... x3 (want we gaan per kwartaal) = €450.
lpg a €0,7 p/l
€70 euro per maand aan lpg... x3 = €210
tel daar dan nog de € 100 euro extra wegenbelasting op, kom je op €310
dus bespaar je al €140
bij jou som (30.000km per jaar) bespaar je dus € 2000..
extra slijtage?? er staat 370500 km op de teller van mijn bmw... waarvan bijna de helft op lpg g3.
hij verbruikt geen olie en loopt als een naaimachine zo stil.
heeft in de boekjes de afgelopen 10 jaar geen rare reparaties gehad.
het enige wat duurder kwa onderhoud is, zijn de lpg bougies en evt. het lpg filter.
en het is 100 € per KWARTAAL verschil... 400€ per jaar dus meer tov benzine.. dus niet €1308 meer p/j !!
in mijn ringtank gaat 60 liter en rij gewoon 1 op 10 (korte en lange stukken)
dus ff een nette som:
bij 1000 km per maand.
verbruik 1:10
euro 95 a €1,50 p/l
€150 euro per maand aan benzine... x3 (want we gaan per kwartaal) = €450.
lpg a €0,7 p/l
€70 euro per maand aan lpg... x3 = €210
tel daar dan nog de € 100 euro extra wegenbelasting op, kom je op €310
dus bespaar je al €140
bij jou som (30.000km per jaar) bespaar je dus € 2000..
inderdaad, mijn fout, Eur 108 per kwartaal, niet per maand (wanneer de auto door de installatie niet in een zwaardere klasse komt).
Maar ik koop altijd een oudere auto, mijn e39 was 7 jaar oud. Wanneer ik hem in NL had gekocht en hij had op gas gereden, zou hij al gauw twee keer de klok rond zijn geweest, en daar wil ik niet nog eens 6 a7 jaar en nog eens 200000 km mee rijden, dat wordt me te onbetrouwbaar en reparatiegevoelig, en dan bedoel ik niet alleen de motor maar de hele auto. Ik wil graag de luxe van een nog vrij maagdelijke auto.
Een tankinhoud van 60l voor een ringtank valt me erg mee, is dat effectief, of mag je hem voor 80% vullen, zoals dat vroeger was?
Op benzine rij ik dan 200 km verder op een tank, dat is 1 dag vaker naar mijn werk.
Hoe dan ook, ik heb in het verleden problemen met de kleppen gehad door op lpg te rijden, en dat wil ik ook voor een besparing van 1600 euro per jaar niet riskeren.
Maar ik koop altijd een oudere auto, mijn e39 was 7 jaar oud. Wanneer ik hem in NL had gekocht en hij had op gas gereden, zou hij al gauw twee keer de klok rond zijn geweest, en daar wil ik niet nog eens 6 a7 jaar en nog eens 200000 km mee rijden, dat wordt me te onbetrouwbaar en reparatiegevoelig, en dan bedoel ik niet alleen de motor maar de hele auto. Ik wil graag de luxe van een nog vrij maagdelijke auto.
Een tankinhoud van 60l voor een ringtank valt me erg mee, is dat effectief, of mag je hem voor 80% vullen, zoals dat vroeger was?
Op benzine rij ik dan 200 km verder op een tank, dat is 1 dag vaker naar mijn werk.
Hoe dan ook, ik heb in het verleden problemen met de kleppen gehad door op lpg te rijden, en dat wil ik ook voor een besparing van 1600 euro per jaar niet riskeren.
BMW's rijden perfect op LPG. M'n vorige bmw, een e39 528i, heb ik op LPG gezet en probleemloos 4 jaar mee rond gereden. Verbruik op benzine 1:9, verbruik op LPG 1:7,8. Ringtank van 63 liter die je 100% kon afvullen.
Nu heb ik E60 545i, ook op LPG gezet, weer 63 liter ringtank. Verbruik benzine 1:8,8, verbruik LPG 1:7,3. Rijdt ook subliem.
Nu heb ik E60 545i, ook op LPG gezet, weer 63 liter ringtank. Verbruik benzine 1:8,8, verbruik LPG 1:7,3. Rijdt ook subliem.
Björn, hou op! Ik begin bijna te twijfelen om in de nabije toekomst m'n 320d in te ruilen voor een 330i cabrio op gas