elektronisch probleem !!!
elektronisch probleem !!!
Beste,
Ik zit met een heel vervelend probleem..
mijn e39 1999 heeft het volgende probleem.
opeens, werkt er 1 stadslicht niet (vervangen door nieuwe, steeds 3-4V aanwezig)
ook mijn ruiten gingen eventjes niet omlaag,en als ik mijn pinker opzet naar links of rechts krijg ik geen melding op mijn dashboard, maar de pinkers zelf doen het wel, ook als ik mijn faren opzet gaat het blauw lichtje niet aan,
en mijn cv op afstandbediening werkt ook niet. HEEEL raar geval, soms doet mijn dashboard het eventjes wel of paar componenten eventjes wel daar niet meer. voor de rest alles werkt prima.
heeft iemand zo iets al meegemaakt ??
Ik zit met een heel vervelend probleem..
mijn e39 1999 heeft het volgende probleem.
opeens, werkt er 1 stadslicht niet (vervangen door nieuwe, steeds 3-4V aanwezig)
ook mijn ruiten gingen eventjes niet omlaag,en als ik mijn pinker opzet naar links of rechts krijg ik geen melding op mijn dashboard, maar de pinkers zelf doen het wel, ook als ik mijn faren opzet gaat het blauw lichtje niet aan,
en mijn cv op afstandbediening werkt ook niet. HEEEL raar geval, soms doet mijn dashboard het eventjes wel of paar componenten eventjes wel daar niet meer. voor de rest alles werkt prima.
heeft iemand zo iets al meegemaakt ??
-
Re: elektronice probleem !!!
Hallo Burak,
Het is gebruikelijk je hier eerst even voor te stellen. Dat kun je hier doen: http://www.bimmerportal.nl/stel-jezelf-voor-f483/
Ik herken je probleem overigens niet maar er zijn vast anderen die je verder kunnen helpen.
Het is gebruikelijk je hier eerst even voor te stellen. Dat kun je hier doen: http://www.bimmerportal.nl/stel-jezelf-voor-f483/
Ik herken je probleem overigens niet maar er zijn vast anderen die je verder kunnen helpen.
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
Het electrische gedeelte van het contactslot zou het ook wel eens kunnen zijn.Heb ik ook wel eens gehad met allerlei vreemde storingen, zoals uitvallen van cruise control, weigeren claxon Is overigens geen kostbare aangelegenheid.
Alle aansluitingen op accu en klemmenstrook controleren. Moeten netjes vastzitten natuurlijk.
Re: elektronisch probleem !!!
Hallo Burak,
Al een oplossing gevonden?
Ik heb sinds vandaag vrijwel dezelfde klachten......
Al een oplossing gevonden?
Ik heb sinds vandaag vrijwel dezelfde klachten......
Re: elektronisch probleem !!!
Hallo JJ,
Bij Barak was er een soldeersel los achter het klokje in de console, hij heeft een nieuwe stekker geplaatst.
Dat zag ik weer ergens anders vermeld.
Zou goed kunnen, dat het zo iets zou zijn.
dat had ik al aangegeven, het zal wel even zoeken en meten worden.
Let ook goed op licht vervormde isolatie van een draadje, de koperen ader kan daar door gebrand zijn!
Maar ook een stekker kan defect zijn of verbrand.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Bij Barak was er een soldeersel los achter het klokje in de console, hij heeft een nieuwe stekker geplaatst.
Dat zag ik weer ergens anders vermeld.
Zou goed kunnen, dat het zo iets zou zijn.
dat had ik al aangegeven, het zal wel even zoeken en meten worden.
Let ook goed op licht vervormde isolatie van een draadje, de koperen ader kan daar door gebrand zijn!
Maar ook een stekker kan defect zijn of verbrand.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad