BMW 6-serie Gran Coupé
BMW 6-serie Gran Coupé
BMW heeft al een behoorlijk uitgebreid gamma, maar een vierdeurscoupé om de degens met de Mercedes CLS te kruisen was er nog niet. De 6-serie Gran Coupé vult vanaf volgend jaar deze leemte in het Beierse gamma.
BMW positioneert de 6-serie Gran Coupé nadrukkelijk tussen de 6-serie Coupé en de 7-serie. De 6-serie Gran Coupé is 5,01 meter lang, 1,89 meter breed en 1,39 meter hoog. De wielbasis is 2,97 meter, 113 millimeter langer dan die van de 6-serie Coupé. De bagageruimte heeft een inhoud van 460 liter, met neergeklapte achterbank is dat 1.265 liter.
BMW heeft bij de ontwikkeling van de 6-serie Gran Coupé gelet op het gewicht. De deuren, motorkap en delen van het chassis zijn van aluminium, het kofferdeksel is van glasfiber. Het leeggewicht van de basisversie (DIN) is zodoende 1.750 kilogram. De zwaarste versie is de 650i xDrive, die 1.940 kilogram in de DIN-schaal legt.
Alle Gran Coupés hebben standaard elektrische stuurbekrachtiging en Dynamic Damper Control. Integral Active Steering en Adaptive Drive staan op de optielijst.
Luxe zaken op alle versies zijn een achttraps sportautomaat, 18-inch lichtmaal, LED-dagrijverlichting, xenon koplampen, Dakota leder, elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen en climate control. Uiteraard overhandigt de dealer met plezier de optielijst, waarop je zaken als een Bang&Olufsen High End Audiosysteem, een accessoirelijn van BMW Individual en het voor rijders met sportieve aspiraties essentiële M-sportpakket aantreft.
Nieuwe V8 in 650i Gran Coupé
BMW biedt bij de introductie van de 6-serie Gran Coupé drie motoren aan. De basisversie is de 640i, die een zes-in-lijn met TwinPower turbo onder de kap heeft. Het vermogen is 320 pk en het maximumkoppel 450 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 5,6 seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is 7,7 l/100 km en de CO2-uitstoot is 179 g/km.
Voor wie meer wil op benzinegebied, is er de 650i Gran Coupé. Deze heeft een nieuwe V8 met twee turbo’s onder de kap. Het vermogen is 450 pk en het maximumkoppel 650 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 4,6 seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is 8,6 l/100 km, de CO2-uitstoot is 199 g/km. Standaard heeft deze 650i achterwielaandrijving, xDrive vierwielaandrijving is op deze versie een optie.
Voor dieselliefhebbers is er de 640d. Deze heeft 313 pk en 630 Nm tot z’n beschikking. Het gemiddeld verbruik is 5,5 l/100 km en de CO2-uitstoot is 148 g/km.
BMW kon ons op dit moment nog niet vertellen op welke autoshow de 6-serie Gran Coupé debuteert, maar wij vermoeden dat het de NAIAS in Detroit in januari is. De auto verschijnt rond de zomer van 2012 bij de Nederlandse dealers. De prijzen zijn nog niet bekend, maar komen tussen die van de 6-serie Coupé en de 7-serie in te liggen.
Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/18159 ... tussen-6-7
Wat een bak he Vind hem mooier als de coup en caab!
Re: BMW 6-serie Gran Coupé
Maar de Mercedes CLS en de Porsche Panamera zijn ook zieke auto's, dus concurrentie genoeg
En oja, die 5serie GT mag er wel weer uit die is lelijk en zie je ook zowat nooit
Concurrentie is wel zwaar idd en vergeet de A7 niet, die doet het ook goed. Maar tis BMW he, denk dat deze nog wel eens de meeste verkochte 6 kan gaan worden.
Wat een mooie bolide
Holy Fu*k !!Deze heeft een nieuwe V8 met twee turbo’s onder de kap. Het vermogen is 450 pk en het maximumkoppel 650 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 4,6 seconden en de topsnelheid is 250 km/h. Het gemiddeld verbruik is 8,6 l/100 km, de CO2-uitstoot is 199 g/km.
damn
BMW 118d '05 (E87), BMW 320i Coach '85(E30) , BMW 320i Cabrio '93(E30)
- MaasMaster
- Contacteer:
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
Nice, very nice!
Dat interieur, de kleuren daargelaten, met zo'n lederen dashboard en dubbele stiknaden is toch wel errug mooi!
Dat interieur, de kleuren daargelaten, met zo'n lederen dashboard en dubbele stiknaden is toch wel errug mooi!
Mooie wagen! Alleen vind ik die dempers wat magertjes t.o.v. de auto...
Pure geiligheid..!
Suzuki Alto 1991 0.8L 38PK >> Mazda 323F 1995 1.8L 116PK >> BMW 2000 323Ci 2.5L 170PK
Pff, als nu die bruine kleur in de kleur van de kofferbak was zou ik het netjes vinden...
Beetje smettelijk, maar desondanks een hele leuke wagen!
Beetje smettelijk, maar desondanks een hele leuke wagen!
- Denniz0229
Wauw, wauw, wauw!!
Heerlijke bak van buiten en van binnen. Zou ik best in kunnen vertoeven
Hey, Dat was mijn idee!!!!! haha Ik ga er niet van uit, maar o o wat zou er hier dan een mooie bimmer op het portal verschijnen!!Denniz0229 schreef:maar goed dat ik de staatsloterij ga winnen deze oud & nieuw
Grtz
- Edit:
- Vindt trouwens heel de 6 mooi, maar de neus kan me nog niet bekoren