vlinderklep uitschakelen hoe?
vlinderklep uitschakelen hoe?
onlangs een e46 B 3.3 gekocht voor wat geluid wil ik de vlinderklep uitschakelen kan iemand mij stap voor stap dit uitleggen?
Re: vlinderklep uitschakelen hoe?
waar zit ergens dat slangetje? :? met wat kun je het slangetjes het beste dicht maken?
Check hier maar eens.
Als je rechts van de uitlaat onder je bumper door kijkt zie je het slangetje wel zitten.
Die trek je er af. Als het niet wil kun je hem ook afsnijden (zo dicht mogelijk bij de uitlaat), hij is lang genoeg om hem eventueel weer terug te plaatsen later. Het losse uiteinde maak je vervolgens dicht, je kunt bijvoorbeeld een schroef er in doen of je vouwt hem dubbel en doet er tape omheen.Zorg er in ieder geval voor dat het goed dicht zit, anders heb je een vaccuumlek. Als laatste plak je hem met wat tape aan de bumper vast oid zodat het er niet los onder flappert. Kijk even of de klep open staat, indien dat niet zo is kun je hem met een schroevendraaier open duwen. De klep kan een beetje vast zitten.
Verwacht er niet te veel van, het geluid zal een beetje dieper zijn en een beetje luider.
Mxl
Als je rechts van de uitlaat onder je bumper door kijkt zie je het slangetje wel zitten.
Die trek je er af. Als het niet wil kun je hem ook afsnijden (zo dicht mogelijk bij de uitlaat), hij is lang genoeg om hem eventueel weer terug te plaatsen later. Het losse uiteinde maak je vervolgens dicht, je kunt bijvoorbeeld een schroef er in doen of je vouwt hem dubbel en doet er tape omheen.Zorg er in ieder geval voor dat het goed dicht zit, anders heb je een vaccuumlek. Als laatste plak je hem met wat tape aan de bumper vast oid zodat het er niet los onder flappert. Kijk even of de klep open staat, indien dat niet zo is kun je hem met een schroevendraaier open duwen. De klep kan een beetje vast zitten.
Verwacht er niet te veel van, het geluid zal een beetje dieper zijn en een beetje luider.
Mxl
Je kunt ook de stekker van het bedieningsventiel losmaken, geen vieze handjes en geen vacuumlek.
zit de stekker vlakbij bedieningsventiel?
Zit links achter onder achterlichtunit.
Welke motorvarianten hebben eigenlijk allemaal zo'n klepje?
Mijn standaard uitlaat van de e36 328 cabrio had dat ook.
Groet en zo van Patrick
Mijn standaard uitlaat van de e36 328 cabrio had dat ook.
Groet en zo van Patrick
Geen antwoord op je vraag, maar stel je even voor met foto`s!
Een B3 willen we natuurlijk al te graag zien!
Een B3 willen we natuurlijk al te graag zien!
Heb je toevallig een foto ?jaaph schreef:Zit links achter onder achterlichtunit.
net geprobeerd me voor te stellen met foto lukte niet met de grootte mb/kb's ofzo ga het van het weekend weer proberen heb ik wat meer tijd.
Gaat om alpina B3 3.3 nr 041 van 2002 met 81000 op de klok.
heeft een 6-bak en is eigenlijk geheel origineel.
kleur alpina blauw.
de rest volgt later.
Gaat om alpina B3 3.3 nr 041 van 2002 met 81000 op de klok.
heeft een 6-bak en is eigenlijk geheel origineel.
kleur alpina blauw.
de rest volgt later.
is gelukt...nu net een wat diepere brom.
Ben hier ook wel benieuwd naar.wimo schreef:Heb je toevallig een foto ?jaaph schreef:Zit links achter onder achterlichtunit.
En zit dit ventiel aan de binnenkant of buiten?
Ik vraag me ook af, als je het ventiel of het vacuumslangetje losneemt, blijft de klep dan niet alsnog dicht staan.
Ik heb het idee dat deze veersluitend is, of zit ik fout.
Het ventiel zit onder in de kofferbak onder de afdekkap van de lichtunit links.( ben niet zo handig met foto's)
De klep staat bij een stilstaande auto auto open vanaf 5km dicht en boven de 2500 toeren weer open
Zonder vacuum staat de klep open, wordt door een membraan dichtgetrokken.
Gr Jaaph
De klep staat bij een stilstaande auto auto open vanaf 5km dicht en boven de 2500 toeren weer open
Zonder vacuum staat de klep open, wordt door een membraan dichtgetrokken.
Gr Jaaph
-
Die vlinderklep zit zeker niet in een 316i E46 sedan met standaard uitlaat?