Motorcode/nummer

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
eric_nl

Motorcode/nummer

Bericht door eric_nl » 08 dec 2011, 21:15

Hallo,

Ik ben nieuw hier en zodra ik morgen m'n 530D opgehaald heb zal ik me wat uitgebreider voorstellen. Maar op dit moment zit ik nog met een vraagje welke ik heb met betrekking tot de overdracht morgen.

Ik zou graag willen vaststellen of de juiste motor in de auto zit (ik weet, misschien wat achterdochtig, maar je kunt nooit zeker genoeg zijn). Weet iemand of de motor code (M57TUD30) op een zichtbare plaatst te vinden is?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groet,
Eric

eric_nl

Re: Motorcode/nummer

Bericht door eric_nl » 10 dec 2011, 17:46

Ja ik dacht het al, dat is niet zomaar te checken, niet zichtbaar zonder wat delen te moeten demonteren.

Nou hij staat inmiddels al voor de deur mooi te zijn :)

IQM

Re: Motorcode/nummer

Bericht door IQM » 10 dec 2011, 21:03

Bij mijn E61 zit er gewoon een plaatje onder de motorkap waarop o.a. de kleur en ook het motortype staan. Vanaf de bestuurder gezien zit het vlak voor de rechter koplamp. Gewoon even vanaf de rechterzijkant richting achterkant van de koplamp en je kunt het niet missen. Dit is de motor waarmee de auto de fabriek is uitgerold. Het kan natuurlijk altijd dat er een andere motor in gehangen is.
Je kunt ook eens kijken op http://www.5series.net/information/options/engines/ waar de diverse motortypen afgebeeld staan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”