Joost stelt zich voor.

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BMW-Liefhebber

Joost stelt zich voor.

Bericht door BMW-Liefhebber » 12 dec 2011, 15:43

Beste mede BMW liefhebbers,

Zo ook hier mijn voorstelronde op het forum van Bimmerportal. Ik ben Joost 26 jaar oud en afkomstig uit Zuid-Holland. Van beroep ben ik proces operator bij een petro chemisch bedrijf. Vanaf kinds af aan al BMW freak dat is grotendeels te danken aan m`n vader die heeft ook altijd al BMW gereden en doet dat op de dag van vandaag nog steeds.

Hier een lijst aan auto’s die ik in het verleden heb gehad.

BMW 320i e36 coupé automaat volledig oem in de kleur samoa blauw
BMW M3 e36 coupé 3.2i in de kleur mugello rood
BMW 325i e30 cabriolet M-tech II in de kleur diamant zwart
BMW 325i e36 coupé in de kleur laguna groen
Subaru Impreza GT Turbo in de kleur blauw
Nissan Skyline GTS-T R33 in de kleur wit
Honda CRX ed9 in de kleur blauw deze is nog in mijn bezit en is nog een lopend project maar zal op korte termijn in de verkoop gaan word vandaag de dag voorzien van vers d16z5 motor nieuwe aandrijfassen en homokineten maar is ander project van me en persoonlijk vind ik dat niet echt de moeite waard om er hier nog meerdere dingen over te vermelden gezien dit een BMW forum is

En dan nu na teveel Japanse auto’s te hebben gehad toch weer de stap genomen om weer terug te gaan naar het altijd zo perfecte BMW. Vandaag de dag ben ik sinds enkele weken weer trotse eigenaar van een BMW 328i e36 coupé uit 1996 in de kleur cosmos zwart. De auto is in juli 2011 geïmporteerd vanuit Duitsland. Er zat lichte schade op het voorscherm toen ik de auto kocht. Ondanks de schade heb ik na diverse andere exemplaren te hebben bezichtigd hem toch uit eindelijk gekocht. De rede hiervan was puur omdat het hart van de auto gewoon in een mint conditie verkeerde en dacht bij mezelf dit is een goede basis voor een leuke project auto. De auto is voorzien van nog de originele Duitse papieren wat voor mij gewoon ook een plus punt was en er zit helemaal geen enkel plekje roest op. De auto is nog niet naar mijn smaak maar ben er nu al langzaam aan begonnen en zal hier onder een lijst neerzetten van hoe de auto gekocht is en wat er allemaal aan gaat gebeuren en wat er al aan is gebeurd.

BMW 328i e36 coupé 1996 cosmos zwart:

Optisch:

M-voorbumper
M-achterbumper
Kunstof OEM sideskirts
M5 spiegels afkomstig van de e60
In kleur meegespoten M stootlijsten rondom
17 inch RH zw1 cup velgen 10j voor en 11j achter met zwart hart met spoor verbreders
Witte knipperlichten rondom
Rieger booskijkers
MOMO sportstuur
Shaved motorkap en achterklep

Motorisch:

2.8 L M52B28 motor met 196.000km op de teller
Handgeschakelde 5 versnellingsbak
325i M50 inlaatspruitstuk
M3 uitlaatspruitstuk
OEM luchtfilter
OEM chip
5w 60 castrol edge olie is vrij recent ververst incl OEM olie filter
Rollerbank uitdraai aanwezig en kwam op 251.9 pk uit
OEM uitlaatdemper
NGK Irridium bougies

Onderstel:

H&R schroefset
OEM remmerij

Opties:

Zwart lederen bekleding met stoel verwarming
Zwarte hemel
Uitgebreide boardcomputer
Digitale climate control
Electrisch bedienbare ramen
Electrisch bedienbare schuifkantel dak
Stuurbekrachtiging
ABS
ASC
Hoogglans piano gelakte zwarte kunst stof accenten in het interieur

Tot zover dus de lijst zoals ik de auto heb gekocht. Wat heb ik er inmiddels al aangedaan?

Hieronder de volgt lijst wat er inmiddels in korte tijd aan gedaan is:

Zoals ik al eerder aangaf in mijn verhaal heb ik de auto met lichte schade aan het voorscherm gekocht deze schade is inmiddels hersteld d.m.v. een ander zijscherm deze was al volledig in kleur ‘’was dat even een mazzeltje’’ dus was een kwestie van oud scherm eraf nieuw scherm erop knipperlicht kapje overzetten en klaar. Klinkt vrij gemakkelijk allemaal zou je zeggen maar na 3 kapot gedraaide torks schroeven moest ik ze gaan uit boren. Arbeidsuren nah denk toch een goede 4,5 uur. Maargoed was dubbel en dwars de moeite waard even nieuwe/gebruikte zwarte torks schroeven gehaald bij de sloop van een cosmos zwarte touring en gaan. Kleur verschil is er nauwelijks tot niet zichtbaar, moest wel even wat kleine richt werkzaamheden verrichten maar was te verwaarlozen.

De 17 inch RH velgen hebben inmiddels plaats moeten maken voor een hele mooie set originele 18 inch BBS RC 303 velgen. Waarom de keus van deze velgen? Nou simpel BBS doet het gewoon altijd goed onder een BMW en vond deze geweldig staan onder de e36 gezien z’n model en leeftijd vond ik het zelf niet gepast om er al te nieuwe model velgen onder te zetten.

Hier enkele specs van de velgen: 18 inch 5x120 ET38 en rondom 8,5j.
Bandenmaat weet ik zo even niet uit m`n hoofd ik maar meen voor 225/35-18 en achter 255/35-18.

Vorige week ben ik bij HL automotive geweest voor M3 GT windsplitters/corners deze moet ik nog monteren op de M voorbumper maar zal hoogs waarschijnlijk komend weekeinde plaats gaan vinden.

Hier nog enkele korte termijn upgrades die nog moeten gaan komen:

M-tech II sportstuur
M3 e36 spiegels anders mooie set AC Schnitzers
Ontdoen van zijn booskijkers
M3 GT achterspoiler ‘’voorkeur gaat naar OEM maar zal nog lang geduld moeten hebben om er één te kunnen vinden’’
OEM velourse BMW interieur matjes

Hier nog enkele lange termijn upgrades:

ECU chippen
M3 3.0 gasklephuis met airbox
Volledige M3 3.0 uitlaatlijn dus middenstuk en eind demper
BBK van een goed merk waarschijnlijk stoptech of anders brembo afhankelijk wat prijs technisch het interessants is

Nou dit was dus even mijn verhaal. Ik hoop hier in de toekomst nog veel te kunnen delen met jullie maar vooral ook hier en daar iets te kunnen leren en inspiratie op te kunnen doen van jullie mooie projecten.

En wat betreft foto’s deze zullen op korte termijn zeker even geplaatst gaan worden, hoe die was bij aankoop en hoe die er tussentijds bij zal staan.

Groeten,

Joost
Laatst gewijzigd door BMW-Liefhebber op 12 dec 2011, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

BMW-Liefhebber

Re: Joost stelt zich voor.

Bericht door BMW-Liefhebber » 12 dec 2011, 15:48

Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn vorige week snel even gemaakt zal binnenkort meerdere erop zetten maar nu kunnen jullie een kleine indruk krijgen van de 328i. :driving: :///m:

Dcreator

Bericht door Dcreator » 12 dec 2011, 16:02

hij ziet er goed uitt!!

maar die sloomkijkers :nee: zou ze eraf halen staat zoveel mooier!

BMW-Liefhebber

Bericht door BMW-Liefhebber » 12 dec 2011, 16:13

Dcreator schreef:hij ziet er goed uitt!!

maar die sloomkijkers :nee: zou ze eraf halen staat zoveel mooier!
Thanks gozer! Ja die ''sl''oomkijkers zijn ook niet mijn ding dus helemaal mee eens! Maar goed nieuws want komend weekend gaan ze er vanaf en dan ga ik de M3 GT windcorners ook op de voorbumpert monteren.

Dcreator

Bericht door Dcreator » 12 dec 2011, 16:16

:duim: goed bezig!

j0eyv

Bericht door j0eyv » 12 dec 2011, 16:26

Booskijkers eraf en originele m3 spiegels erop en hij is klaar :)

Welkom!
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

BMW-Liefhebber

Bericht door BMW-Liefhebber » 12 dec 2011, 18:10

Bedankt voor je welkoms bericht Joey! Ja dat is wat mij ook als eerste te binnenschoot OEM M3 spiegels, gaat allemaal nog komen hou jullie op de hoogte groetjes

Jaapi

Bericht door Jaapi » 12 dec 2011, 18:51

Welkom! Ziet er netjes uit! :duim: Dat zijn beste velgen zeg 11j pff, wat voor bandenmaat heb je erom dan, 265?

Ramon 325 Vanos

Bericht door Ramon 325 Vanos » 12 dec 2011, 18:52

Mooie wagen ziet er zo ook al goed uit. :duimen:
Oh als je de booskijkers er heel af krijgt dan laat maar wat weten in een pb.
Wil ze wel over nemen.

BMW-Liefhebber

Bericht door BMW-Liefhebber » 12 dec 2011, 22:40

Bedankt guys voor de warme welkom van jullie allemaal! En btw al jullie auto's mogen er zeker wezen doet me goed om hier te lezen hoeveel echte BMW liefhebbers er nog zijn!

@ Jaapi: Ja 11j inderdaad was een flinke maat heb deze velgen eronder uitgehaald omdat ik zelf het geen prettig idee vond om met spoorverbreders te rijden en steek omvormers want de RH velgen hadden een steek van 5x130 dus dat is een porsche steek en met spoorverbreders die ruim 3cm breed waren leek het me ook niet bevoordelijk voor me rubbers en dergelijke dus ben naar passende 18 inch BBS RC 303 velgen gegaan. Maar er zaten inderdaad 265 brede banden achter op de RH 11j velgen achter incombinatie met uitgerolde wielkasten en voor op de 10j 235 breed. Zal snel een foto ervan plaatsen Jaapi. Trouwens vind die BBS onder die van jouw er ook erg mooi onderstaan!!!! Zeker een mooie e36 coupé heb je :duimen: !!!!

@ Ramon: Thanks gozer! Jouw auto word ook erg dik ''en snel als ik het even goed had gelezen in je showroom topic dikke :duimen: UP!! Zal je even PB'en wat betreft m`n booskiekers.

jordie E36

Bericht door jordie E36 » 12 dec 2011, 23:13

zeer mooie wagen ! na te horen wat je van plan bent komt het zeker wel goed met de stijl van deze auto :duim:

prachtige vormgeving is dat toch zo´n e36 coupé na mila kunnis heeft de e36 coupé de mooiste kont :whistle: :whistle:
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 12 dec 2011, 23:44

Erg dikke coupe :duimen: En je mod lijstje ook erg aantrekkelijk dacht ik zo. Veel plezier en veilige kilometers ermee :duimen:
BMW E88 135i DCT + Lexus GS450h F-sport line

OblivioN

Bericht door OblivioN » 13 dec 2011, 07:50

Welkom! Volgens mij ken ik jou CRX wel van een ander forum... Dikke 328! Plannen klinken goed! :duim:

Hitz

Bericht door Hitz » 13 dec 2011, 11:07

Dikke 328i! Mooie kleur ook haha 8)
BMW-Liefhebber schreef:Rollerbank uitdraai aanwezig en kwam op 251.9 pk uit
Dit zal wel gaan als de brandweer dan. Weet je zeker dat er verder niets is aangepast dan enkel het inlaatspruitstuk en het uitlaatspruitstuk. Dit is een slordige 60pk meer dan origineel..
330d

Bmw013

Bericht door Bmw013 » 13 dec 2011, 13:55

Welkom weer een crx rijder haha,(heb zo n 7jaar in totaal crx gereden) spiegels en booskijkers eraf en klaar. Maar dat was je gelukkig al van plan.
Ben toch benieuwd naar welke blauwe crx je hebt gereden? (ken namelijk erg veel crxen ondertussen) :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”