ELight Module Carsolution.de
Re: ELight Module Carsolution.de
20 euro verschil valt mee... misschien ga je die extra opties wel gebruiken
Het is ook niet zo heel moeilijk, bij een E46 is het ongeveer 30 min werk om alles aan te sluiten
Het is ook niet zo heel moeilijk, bij een E46 is het ongeveer 30 min werk om alles aan te sluiten
Heb mijn e-light al 2 jaar maar wil hem nu herprogrammeren. Echter heb ik geen computer meer met een seriële aansluiting. Heb een USB to serial cable van Sweex maar daar wil het niet mee. De kabel is geïnstalleerd en in apparaatbeheer staat ie op COM7. Echter als ik het e-light programma aan zet herkent ie de e-light module niet. Iemand ideeën? Batterij is vol.
Gisteren m'n eLight in de 330D geplaatst. Zag er tegenop, maar achteraf gezien stelt het weinig voor.
Bij de eLight comfort had ik een usb verloop besteld aangezien m'n laptop geen seriele poort heeft. Helaas na enkele drivers en com poorten geprobeerd te hebben besloten om de eLight aan de stoffige desktop te hangen. Deze op de seriele poort gezet en werd direct herkend onder COM1. Let wel: 1. batterij aansluiten, dan seriele stekker in de pc en dan pas de module met z'n drie draden verbinden (rood-wit-bruin). Alleen bij deze volgorde (beschreven in de Help sectie) werkt! Dus de usb verloop is botweg k*t en niet aan te raden!
M'n lichtencircus ingeladen en toen maar het dashboard kastje uit elkaar gehaald door de 6 kruiskopschoefjes los te maken. Hierna werd de stekker zichtbaar waaropde module geplaatst moest worden. Deze losgemaakt en uit elkaar weten trekken (twee grijze palletjes). Toen de blokjes uit elkaar geschoven en op zoek naar de gekleurde draden op pin 9, 10 en 46 (of 47). Op de stekker staan geen nummers dus was het echt zoeken naar kabelkleuren en deze vergelijken met de positie op de stekker.
De verbindingen gemaakt (ff prutsen met die dunne draadjes), de lichtsensor aangesloten, deuren dicht en met de sleutel op slot. Tot m'n verbazin werkt alles direct!! Zo ook met de afstandsbediening. 1 keer tippen is 3 keer knipperen, dagrijverlichting over de mistlichten welke automatisch aangaan bij draaiende motor en uitschakelen bij aangaan van de dimlichten en angeleyes.
Enige minpuntje is dat bij de comfort niet ingesteld kan worden dat als dagrijlicht zowel de angeleyes EN de mist(led)lichten aan moeten.
Conclusie: ff zoeken om in te stellen en installeren, maar een top modje!
Groet,
Joep
Bij de eLight comfort had ik een usb verloop besteld aangezien m'n laptop geen seriele poort heeft. Helaas na enkele drivers en com poorten geprobeerd te hebben besloten om de eLight aan de stoffige desktop te hangen. Deze op de seriele poort gezet en werd direct herkend onder COM1. Let wel: 1. batterij aansluiten, dan seriele stekker in de pc en dan pas de module met z'n drie draden verbinden (rood-wit-bruin). Alleen bij deze volgorde (beschreven in de Help sectie) werkt! Dus de usb verloop is botweg k*t en niet aan te raden!
M'n lichtencircus ingeladen en toen maar het dashboard kastje uit elkaar gehaald door de 6 kruiskopschoefjes los te maken. Hierna werd de stekker zichtbaar waaropde module geplaatst moest worden. Deze losgemaakt en uit elkaar weten trekken (twee grijze palletjes). Toen de blokjes uit elkaar geschoven en op zoek naar de gekleurde draden op pin 9, 10 en 46 (of 47). Op de stekker staan geen nummers dus was het echt zoeken naar kabelkleuren en deze vergelijken met de positie op de stekker.
De verbindingen gemaakt (ff prutsen met die dunne draadjes), de lichtsensor aangesloten, deuren dicht en met de sleutel op slot. Tot m'n verbazin werkt alles direct!! Zo ook met de afstandsbediening. 1 keer tippen is 3 keer knipperen, dagrijverlichting over de mistlichten welke automatisch aangaan bij draaiende motor en uitschakelen bij aangaan van de dimlichten en angeleyes.
Enige minpuntje is dat bij de comfort niet ingesteld kan worden dat als dagrijlicht zowel de angeleyes EN de mist(led)lichten aan moeten.
Conclusie: ff zoeken om in te stellen en installeren, maar een top modje!
Groet,
Joep
Ik heb hem vanmiddag ook binnengekregen.
Wil hem a.s Zaterdag ook gaan monteren.
Maar jij omschrijft
* Let wel: 1. batterij aansluiten wat bedoel je daar precies mee ?
Maar jij hebt alles ingesteld op de elight module zonder hem al in je auto te hebben aangesloten ?
kan dat ?
en dat je hem daarna aansluit in je auto en dat dan alles werkt ?
Wil hem a.s Zaterdag ook gaan monteren.
Maar jij omschrijft
* Let wel: 1. batterij aansluiten wat bedoel je daar precies mee ?
Maar jij hebt alles ingesteld op de elight module zonder hem al in je auto te hebben aangesloten ?
kan dat ?
en dat je hem daarna aansluit in je auto en dat dan alles werkt ?
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
Jongens,
Ik heb de Elight Module.
Vandaag aangesloten en geprogrammeerd.
Echt een super ding ! het werkt perfect.
Als het donker wordt gaan mijn mistlichten voor aan.
En gaan naar mijn ingestelde tijd van 20 sec automatisch weer uit.
Echt super vet !!! en makkelijk te doen.
Je bent langer bezig met het programmeren op de pc.
Dan op de kabels in de auto aan te sluiten.
Voor vragen roept uw maar
Ik zal nog even kijken of ik een filmpje kan plaatsen.
Ik heb de Elight Module.
Vandaag aangesloten en geprogrammeerd.
Echt een super ding ! het werkt perfect.
Als het donker wordt gaan mijn mistlichten voor aan.
En gaan naar mijn ingestelde tijd van 20 sec automatisch weer uit.
Echt super vet !!! en makkelijk te doen.
Je bent langer bezig met het programmeren op de pc.
Dan op de kabels in de auto aan te sluiten.
Voor vragen roept uw maar
Ik zal nog even kijken of ik een filmpje kan plaatsen.
Oke ik ben ook verkocht! Ik ga hem bellen (zodra mijn salaris weer binnen is).
Alleen even voor de duidelijkheid, ik wil deze functies:
- Bij openen auto mistlampen, angeleyes (stadslicht), achterlicht en kentekenverlichting aan voor 20 seconden, gaat alles weer uit als ik de motor start?
- Bij afzetten contact de zelfde verlichting als bovenstaand aan, voor 20 seconden.
- Bij op slot zetten hetzelfde als hierboven
- 1 tap 3 keer knipperlicht
- Bij sluiten auto spiegels dichtklappen (ik heb m3 spiegels met bediening door 1 keer drukken op een knop bij het bestuurdersportier)
- Bij opene auto spiegels openklappen
Ik wil de Elight ultimate bestellen...kan iemand mij vertellen of dit allemaal mogelijk is, of dat ik rekening moet houden met dingen. Overigens, ik heb een 323i cabrio uit 2000...
Alvast bedankt voor de info!
Alleen even voor de duidelijkheid, ik wil deze functies:
- Bij openen auto mistlampen, angeleyes (stadslicht), achterlicht en kentekenverlichting aan voor 20 seconden, gaat alles weer uit als ik de motor start?
- Bij afzetten contact de zelfde verlichting als bovenstaand aan, voor 20 seconden.
- Bij op slot zetten hetzelfde als hierboven
- 1 tap 3 keer knipperlicht
- Bij sluiten auto spiegels dichtklappen (ik heb m3 spiegels met bediening door 1 keer drukken op een knop bij het bestuurdersportier)
- Bij opene auto spiegels openklappen
Ik wil de Elight ultimate bestellen...kan iemand mij vertellen of dit allemaal mogelijk is, of dat ik rekening moet houden met dingen. Overigens, ik heb een 323i cabrio uit 2000...
Alvast bedankt voor de info!
Hey Mikeh,
Zo zo !! jij hebt wel veel eisen haha..
Als ik dit zo allemaal lees.
Dan denk ik persoonlijk dat je inderdaad bij de Ultimate uitkomt.
Er staat ook inderdaad bij Spiegelklapfunctie etc...
Ik heb zelf de prof genomen was mij meer dan genoeg.
Maar ja de Ultimate daar kun je net iets meer mee.
En als je echt details wilt.
Moet je Marc ( Car Solutions ) even bellen of emailen.
Doen ze niet zo moeilijk over
Nou ik zou zeggen hou ons op de hoogte.
Mocht je vragen of andere dingen hebben met instellen / programmeren.
kun je altijd even een PB achterlaten of het in de groep gooien.
Zo zo !! jij hebt wel veel eisen haha..
Als ik dit zo allemaal lees.
Dan denk ik persoonlijk dat je inderdaad bij de Ultimate uitkomt.
Er staat ook inderdaad bij Spiegelklapfunctie etc...
Ik heb zelf de prof genomen was mij meer dan genoeg.
Maar ja de Ultimate daar kun je net iets meer mee.
En als je echt details wilt.
Moet je Marc ( Car Solutions ) even bellen of emailen.
Doen ze niet zo moeilijk over
Nou ik zou zeggen hou ons op de hoogte.
Mocht je vragen of andere dingen hebben met instellen / programmeren.
kun je altijd even een PB achterlaten of het in de groep gooien.
Re: ELight Module Carsolution.de ( UPDATE )
Jongens heb even een video gemaakt.
Van de Elight Module. ''werkend op de auto''
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-D4OSZT3XNDY3.3gp" onclick="window.open(this.href);return false;
Van de Elight Module. ''werkend op de auto''
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-D4OSZT3XNDY3.3gp" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien handig om hem op youtube oid te zetten.
Ben benieuwd hoe dat allemaal werkt
Ben benieuwd hoe dat allemaal werkt
Laatst gewijzigd door Vinnie_86 op 08 jan 2014, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe zit het met die bochtenverlichting functie op de elight module? Werkt hij alleen met de knipperlichten, of net als origineel bij onder de 30kmh bij het draaien van het stuurwiel?
En schakelt deze ook weer uit met een fade. of in 1 keer.
En schakelt deze ook weer uit met een fade. of in 1 keer.
Kan ik die mark van car-solutions in het engels mailen?
Ik zou zeggen gewoon even proberen hij koppelt het vanzelf terug !
Zo niet ! dan kan die waarschijnlijk geen Engels
Succes !!!
Zo niet ! dan kan die waarschijnlijk geen Engels
Succes !!!
Jongens, heb hier even een goede link naar mijn filmpje van de Elight Module.
http://www.youtube.com/watch?v=AUPkOZvT ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=AUPkOZvT ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;