Haperend geluid radio = opgelost!
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Ik heb er na doorlussen van de bluetoothe nooit weer last van gehad hoor.
Het is waarschijnlijk iets kleins maar ik weet inderdaad nog al te hoed hoe ontzettend vervelend als het is.
Je kan ook gewoon geen rit normaal rijden en dan elke keer als je iemand mee hebt in de auto maar weer uitleggen hoe het kan dat het geluid steeds stopt, iets wat inderdaad niet zou mogen bij zo'n toch dure auto.
Het is waarschijnlijk iets kleins maar ik weet inderdaad nog al te hoed hoe ontzettend vervelend als het is.
Je kan ook gewoon geen rit normaal rijden en dan elke keer als je iemand mee hebt in de auto maar weer uitleggen hoe het kan dat het geluid steeds stopt, iets wat inderdaad niet zou mogen bij zo'n toch dure auto.
- MaasMaster
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 16 nov 2011, 18:36
- Locatie: Bree (België)
- Contacteer:
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Om niet een nieuw topic te starten en omdat het hier toch over de radio gaat in de titel, heb ik ook een vraagje.
Ik heb van tijd tot tijd slechte ontvangst op de radio. Hij heeft het de hele zomer niet gehad, maar nu het kouder en vochtiger wordt stel ik vast dat het terug begint
Ik heb indertijd een kabelbreuk gehad aan de scharnier van de kofferklep (bekend euvel blijkbaar). Die is door de garage gemaakt.
Kan het hiermee te maken hebben of zit het probleem onder de dakspoiler?
Ik heb van tijd tot tijd slechte ontvangst op de radio. Hij heeft het de hele zomer niet gehad, maar nu het kouder en vochtiger wordt stel ik vast dat het terug begint
Ik heb indertijd een kabelbreuk gehad aan de scharnier van de kofferklep (bekend euvel blijkbaar). Die is door de garage gemaakt.
Kan het hiermee te maken hebben of zit het probleem onder de dakspoiler?
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Sorry Heren dat ik me niet voorgesteld heb, zoveel ervaring heb ik nu ook weer niet met forumsites. Natuurlijk kom je pas in contact met zulke sites als je zoek naar oplossing voor je problemen. Het is nooit mijn bedoeling geweest om mensen voor het hoofd te stoten die denken dat je alleen komt om je winst te halen.
Ik ben een man van 42 jaar en rij al sinds mijn 28e BMW en wil ook niets anders meer. Helemaal verslingerd aan het merk rij ik nu een BMW 520i E39 bj 1998(al 11 jaar in bezit) en een E61 bj 2005 die ik nu anderhalf jaar in bezit heb. Als andere hobby heb ik nu een jaar of wat mijn motorrijbewijs en rij sinds vorig jaar een BMW1200 GS.
Ondanks dat ik helemaal verslingerd ben aan het merk heb ik wel de nodige problemen gehad met beide auto's. Omdat ik een echte doehetzelfer ben sleutel ik aan al mijn BMW's altijd zelf, bij garage's wordt je nogwel eens onnodig geld uit je zak getrokken voor dingen die je zelf eenvoudig kunt oplossen.
In mijn kennisenkring heb ik meerdere automonteurs die me vaak helpen bij het oplossen van diverse storingen maar omdat deze mensen bij garages werken die meerdere merken vertegenwoordigen is hun kennis heel breed en soms dus te weinig merk gespecificeerd. Daar houdt het dan op bij hun, even heb ik iemand gehad die handelde in diagnose apparatuur voor garages maar doet dit nu niet meer. Zelf al een poosje lopen te dubben om zoiets aan te schaffen maar dat is een heel kostbare geschiedenis voor iets wat je af en toe nodig hebt. Ook aan gedacht om het dan wel te doen en daarmee ook anderen te helpen hun storingen op te lossen.
De ervaring leert dat heel veel mensen dezelfde klachten hebben bij een bepaald type auto vandaar dat ik op tip van een vriend deze site tegenkwam en graag mijn ervaringen met jullie wil delen en er zelf ook een hoop van op te steken.
Mijn E39 heb ik ook al diverse problemen mee gehad, bijvoorbeeld dezelfde problemen met de radio als de E61, de oorzaak was hier echter heel ander namelijk een defect contactslot (defecte assessoire uitgang).
Vaak zijn dingen die heel moeilijk lijken en vragen om een vakman oplossing, zelf ook te doen met input van enthousiaste merkliefhebbers.
Hoop dat ik me zo voldoende voorgesteld heb en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen en hoop zelf ook input te kunnen geven bij jullie problemen.
Met vriendelijke groet Arie
Ik ben een man van 42 jaar en rij al sinds mijn 28e BMW en wil ook niets anders meer. Helemaal verslingerd aan het merk rij ik nu een BMW 520i E39 bj 1998(al 11 jaar in bezit) en een E61 bj 2005 die ik nu anderhalf jaar in bezit heb. Als andere hobby heb ik nu een jaar of wat mijn motorrijbewijs en rij sinds vorig jaar een BMW1200 GS.
Ondanks dat ik helemaal verslingerd ben aan het merk heb ik wel de nodige problemen gehad met beide auto's. Omdat ik een echte doehetzelfer ben sleutel ik aan al mijn BMW's altijd zelf, bij garage's wordt je nogwel eens onnodig geld uit je zak getrokken voor dingen die je zelf eenvoudig kunt oplossen.
In mijn kennisenkring heb ik meerdere automonteurs die me vaak helpen bij het oplossen van diverse storingen maar omdat deze mensen bij garages werken die meerdere merken vertegenwoordigen is hun kennis heel breed en soms dus te weinig merk gespecificeerd. Daar houdt het dan op bij hun, even heb ik iemand gehad die handelde in diagnose apparatuur voor garages maar doet dit nu niet meer. Zelf al een poosje lopen te dubben om zoiets aan te schaffen maar dat is een heel kostbare geschiedenis voor iets wat je af en toe nodig hebt. Ook aan gedacht om het dan wel te doen en daarmee ook anderen te helpen hun storingen op te lossen.
De ervaring leert dat heel veel mensen dezelfde klachten hebben bij een bepaald type auto vandaar dat ik op tip van een vriend deze site tegenkwam en graag mijn ervaringen met jullie wil delen en er zelf ook een hoop van op te steken.
Mijn E39 heb ik ook al diverse problemen mee gehad, bijvoorbeeld dezelfde problemen met de radio als de E61, de oorzaak was hier echter heel ander namelijk een defect contactslot (defecte assessoire uitgang).
Vaak zijn dingen die heel moeilijk lijken en vragen om een vakman oplossing, zelf ook te doen met input van enthousiaste merkliefhebbers.
Hoop dat ik me zo voldoende voorgesteld heb en ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen en hoop zelf ook input te kunnen geven bij jullie problemen.
Met vriendelijke groet Arie
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Hey Arie,
als ik jou verhaal zo lees dan denk ik al eerste dat er ooi iets met optische ring aan de hand is en mijn gevoel zegt dat dat zich net als bij mij in de bluetooth module manifesteert.
Je kan dit heel gemakkelijk testen door even in de kofferbak de bekleding ervoor weg te halen en de optische kabels eruit te halen en deze door te lussen (zijn speciale stekkertjes voor)
Ik denk dat het probleem dan wel verholpen zal zijn en voor 3,50euro ben je dan niet zo duur uit .
Je kunt dan natuurlijk je Bluetoothe niet meer gebruiken maar als ik me jou situatie zo kan indenken dan zal dat wel het laats van je zorgen zijn met die ellende zo iedere keer om je heen elke rit.
Kan je via het Idrive menu nog wel gewoon je Bluetoothe activeren of deactiveren?
Niet dat dit iets uit maakt maar als dat sowieso al niet wil dan zou je zeggen dat er in ieder geval al iets is met deze module is.
Hou ons even op de hoogte, en wat ik in ieder geval niet zou doen is de auto gewoon wegbrengen om diagnose te laten stellen want dan ben je minimaal 50 kwijt voor het aan de computer hangen en als je hem een dag laat staan kunnen de kosten snel oplopen zonder dat je zeker bent dat ze de oorzaak vinden om nog maar te zwijgen van oplossen.
als ik jou verhaal zo lees dan denk ik al eerste dat er ooi iets met optische ring aan de hand is en mijn gevoel zegt dat dat zich net als bij mij in de bluetooth module manifesteert.
Je kan dit heel gemakkelijk testen door even in de kofferbak de bekleding ervoor weg te halen en de optische kabels eruit te halen en deze door te lussen (zijn speciale stekkertjes voor)
Ik denk dat het probleem dan wel verholpen zal zijn en voor 3,50euro ben je dan niet zo duur uit .
Je kunt dan natuurlijk je Bluetoothe niet meer gebruiken maar als ik me jou situatie zo kan indenken dan zal dat wel het laats van je zorgen zijn met die ellende zo iedere keer om je heen elke rit.
Kan je via het Idrive menu nog wel gewoon je Bluetoothe activeren of deactiveren?
Niet dat dit iets uit maakt maar als dat sowieso al niet wil dan zou je zeggen dat er in ieder geval al iets is met deze module is.
Hou ons even op de hoogte, en wat ik in ieder geval niet zou doen is de auto gewoon wegbrengen om diagnose te laten stellen want dan ben je minimaal 50 kwijt voor het aan de computer hangen en als je hem een dag laat staan kunnen de kosten snel oplopen zonder dat je zeker bent dat ze de oorzaak vinden om nog maar te zwijgen van oplossen.
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Hallo Heren,
Ik heb gisteravond heel veel info op internet bekeken en vond een paar interessante sites die ik met jullie wil delen.
Misschien voor sommigen al bekend maar ik noem ze toch maar even.
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl ... 53&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl ... 74&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Na het lezen van deze sites en al jullie info heb ik besloten om eens aan de slag te gaan.
Ik heb de zgn. ULF (Bluetooth) module opgezocht die bij de E61 op de laadvloer van de kofferbak zit en heb de glasvezel kabel losgetrokken. Even ging de radio uit en toen bleef hij aan, de cd-speler doet het nu niet meer. Mijn conclusie is dat deze in serie met de ULF module zit en vandaar dat je een glasvezel burgje moet maken tussen de in en uitgaande glasvezelbus. Dit heb ik echter nog niet gedaan en wil eens eerst een paar dagen gaan rijden met de auto om te testen. Vandaag had ik een kort ritje en bleef de radio netjes aan, helemaal reeel is deze test nog niet eerst moet de boel maar eens warm worden. Toch heb ik goed vertrouwen dat de ULF module de boosdoener is. Bij nazoeken op serienummer bleek volgens een site dat ik zeer waarschijnlijk een module uit een E46 in mijn auto heb zitten. Het zou dus kunnen dat de vorige eigenaar al eens problemen heeft gehad en er een gebruikte module in heeft laten plaatsen. Wat heel gek is, is dat er bij mij MULF op de module staat. Hierover is niets te vinden op internet, overal spreekt men over een ULF en volgens het serienummer is het een ULF,. Wat nu een MULF is weet ik dus niet, wellicht weet iemand van jullie dit.
Er worden veel gebruikte modules aangeboden op internet maar omdat deze modules volgens mij toch regelmatig kapot gaan durf ik het risico niet te lopen. Bovendien schijnen er voor deze auto 13 versies te zijn. De verschillen zitten in de software en in het geheugen voor telefoonnummers en in de compabiliteit met telefoons.
Ik zit er zelf aan te denken om gewoon een nieuwe te kopen en dan het liefst de laatste versie in de hoop dat mijn Samsung Galaxy S dan ook werkt. Ben wel heel benieuwd of de module ook geprogrammeerd moet worden of dat het Plug and Play is, misschien kan iemand mij hier iets over vertellen.
Vooralsnog lijken alle problemen voort te komen uit de ULF.
Ik heb gisteravond heel veel info op internet bekeken en vond een paar interessante sites die ik met jullie wil delen.
Misschien voor sommigen al bekend maar ik noem ze toch maar even.
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl ... 53&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl ... 74&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Na het lezen van deze sites en al jullie info heb ik besloten om eens aan de slag te gaan.
Ik heb de zgn. ULF (Bluetooth) module opgezocht die bij de E61 op de laadvloer van de kofferbak zit en heb de glasvezel kabel losgetrokken. Even ging de radio uit en toen bleef hij aan, de cd-speler doet het nu niet meer. Mijn conclusie is dat deze in serie met de ULF module zit en vandaar dat je een glasvezel burgje moet maken tussen de in en uitgaande glasvezelbus. Dit heb ik echter nog niet gedaan en wil eens eerst een paar dagen gaan rijden met de auto om te testen. Vandaag had ik een kort ritje en bleef de radio netjes aan, helemaal reeel is deze test nog niet eerst moet de boel maar eens warm worden. Toch heb ik goed vertrouwen dat de ULF module de boosdoener is. Bij nazoeken op serienummer bleek volgens een site dat ik zeer waarschijnlijk een module uit een E46 in mijn auto heb zitten. Het zou dus kunnen dat de vorige eigenaar al eens problemen heeft gehad en er een gebruikte module in heeft laten plaatsen. Wat heel gek is, is dat er bij mij MULF op de module staat. Hierover is niets te vinden op internet, overal spreekt men over een ULF en volgens het serienummer is het een ULF,. Wat nu een MULF is weet ik dus niet, wellicht weet iemand van jullie dit.
Er worden veel gebruikte modules aangeboden op internet maar omdat deze modules volgens mij toch regelmatig kapot gaan durf ik het risico niet te lopen. Bovendien schijnen er voor deze auto 13 versies te zijn. De verschillen zitten in de software en in het geheugen voor telefoonnummers en in de compabiliteit met telefoons.
Ik zit er zelf aan te denken om gewoon een nieuwe te kopen en dan het liefst de laatste versie in de hoop dat mijn Samsung Galaxy S dan ook werkt. Ben wel heel benieuwd of de module ook geprogrammeerd moet worden of dat het Plug and Play is, misschien kan iemand mij hier iets over vertellen.
Vooralsnog lijken alle problemen voort te komen uit de ULF.
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Hoi E60Pro,
Sorry had je bericht pas gelezen nadat ik mijn verhaal in alle enthousiasme gestuurd had.
Thanks for feedback
Sorry had je bericht pas gelezen nadat ik mijn verhaal in alle enthousiasme gestuurd had.
Thanks for feedback
Laatst gewijzigd door BMWdriver Oart op 26 nov 2011, 01:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Hoi E60Pro,
Ik kon idd via het menu de BT niet meer in of uit schakelen.
Ik rij al zo lang rond met dit probleem dat een paar weken extra ook niet meer uitmaakt. De dealer zal me in ieder geval alleen zien voor een nieuwe module.
Het plaatsen is simpel maar ik vraag me af of hij geprogrammeerd moet worden. En ik wil graag ondersteuning van mijn smartphone. Naar het schijnt kunnen de laatste versies dit wel, zeker weten doe ik dit natuurlijk niet.
Dat doorverbindstekkertje kun je die bij de dealer kopen? Dan wacht ik ff met een nieuwe module en ga eens eerst rondrijden.
Ik kon idd via het menu de BT niet meer in of uit schakelen.
Ik rij al zo lang rond met dit probleem dat een paar weken extra ook niet meer uitmaakt. De dealer zal me in ieder geval alleen zien voor een nieuwe module.
Het plaatsen is simpel maar ik vraag me af of hij geprogrammeerd moet worden. En ik wil graag ondersteuning van mijn smartphone. Naar het schijnt kunnen de laatste versies dit wel, zeker weten doe ik dit natuurlijk niet.
Dat doorverbindstekkertje kun je die bij de dealer kopen? Dan wacht ik ff met een nieuwe module en ga eens eerst rondrijden.
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Ook een belangrijke site.
http://www.bimmernav.com/ulfchanges.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmernav.com/ulfchanges.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Hoi Oart
Ik heb een 530d van 2006 en bij mijn werkt de Samsung Galaxy S 2 en de htc gewoon
wat voor mulf of ulf ik heb weet ik niet
gr willem
Ik heb een 530d van 2006 en bij mijn werkt de Samsung Galaxy S 2 en de htc gewoon
wat voor mulf of ulf ik heb weet ik niet
gr willem
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Ik krijg a.s. vrijdag een nieuwe ULF module en heb van mijn BMW specialist te horen gekregen dat hij daarna wel ingeprogrammeerd moet worden, is (helaas) geen plug and play dus.
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Ik heb een tijdje geleden bij mijn dealer geïnformeerd naar een nieuwe (M)ULF-module, maar ook naar het 'doorverbindstekkertje'.
Van de eerste hadden ze natuurlijk wel gehoord (want bijna 450 euro ex plaatsings- en programmeringskosten = kassa!), maar een doorverbindstekkertje of afdopstekkertje??? Hmm, wel van gehoord, maar die konden ze niet leveren want - en nu komt het - stel je koppelt je BT module af en je moet daarna om welke reden dan ook je auto herprogrammeren dan gaat dat niet meer omdat hij de MULF mist.
Ik zei al, dan koppel je op dat moment toch gewoon even de MULF weer aan?? Maar van een dergelijke simpele oplossing hadden ze natuurlijk nog nooit gehoord.
Van de eerste hadden ze natuurlijk wel gehoord (want bijna 450 euro ex plaatsings- en programmeringskosten = kassa!), maar een doorverbindstekkertje of afdopstekkertje??? Hmm, wel van gehoord, maar die konden ze niet leveren want - en nu komt het - stel je koppelt je BT module af en je moet daarna om welke reden dan ook je auto herprogrammeren dan gaat dat niet meer omdat hij de MULF mist.
Ik zei al, dan koppel je op dat moment toch gewoon even de MULF weer aan?? Maar van een dergelijke simpele oplossing hadden ze natuurlijk nog nooit gehoord.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Hallo Mannen,
Willem bedankt voor je reactie ik weet nu dat ik een nieuwere module moet hebben, bij navraag van de dealer konden ze me alleen vertellen dat ze een update konenden doen. Garantie dat het ging werken gaven ze niet. Een andere dealer was zo arrogant om me een telefoon te laten zien die wel werkt en zei dat ik zoeen moest kopen pffff. Bij heel lang zoeken vond ik ook al iemand in de UK die de Samsung wel werkend had. Hier ben ik vorig jaar al heel lang naar aan het zoeken geweest maar toen de ULF problemen gaf lag de prioriteit ietsje anders. Het updaten koste trouwens 150 Euri, snel verdient dus.
Het verhaal van Mooggie en Kingfischer verbaasd me ook helemaal niet, modules voor BMW worden vaak leeg geleverd dus zonder programma. Ik heb dit gehad met mijn module voor de trekhaak die ik ook zelf geinstalleerd heb. Doordat ik een afwijkende achterbumper had kon ik zowieso geen BMW(Westfalia) trekhaak monteren ik kwam bij Thule en Bosal terrecht die een Plug and Play module leverden. Ook BMW(Westfalia) leverd een trekhaakmodule die leeg is. Thule en Bosal leveren een module die en veel goedkoper is en reeda geprogrammeerd is. Gewoon accu afkoppelen aansluiten accu aankoppelen en klaar.
BMW schreeuwde het bijna uit dat dit niet kon en ik absoluut een originele module moest hebben. Deze module moest aan de auto geprogrammeerd worden (klopt voor Westfalia omdat hij leeg is), de auto mocht absoluut geen storingen hebben omdat anders de computer van de auto helemaal over de scheef zou gaan. Mooie redenen om nog meer geld uit je zak te kloppen. Ik rij nu al een dik jaar met een Plug and Play module en alles werkt perfect incl. de chech control afschakeling en doorkoppeling van mistlamp en achteruitrijlamp.
Als ik dit verhaal afspiegel tegenover onze problemen dan snap ik wel dat ook deze originele ULF module uiteraard geprogrammeerd moet worden. Laat me raden dit kost 150 Euri. Ondanks dat ik BMW liefhebber ben wordt ik wel verdrietig van de BMW dealers en de kwaliteit van BMW elektronica. Dat ze nog nooit gehoord hebben van een doorverbind stekkertje verbaast me ook niet.
Ik heb ondertussen een stukje glasvezelkabel weten te bemachtigen en ga misschien morgen al proffessorisch dat kabeltje aansluiten en gewoon proberen er kan niets mis gaan dus gewoon doen.
Ik laat jullie nog weten hoe dit uitpakt.
Bedankt voor jullie reacties, het bevestigd alleen maar wat ik ondertussen al bedacht had.
Willem bedankt voor je reactie ik weet nu dat ik een nieuwere module moet hebben, bij navraag van de dealer konden ze me alleen vertellen dat ze een update konenden doen. Garantie dat het ging werken gaven ze niet. Een andere dealer was zo arrogant om me een telefoon te laten zien die wel werkt en zei dat ik zoeen moest kopen pffff. Bij heel lang zoeken vond ik ook al iemand in de UK die de Samsung wel werkend had. Hier ben ik vorig jaar al heel lang naar aan het zoeken geweest maar toen de ULF problemen gaf lag de prioriteit ietsje anders. Het updaten koste trouwens 150 Euri, snel verdient dus.
Het verhaal van Mooggie en Kingfischer verbaasd me ook helemaal niet, modules voor BMW worden vaak leeg geleverd dus zonder programma. Ik heb dit gehad met mijn module voor de trekhaak die ik ook zelf geinstalleerd heb. Doordat ik een afwijkende achterbumper had kon ik zowieso geen BMW(Westfalia) trekhaak monteren ik kwam bij Thule en Bosal terrecht die een Plug and Play module leverden. Ook BMW(Westfalia) leverd een trekhaakmodule die leeg is. Thule en Bosal leveren een module die en veel goedkoper is en reeda geprogrammeerd is. Gewoon accu afkoppelen aansluiten accu aankoppelen en klaar.
BMW schreeuwde het bijna uit dat dit niet kon en ik absoluut een originele module moest hebben. Deze module moest aan de auto geprogrammeerd worden (klopt voor Westfalia omdat hij leeg is), de auto mocht absoluut geen storingen hebben omdat anders de computer van de auto helemaal over de scheef zou gaan. Mooie redenen om nog meer geld uit je zak te kloppen. Ik rij nu al een dik jaar met een Plug and Play module en alles werkt perfect incl. de chech control afschakeling en doorkoppeling van mistlamp en achteruitrijlamp.
Als ik dit verhaal afspiegel tegenover onze problemen dan snap ik wel dat ook deze originele ULF module uiteraard geprogrammeerd moet worden. Laat me raden dit kost 150 Euri. Ondanks dat ik BMW liefhebber ben wordt ik wel verdrietig van de BMW dealers en de kwaliteit van BMW elektronica. Dat ze nog nooit gehoord hebben van een doorverbind stekkertje verbaast me ook niet.
Ik heb ondertussen een stukje glasvezelkabel weten te bemachtigen en ga misschien morgen al proffessorisch dat kabeltje aansluiten en gewoon proberen er kan niets mis gaan dus gewoon doen.
Ik laat jullie nog weten hoe dit uitpakt.
Bedankt voor jullie reacties, het bevestigd alleen maar wat ik ondertussen al bedacht had.
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
Heb geprobeerd om de optische bus door te lussen met klein stukje glasvezelkabel. Niet gelukt, waarschijnlijk komt het te nauwkeurig om dit zomaar ff te doen.
Waar o waar koop ik een goede doorverbinding guys help me out.
Waar o waar koop ik een goede doorverbinding guys help me out.
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
In ieder geval bij BMW specialist Kees Bakker in Lisse, want daar heb ik zo'n ding een paar weken terug zelf nog in mijn handen gehad.BMWdriver Oart schreef: Waar o waar koop ik een goede doorverbinding guys help me out.
Re: Haperend geluid radio = opgelost!
ik heb mijn doorverbindstekkertje inderdaad ook bij een BMW specialist weg, en bij mijn Dension Gateway 500 kreeg ik ook allemaal spulletjes om lichtvezel kabels door te verbinden dus misschien kan je daar ook wel wat besetllen?
Wel erg omslachtig begint het zo allemaal te worden, heeft het lokale elektronica zaakje niks?
Volgens mij kun je de glasvezel vrij eenvoudig los maken van het stekkertje en dan kan je mischien hier wat mee?
http://www.glasvezel.nl/glasvezel/produ ... imode.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou zelf liever gaan voor een gewone doorlus stekker.
Wel erg omslachtig begint het zo allemaal te worden, heeft het lokale elektronica zaakje niks?
Volgens mij kun je de glasvezel vrij eenvoudig los maken van het stekkertje en dan kan je mischien hier wat mee?
http://www.glasvezel.nl/glasvezel/produ ... imode.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou zelf liever gaan voor een gewone doorlus stekker.