Slotbouten vast!

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Gebruikersavatar
Patrickk
Berichten: 1871
Lid geworden op: 19 dec 2009, 04:21
Locatie: Vaart op de rijn heen en weer

Re: Slotbouten vast!

Bericht door Patrickk » 18 nov 2011, 13:34

Tegendraadse tap maar dan moet je er wel eerst een gat in hebben. Hopen dat dien niet afbreekt want dan ben je echt het haasje :whistle:
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33


Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

Gebruikersavatar
bmw528II
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2011, 20:46
Locatie: Oost Souburg

Re: Slotbouten vast!

Bericht door bmw528II » 18 nov 2011, 16:48

judaz schreef:Er bestaan ook een soort doppen met, hoe moet ik het schrijven, een soort van tanden in wat zichzelf vastbijten in de moer, waardoor je ze toch nog los (of over) kunt krijgen. Je bout of moer is achteraf wel om weg te gooien maar je krijgt hem er zo misschien wel uit. Zoals reeds veelvuldig geschreven, altijd met de momentsleutel aandraaien!! Ikzelf heb me er een gewoonte van gemaakt om de draad van bouten en schroeven waar het kan, eerst in te smeren met een weinig hittebestendig vet... Dat spaart me meestal een hoop ellende achteraf :! . Hoop dat je hem eruit krijgt.
jup heb ik thuis ook, werkt perfect! maar is tot m10/12 geloof ik, zal vast wel een grotere set van wezen.
BMW E39 maakt rijden geweldig

Gebruikersavatar
dvdb
Berichten: 633
Lid geworden op: 12 feb 2011, 15:45
Locatie: Eersel

Re: Slotbouten vast!

Bericht door dvdb » 18 nov 2011, 17:45

De afspraak is naar volgende week woensdag verplaats omdat ik de ze woensdag een WinterCar opgehaald heb. Pics wil folow.

Grtz

Gebruikersavatar
Bandje
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 sep 2010, 09:32

Re: Slotbouten vast!

Bericht door Bandje » 03 dec 2011, 17:09

Als de bouten zo vast zitten zal een linkse tap afbreken in het gat dus geen goed idee. Hier zijn doppen voor met een linkse snijdraad er in met div maten.
Deze gaat over de bout en loopt vast op de bout en zal dus de bout los draaien.
Nooit de bouten invetten dit veranderd het aanhaal moment (alleen schoonmaken met staal borstel en terug plaatsen)
De velg op de naaf vast is een veel voorkomend probleem om dat dit 2 materialen zijn en dus corrosie kan optreden.
Ook dit schoon maken en alleen het opstaande randje in vetten met hitte bestendig vet.(geen kopervet)

Gebruikersavatar
dvdb
Berichten: 633
Lid geworden op: 12 feb 2011, 15:45
Locatie: Eersel

Re: Slotbouten vast!

Bericht door dvdb » 03 dec 2011, 17:32

Mijn probleem is gelukkig opgelost, en nieuwe slotbouten heb ik net opgehaald!!

Grtz

Gebruikersavatar
Bandje
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 sep 2010, 09:32

Re: Slotbouten vast!

Bericht door Bandje » 03 dec 2011, 17:35

Dat is mooi ,maar niet alle banden boeren leveren slecht werk.
Je moet wel naar de juiste gaan.

Gebruikersavatar
marcelgt
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2010, 22:47
Locatie: Übach-Palenberg

Re: Slotbouten vast!

Bericht door marcelgt » 04 dec 2011, 15:12

lekkerwijf1 schreef:Een transit met 200nm aandraaien is niet gek.
Werkbussen moet je altijd veel zwaarder aandraaien. omdat werkbussen zwaarder beladen kunnen/mogen worden als personen wagen.
Dat het aandraaimoment van de Transit is vehoogd naar 200Nm ligt aan de vlakke ring onder de moer en niet aan de last. De oude Transits hadden conische moeren, en werden maar met 85-115 en 175 Nm aangetrokken.
6 cylinders horen in lijn te staan!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”