Follow me home verlichting inschakelen
-
Follow me home verlichting inschakelen
Ik heb voor elkaar gekregen dat als ik mijn e46 uit 2002 op slot doe of open gaat mijn follow me home verlichting 40 secondes branden. Het is vrij eenvoudig te doen. Mocht iemand daar interesse in hebben kan ik een poging doen om een DIY te maken.
- BMW Clubsport
Re: Follow me home verlichting inschakelen
Laat die DIY maar komen, want hier ben ik ook al een tijdje mee bezig om dit voor elkaar te krijgen.
Ben wel eens benieuwd naar hoe jij dit voor elkaar gekregen hebt,
Ben wel eens benieuwd naar hoe jij dit voor elkaar gekregen hebt,

Graag die DIY, lijkt me ook wel wat die follow me home verlichting met openen en sluiten.
ook heel benieuwd hoe dit gelukt is.
Kun je de tijd ook instellen?
ook heel benieuwd hoe dit gelukt is.
Kun je de tijd ook instellen?
- BMW Clubsport
De tijd kun je waarschijnlijk gewoon via de dealer instellen, in de voorgeprogrammeerde standen. (40, 80, 120, 240 sec??)
Altijd welkom! Heb hier wel intresse in.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Klinkt goed ja! 

Ik sluit me aan bij de groep geïnteresseerden. Al is het nadeel wel dat wanneer je lampen al branden als je gaat starten, ze vaker piekspanning te verwerken krijgen en dus eerder kapot gaan.
Dat klopt idd Mikkie, maar zouden ze dat bij nieuwere types niet ondervangen hebben?
Anyhow, DIY!
(that is; werkt het ook op de PFL?)
Anyhow, DIY!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
-
genoeg animo, kan ik het weekend weer ff de boel open gooien en ok een paar foto's maken. ik zal weg ff uitleggen wat het principe is. als het contact helemaal uit staat kan je de follow me home verlichting activeren door je richtingaanwijzer even naar achteren te halen. als je dit doet wordt er een verbinding gemaakt van 1252 Ohm. Op je lichtschakelaar is op positie 12 (of 13) een witte draad. Ik heb een relais geplaatst op de kabels van de centrale deurvergrendeling. als die een puls krijgen wordt het relais even geactiveerd en maakt de verbinding van 1252 Ohm met massa. Dat is alles. wanneer de eerste stand van het contact ingeschakeld wordt (radio stand) gaat de verlichting uit. je start dus nooit met je verlichting aan.
wanneer ingesteld is dat je deuren tijdens het rijden op slot gaat moet je nog een slimmigheid toepassen zodat het groot licht niet geactiveed wordt wanneer de deuren op slot gaan tijdens het rijden.
wanneer ingesteld is dat je deuren tijdens het rijden op slot gaat moet je nog een slimmigheid toepassen zodat het groot licht niet geactiveed wordt wanneer de deuren op slot gaan tijdens het rijden.
hier heb ik ook wel interesse in, laat je het hier ff weten als je de DIY geplaatst hebt??
Oei, zelf knutselen met elektronica...als ik érgens slecht in ben. Maar ik wacht de DIY even af, wie weet. Of ik vraag iemand hier om hulp
. Want als de verlichting uit gaat in stand 1, is 't ideaal, blijft de levensduur van je lampen gegarandeerd.

-
de DIY heb ik af. Helaas lukt het mij niet om het te posten onder DIY "bijlagequota bereikt" krijg ik steeds te zien. Kan ik het naar iemand posten die het op de DIY kan plaatsen
- SubCityZero
Aan de melding te zien; je kan wel in het DIY plaatsen echter stop je plaatjes in je bericht al bijlage wellicht?ptrustfull schreef:de DIY heb ik af. Helaas lukt het mij niet om het te posten onder DIY "bijlagequota bereikt" krijg ik steeds te zien. Kan ik het naar iemand posten die het op de DIY kan plaatsen
Kan je beter een externe bron gebruiken, je plaatjes op een andere site uploaden zoals imageshack.us, en dan de plaatjes alleen linken via het [ img ] knopje in de tekst editor.
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
-
bedankt subcityzero, de DIY staat er op, succes ermee