
Slotbouten vast!
Re: Slotbouten vast!
Tegendraadse tap maar dan moet je er wel eerst een gat in hebben. Hopen dat dien niet afbreekt want dan ben je echt het haasje 

E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Slotbouten vast!
jup heb ik thuis ook, werkt perfect! maar is tot m10/12 geloof ik, zal vast wel een grotere set van wezen.judaz schreef:Er bestaan ook een soort doppen met, hoe moet ik het schrijven, een soort van tanden in wat zichzelf vastbijten in de moer, waardoor je ze toch nog los (of over) kunt krijgen. Je bout of moer is achteraf wel om weg te gooien maar je krijgt hem er zo misschien wel uit. Zoals reeds veelvuldig geschreven, altijd met de momentsleutel aandraaien!! Ikzelf heb me er een gewoonte van gemaakt om de draad van bouten en schroeven waar het kan, eerst in te smeren met een weinig hittebestendig vet... Dat spaart me meestal een hoop ellende achteraf. Hoop dat je hem eruit krijgt.
BMW E39 maakt rijden geweldig
Re: Slotbouten vast!
De afspraak is naar volgende week woensdag verplaats omdat ik de ze woensdag een WinterCar opgehaald heb. Pics wil folow.
Grtz
Grtz
Re: Slotbouten vast!
Als de bouten zo vast zitten zal een linkse tap afbreken in het gat dus geen goed idee. Hier zijn doppen voor met een linkse snijdraad er in met div maten.
Deze gaat over de bout en loopt vast op de bout en zal dus de bout los draaien.
Nooit de bouten invetten dit veranderd het aanhaal moment (alleen schoonmaken met staal borstel en terug plaatsen)
De velg op de naaf vast is een veel voorkomend probleem om dat dit 2 materialen zijn en dus corrosie kan optreden.
Ook dit schoon maken en alleen het opstaande randje in vetten met hitte bestendig vet.(geen kopervet)
Deze gaat over de bout en loopt vast op de bout en zal dus de bout los draaien.
Nooit de bouten invetten dit veranderd het aanhaal moment (alleen schoonmaken met staal borstel en terug plaatsen)
De velg op de naaf vast is een veel voorkomend probleem om dat dit 2 materialen zijn en dus corrosie kan optreden.
Ook dit schoon maken en alleen het opstaande randje in vetten met hitte bestendig vet.(geen kopervet)
Re: Slotbouten vast!
Mijn probleem is gelukkig opgelost, en nieuwe slotbouten heb ik net opgehaald!!
Grtz
Grtz
Re: Slotbouten vast!
Dat is mooi ,maar niet alle banden boeren leveren slecht werk.
Je moet wel naar de juiste gaan.
Je moet wel naar de juiste gaan.
Re: Slotbouten vast!
Dat het aandraaimoment van de Transit is vehoogd naar 200Nm ligt aan de vlakke ring onder de moer en niet aan de last. De oude Transits hadden conische moeren, en werden maar met 85-115 en 175 Nm aangetrokken.lekkerwijf1 schreef:Een transit met 200nm aandraaien is niet gek.
Werkbussen moet je altijd veel zwaarder aandraaien. omdat werkbussen zwaarder beladen kunnen/mogen worden als personen wagen.
6 cylinders horen in lijn te staan!