water in de cabriobak
water in de cabriobak
Hallo allemaal,
Bij mijn 330ci cabrio (e46) staat water in de cabrio-bak.
Weet iemand of er in deze bak een afwateringsgoot loopt?
En wat misschien de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt.
mvg,
Paul
Bij mijn 330ci cabrio (e46) staat water in de cabrio-bak.
Weet iemand of er in deze bak een afwateringsgoot loopt?
En wat misschien de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt.
mvg,
Paul
- tattoodennis
- Contacteer:
Re: water in de cabriobak
Ja zit een pijpje in die het water weg laat lopen, die moet waarschijnlijk even schoongespoten worden met lucht. Ik zou niet weten waar hij zit misschien iemand anders, maar het is ook niet goed dat daar water in staat. Ik heb ook een cabrio E46 en geen last van. Helemaal kurkdroog,
Succes
Succes
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
Hoi Dennis,
Bedankt voor je reactie.
Heb de bak droog gemaakt en gezocht naar afvoerpijpjes.
Helaas niet kunnen vinden, misschien weet iemand anders waar deze zitten?
Weet iemand of het mogelijk is dat het rubber waar de klep van de cabrio bak opvalt versleten kan zijn?
Heb namelijk het idee dat het daardoor naar binnen komt, de bak is namelijk nat zowel met de soft als hardtop.
Alvast bedankt
mvg,
Paul
Bedankt voor je reactie.
Heb de bak droog gemaakt en gezocht naar afvoerpijpjes.
Helaas niet kunnen vinden, misschien weet iemand anders waar deze zitten?
Weet iemand of het mogelijk is dat het rubber waar de klep van de cabrio bak opvalt versleten kan zijn?
Heb namelijk het idee dat het daardoor naar binnen komt, de bak is namelijk nat zowel met de soft als hardtop.
Alvast bedankt
mvg,
Paul
In de bak waar je kap in komt te liggen zou geen water mogen komen, daar zit dan naar mijn idee ook geen water afvoer.
Dat zou ook geen geweldig idee zijn omdat het dan ondanks de waterafvoer, een vochtige bende word, en je kap niet te goede komt.
De klep welke de ruimte afsluit heeft idd rubbers welke wat porreus geworden zou kunnen zijn, waardoor water naar binnen komt.
Die zou ik eens goed controleren, en dan met name waar de verbindingen zitten, daar heb je nog wel eens kans dat er iets niet helemaal lekker zit.
Ik vet meestal voor ik mijn hardtop plaats deze rubbers in (je hebt daar speciaal vet voor overal te krijgen) dat zorgt ervoor dat de rubbers soepel blijven, en dicht
dan in de winter extra goed af, gewoon elk jaar effe doen een klusje van niks. En alles blijft lekker droog.
Bekijk ook je kap eens daar waar hij aan de carroserie vast zit misschien zit daar ergens iets van een scheurtje, of misschien bij je achteruit.
Afwateringspunten zitten aan de buitenzijde van de softop, en komen qua afwatering nooit in je bak uit. Maar een keer schoonblazen zoals Dennis al aangeeft kan nooit kwaad. En voorkomt dat water aan de buitenzijde blijft staan in randjes en in je softtop trekt. doe je kap half open dan kan je ze zien zitten aan de zijkant.
Veel succes
Succes
Dat zou ook geen geweldig idee zijn omdat het dan ondanks de waterafvoer, een vochtige bende word, en je kap niet te goede komt.
De klep welke de ruimte afsluit heeft idd rubbers welke wat porreus geworden zou kunnen zijn, waardoor water naar binnen komt.
Die zou ik eens goed controleren, en dan met name waar de verbindingen zitten, daar heb je nog wel eens kans dat er iets niet helemaal lekker zit.
Ik vet meestal voor ik mijn hardtop plaats deze rubbers in (je hebt daar speciaal vet voor overal te krijgen) dat zorgt ervoor dat de rubbers soepel blijven, en dicht
dan in de winter extra goed af, gewoon elk jaar effe doen een klusje van niks. En alles blijft lekker droog.
Bekijk ook je kap eens daar waar hij aan de carroserie vast zit misschien zit daar ergens iets van een scheurtje, of misschien bij je achteruit.
Afwateringspunten zitten aan de buitenzijde van de softop, en komen qua afwatering nooit in je bak uit. Maar een keer schoonblazen zoals Dennis al aangeeft kan nooit kwaad. En voorkomt dat water aan de buitenzijde blijft staan in randjes en in je softtop trekt. doe je kap half open dan kan je ze zien zitten aan de zijkant.
Veel succes
Succes
en nooit nat inklappen!
De cabriobak heeft wel degelijk afvoer punten. Is ook echt nodig omdat de constructie nooit 100% waterdicht is.
Alleen kom je heel moeilijk bij deze afvoerslangen, ze zitten namelijk op het diepste punt van de bak: onder het kapmechanisme.
In de volgende link kan je zien wat erbij komt kijken om de boel schoon te maken..
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=13374098" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen kom je heel moeilijk bij deze afvoerslangen, ze zitten namelijk op het diepste punt van de bak: onder het kapmechanisme.
In de volgende link kan je zien wat erbij komt kijken om de boel schoon te maken..
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=13374098" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 318CI 2003 M-Technik II
Hoi,
Bedankt allemaal.
Ik heb een nieuw rubber besteld, hoop dat dit de oplossing is van het probleem....
Heb de bak handmatig droog gemaakt en al 3 dagen open staan. De bak is nu weer mooi droog.
Moeten die afvoerslangen normaal wel er voor zorgen dat het water wegloopt?
Heb is ze dan waarschijnlijk verstopt?
Groet,
Paul
Bedankt allemaal.
Ik heb een nieuw rubber besteld, hoop dat dit de oplossing is van het probleem....
Heb de bak handmatig droog gemaakt en al 3 dagen open staan. De bak is nu weer mooi droog.
Moeten die afvoerslangen normaal wel er voor zorgen dat het water wegloopt?
Heb is ze dan waarschijnlijk verstopt?
Groet,
Paul
hey,
Ik wist niet dat daar de afvoer punten zitten, weer wat geleerd.
Alleen afvoerpunten of niet ik moet er niet aandenken dat er water inkomt, die afvoer punten hebben dan namelijk geen zin.
je dak trekt ondanks de afvoerpunten vocht op. Wat na een wintertje hardtop geen feest zal zijn.
Dus idd goed aangedaan een nieuw rubbertje te kopen Paul.
Gr
Ik wist niet dat daar de afvoer punten zitten, weer wat geleerd.
Alleen afvoerpunten of niet ik moet er niet aandenken dat er water inkomt, die afvoer punten hebben dan namelijk geen zin.
je dak trekt ondanks de afvoerpunten vocht op. Wat na een wintertje hardtop geen feest zal zijn.
Dus idd goed aangedaan een nieuw rubbertje te kopen Paul.
Gr
Pff, nieuw rubber erin geen resultaat!!!
Weet iemand misschien nog een andere oorzaak........
Weer de hele bak vol water, tijdens het rijden vliegt het de kofferbak in!!!
Zou het misschien met de afstelling van de cabrio-klep te maken kunnen hebben?
Graag reactie.....
Weet iemand misschien nog een andere oorzaak........
Weer de hele bak vol water, tijdens het rijden vliegt het de kofferbak in!!!
Zou het misschien met de afstelling van de cabrio-klep te maken kunnen hebben?
Graag reactie.....
Hoi,
Rubbers zitten goed, druppels iets naar binnen naar 2 emmers water er overheen.
Volgens dealer en andere cabrio - rijders moet dit via de "drain holes" weglopen.
We hebben dus de "drain holes" schoongespoten.
Wel een aardige klus, maar hebben niet het hele dak gedemonteerd.
Volgens dit topic: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=13374098" onclick="window.open(this.href);return false; zou dat wel moeten.
Voor degene met hetzelfde probleem.
Je kunt gewoon die grote plaat, die vlak boven de afvoergaten zitten, los draaien.
Binnen beplating eruit halen, dan kun je bij alle moeren.
Het makkelijks is per kant, en dan 2 man dak in bedwang houden en een derde persoon het gat schoon blazen.
Succes,
mvg,
Paul
Rubbers zitten goed, druppels iets naar binnen naar 2 emmers water er overheen.
Volgens dealer en andere cabrio - rijders moet dit via de "drain holes" weglopen.
We hebben dus de "drain holes" schoongespoten.
Wel een aardige klus, maar hebben niet het hele dak gedemonteerd.
Volgens dit topic: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=13374098" onclick="window.open(this.href);return false; zou dat wel moeten.
Voor degene met hetzelfde probleem.
Je kunt gewoon die grote plaat, die vlak boven de afvoergaten zitten, los draaien.
Binnen beplating eruit halen, dan kun je bij alle moeren.
Het makkelijks is per kant, en dan 2 man dak in bedwang houden en een derde persoon het gat schoon blazen.
Succes,
mvg,
Paul
- tattoodennis
- Contacteer:
Nieuwe BMW kopen hahaha, die wel droog is! Heb er nog 1 in de aanbieding nee zonder dollen!
Dus nog steeds water in je bak, loopt het niet naar binnen via een klein scheurtje in de rubber? Probeer de rubbers eens in de smeren met zuurvrije vaseline, misschien het helpt
Dus nog steeds water in je bak, loopt het niet naar binnen via een klein scheurtje in de rubber? Probeer de rubbers eens in de smeren met zuurvrije vaseline, misschien het helpt
Als je het rubber hebt, zitten aan de zijkanten van iets van soort bakjes, hiertussen zie je af een toe een druppeltje hangen.
Maar dat is verder geen probleem, heb de afvoerkanalen weer open, dus dit loopt wel weg.
Zit geen scheurtje in het rubber, is een nieuwe.
Dus invetten lijkt ook niet nodig.
Wel gaaf trouwens zo'n witte cabrio.
Maar sorry, 2 cabrio's wordt te gek!
Weet je trouwens zeker dat die helemaal droog is?
Maar dat is verder geen probleem, heb de afvoerkanalen weer open, dus dit loopt wel weg.
Zit geen scheurtje in het rubber, is een nieuwe.
Dus invetten lijkt ook niet nodig.
Wel gaaf trouwens zo'n witte cabrio.
Maar sorry, 2 cabrio's wordt te gek!
Weet je trouwens zeker dat die helemaal droog is?
Ik heb hetzelfde probleem, ik kan dus de interieur panelen loshalen, en dan de bouten van het softtop mechanisme, en dan een stukje optillen en schoonspuiten?
Binnenkort maar eens de tijd ervoor nemen...
Binnenkort maar eens de tijd ervoor nemen...
- tattoodennis
- Contacteer:
of mijn bmw helemaal droog is? dat weet ik zeker, zijn dingen waar je op moet letten. Die van mij is kurkdroog en rubbers zijn ook helemaal in orde.
Ik heb na enkele tips de afvoergaten met een ontstopper vrij gekregen. Neem er wel 1 welke geen metalen aantast.
Eerst even getest waar het water niet doorliep, dat was bij mij de passagierskant, hierna een ontstopper (in mijn geval HG Duo onstopper) erin gegoten.
Na 3 kwartier begon het ineens te lopen onder de auto! Hierna met veel (heet) water gespoeld en meteen de andere kant ook goed doorgespoeld.
Resultaat, vrije waterafvoer gaten met totaal geen gesleutel!
Eerst even getest waar het water niet doorliep, dat was bij mij de passagierskant, hierna een ontstopper (in mijn geval HG Duo onstopper) erin gegoten.
Na 3 kwartier begon het ineens te lopen onder de auto! Hierna met veel (heet) water gespoeld en meteen de andere kant ook goed doorgespoeld.
Resultaat, vrije waterafvoer gaten met totaal geen gesleutel!