Dubbel glas
- Sneakster550i
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 03 nov 2011, 12:43
Dubbel glas
Enigste punt van kritiek op mijn 550 is het ontbreken van een zonnestrip in de voorruit, erg irritant bij laagstaande zon.
Vervangen voorruit is geen optie want die wordt voor mijn type niet geleverd met zonwerende baan (aldus de BMW dealer).
En iedere keer die zonneklep gebruiken vind ik ook niet wat...
Dan maar door een specialist een baan er in laten plakken dus afspraak gemaakt en aldus geschiedde...
De beste man doet veel ramen beplakken hier in de regio voor dealers (ook bij de BMW dealer) en die zei dat ik dubbel glas in de auto heb zitten en dat was iets wat hij nog niet tegengekomen was bij een 5 serie tot nu toe.
Ik wist het zelf ook niet overigens.
Zijn er hier nog meer die dat ook hebben?
Wat me al wel was opgevallen dat bij ons op de zaak de beveiligingscamera's niet door het glas van mijn auto heen kunnen "kijken" , op de monitor lijkt het glas 1 grote groenige spiegel terwijl dat met het blote oog echt niet zo is
Vervangen voorruit is geen optie want die wordt voor mijn type niet geleverd met zonwerende baan (aldus de BMW dealer).
En iedere keer die zonneklep gebruiken vind ik ook niet wat...
Dan maar door een specialist een baan er in laten plakken dus afspraak gemaakt en aldus geschiedde...
De beste man doet veel ramen beplakken hier in de regio voor dealers (ook bij de BMW dealer) en die zei dat ik dubbel glas in de auto heb zitten en dat was iets wat hij nog niet tegengekomen was bij een 5 serie tot nu toe.
Ik wist het zelf ook niet overigens.
Zijn er hier nog meer die dat ook hebben?
Wat me al wel was opgevallen dat bij ons op de zaak de beveiligingscamera's niet door het glas van mijn auto heen kunnen "kijken" , op de monitor lijkt het glas 1 grote groenige spiegel terwijl dat met het blote oog echt niet zo is
No Risk No Fun!
Re: Dubbel glas
Zit op de (zeer) luxe versies, vooral bij 7 series of de top van de markt in de 5-serie en daar kunnen we jou rustig onder scharen, sneakster... Is voor isolatie, maar dat wist je natuurlijk al. Overigens vind ik niets zo lelijk als een zonwerende baan op een mooie auto als die van jou, maar das smaak.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Re: Dubbel glas
Er zijn 2 varianten hierop. Er is echt dubbel glas (dat ook 2 x zo dik is) en dat zie je gelijk als je het portierraam opendoet. Dat is echt een mm of 8 - 10 dik en wordt alleen in de portierruiten toegepast . Dan is er ook nog dubbelglas met UV wering erin. Dit kun je overigens ook goed zien als je het raam naar beneden draait want het is inderdaad gelaagd maar niet veel dikker dan gewoon glas.
De UV voorruit is oa. te herkennen doordat rond de spiegel een hoop kleine zwarte stipjes zitten.De stipjes geeft het gebied aan waar geen folie zit, dit om bv. UV afstandsbedieningen voor alarminstallaties door te kunnen laten.
UV glas in de auto is geweldig. Veel minder last van opwarming in de auto zelf. als gevolg van het blokken van de zon. Overigens is het vervangen van een dergelijke ruit best kostbaar. Ik heb het in de E61 gehad en was er zeer tevreden mee.
De UV voorruit is oa. te herkennen doordat rond de spiegel een hoop kleine zwarte stipjes zitten.De stipjes geeft het gebied aan waar geen folie zit, dit om bv. UV afstandsbedieningen voor alarminstallaties door te kunnen laten.
UV glas in de auto is geweldig. Veel minder last van opwarming in de auto zelf. als gevolg van het blokken van de zon. Overigens is het vervangen van een dergelijke ruit best kostbaar. Ik heb het in de E61 gehad en was er zeer tevreden mee.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: Dubbel glas
top info. zal vanmiddag zelf ook even kijken.
- Sneakster550i
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 03 nov 2011, 12:43
Re: Dubbel glas
Nog even gekeken en ik heb inderdaad die stippeltjes in de voorruit, zij rijten zijn 2 lagen glas met een soort folie er tussen.
Thanks voor de info!
Zag dit net op Google, polycarbonate zit er dus tussen :
The laminated glass developed for BMW Protective Glazing consists of two layers of glass with a layer of polycarbonate in between. The entire "sandwich" is then embedded in TPU film.
Polycarbonate is an extremely tough material which has already been used successfully to reinforce the windows in jet airplanes for many years. This film allows the transparent sandwich structure to absorb such a great amount of energy that not even an attacker using a hammer or axe can enter the interior. Additional anti-splinter film protects the interior from glass particles.
Measuring 9 millimetres across, this theft-inhibiting glass is exactly as thick as the insulating glass also available from BMW and it offers the same heat-insulating properties thanks to its green-tinted outer layer. Therefore it looks virtually identical to "regular" insulating glass. On cars featuring BMW Protective Glazing, all side windows are made of the special theft-inhibiting glass while the windscreen and rear window are made of laminated glass with several layers of film providing the same resistance and safety.
Thanks voor de info!
Zag dit net op Google, polycarbonate zit er dus tussen :
The laminated glass developed for BMW Protective Glazing consists of two layers of glass with a layer of polycarbonate in between. The entire "sandwich" is then embedded in TPU film.
Polycarbonate is an extremely tough material which has already been used successfully to reinforce the windows in jet airplanes for many years. This film allows the transparent sandwich structure to absorb such a great amount of energy that not even an attacker using a hammer or axe can enter the interior. Additional anti-splinter film protects the interior from glass particles.
Measuring 9 millimetres across, this theft-inhibiting glass is exactly as thick as the insulating glass also available from BMW and it offers the same heat-insulating properties thanks to its green-tinted outer layer. Therefore it looks virtually identical to "regular" insulating glass. On cars featuring BMW Protective Glazing, all side windows are made of the special theft-inhibiting glass while the windscreen and rear window are made of laminated glass with several layers of film providing the same resistance and safety.
No Risk No Fun!
Re: Dubbel glas
hoi
ik heb ook een bmw 530d
en heb ook dubbel glas en dat komt omdat het een politieauto is geweest is ook lekker snel gemaakt door de politie en onder de rechter koplamp zit de sirene nog en in de koplamp waar normaal oranje licht in zit zat blauwlicht
ik heb ook een bmw 530d
en heb ook dubbel glas en dat komt omdat het een politieauto is geweest is ook lekker snel gemaakt door de politie en onder de rechter koplamp zit de sirene nog en in de koplamp waar normaal oranje licht in zit zat blauwlicht
Re: Dubbel glas
Cool Bartus, nu nog even zoeken naar het STOP bordje.
Re: Dubbel glas
Ja ik heb ook UV Glas, omdat deze stuk was moest ik wel 3 dagen lager wachten dan normaal, omdat ze dat glas bestellen moesten.
Re: Dubbel glas
Post eens een foto van het glas naar beneden gedraaid als je wilt?
Re: Dubbel glas
Er zit wel een verschil tussen echt dubbel glas (wat echt behoorlijk dik is, richting 12 - 15mm) en galamineerd UV glas dat ongeveer de gewone dikte heeft
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: Dubbel glas
Ik heb twee weken geleden ongeveer een nieuw voorraam erin gekregen en kon toen ook kiezen voor een gelamineerd raam maar dat werd me af geraden omdat:
1 telefoons hebben een stuk minder bereik binnen in de auto
2 ik moest iets van 350 extra betalen.
Het is trouwens niet zo dat de 1 dubbel glas heeft met metaal er tussen en de ander niet hoor.
Iedere E60 heeft een voorraam van dubbel glas (volgens mij zelfs iedere auto tegenwoordig) en ook iedere E60 heeft er een laag metaal tussen.
Een voorraam word namelijk standaard uit 2 delen gemaakt om er een microscopisch dun velletje metaal (folie) tussen te doen en vervolgens op elkaar gelijmd.
Dat de duurdere BMW"s extra dikke voorramen hebben geloof ik direct maar heb het nog nooit in het echt gezien.
En zijraam met dubbelglas daarintegen heb ik echt nog nooit van gehoord en lijkt me wel super als je dat hebt, ook veel veiliger.
1 telefoons hebben een stuk minder bereik binnen in de auto
2 ik moest iets van 350 extra betalen.
Het is trouwens niet zo dat de 1 dubbel glas heeft met metaal er tussen en de ander niet hoor.
Iedere E60 heeft een voorraam van dubbel glas (volgens mij zelfs iedere auto tegenwoordig) en ook iedere E60 heeft er een laag metaal tussen.
Een voorraam word namelijk standaard uit 2 delen gemaakt om er een microscopisch dun velletje metaal (folie) tussen te doen en vervolgens op elkaar gelijmd.
Dat de duurdere BMW"s extra dikke voorramen hebben geloof ik direct maar heb het nog nooit in het echt gezien.
En zijraam met dubbelglas daarintegen heb ik echt nog nooit van gehoord en lijkt me wel super als je dat hebt, ook veel veiliger.
Re: Dubbel glas
hoi e60pro
ik heb dus die bmw met dubbelglas voor en achterruit teminste dat had ik toen ik hem kocht nu heb ik de voorruit laten vervangen (door een gewoneruit) omdat die veel steenslag had daar was de bmw dealer niet blij mee want de buiten ruit is langer dan de binnen ruit en dan hadden ze wel een hoekmes maar er zat veelmeer kit plus de ruit was zwaar (gewicht) en er moesten nieuwe binnen lijste maar goed de regensencor werkt nu wel goed en voor heen niet
de achter ruit is goed zicht baar dat het een dubbele ruit is want er zit een heel klein beetje condens tussen ik zit er nog over te denken om daar dus ook een gewone ruit in te zetten want ik heb slechte radio ontvangst maar goed dat kost dus centjes
p.s z3mrunner in de hoedeplank kan je zien waar het stopbordje gezeten heeft
ik heb dus die bmw met dubbelglas voor en achterruit teminste dat had ik toen ik hem kocht nu heb ik de voorruit laten vervangen (door een gewoneruit) omdat die veel steenslag had daar was de bmw dealer niet blij mee want de buiten ruit is langer dan de binnen ruit en dan hadden ze wel een hoekmes maar er zat veelmeer kit plus de ruit was zwaar (gewicht) en er moesten nieuwe binnen lijste maar goed de regensencor werkt nu wel goed en voor heen niet
de achter ruit is goed zicht baar dat het een dubbele ruit is want er zit een heel klein beetje condens tussen ik zit er nog over te denken om daar dus ook een gewone ruit in te zetten want ik heb slechte radio ontvangst maar goed dat kost dus centjes
p.s z3mrunner in de hoedeplank kan je zien waar het stopbordje gezeten heeft
Re: Dubbel glas
@bartus hoekmes = trekmes maar ik snap niet dat iedereen zo trouw is aan de dealer om je vooruit te vervangen... niks ten nadele van de monteurs daar maar ik weet van de vele monteurs die vervloeken het... waarom? omdat ze het niet zo vaak doen....
ik ben zelf autoruitspecialist en ik kan ook wel alle onderhoud doen aan auto's maar laat liever een spec dat doen en dat is met autoruiten dus ook zo!
en een trekmes een ruit eruit halen?? damn uit welke tijd was dat? de eerste die denkt dat bij mijn auto te doen schop ik direkt erbij weg! veel te veel kans op schade!
vandaar die nieuwe binnenkappen dus...
en idd alle voorruiten zijn gelaagd! , en je hebt idd 2 soorten gelaagde ruiten bij bmw ,
als eerste de bekende "thermopane" en gelamineerde zijruiten( 2laagjes glas met een folie ertussen )
en ik lees een reactie: lekker veilig!! .... succes als je op de kop ligt in het water en je loopt te rammen met je life hammer
en E60pro minder bereik? die is nieuw voor mij tenslotte komt je ontvangst niet alleen via je vooruit!
en 350euro extra betalen??? dan betaal je hem zelf!! zo'n ruit kost in totaal hooguit 400 incl montage.... kortom zijn ze daar niet goed ofzo?
bij de meeste autoruit bedrijven kun je ook specifiek vragen om een raam met logo als je daar zoveel waarde aanhecht hoor!
ik ben zelf autoruitspecialist en ik kan ook wel alle onderhoud doen aan auto's maar laat liever een spec dat doen en dat is met autoruiten dus ook zo!
en een trekmes een ruit eruit halen?? damn uit welke tijd was dat? de eerste die denkt dat bij mijn auto te doen schop ik direkt erbij weg! veel te veel kans op schade!
vandaar die nieuwe binnenkappen dus...
en idd alle voorruiten zijn gelaagd! , en je hebt idd 2 soorten gelaagde ruiten bij bmw ,
als eerste de bekende "thermopane" en gelamineerde zijruiten( 2laagjes glas met een folie ertussen )
en ik lees een reactie: lekker veilig!! .... succes als je op de kop ligt in het water en je loopt te rammen met je life hammer
en E60pro minder bereik? die is nieuw voor mij tenslotte komt je ontvangst niet alleen via je vooruit!
en 350euro extra betalen??? dan betaal je hem zelf!! zo'n ruit kost in totaal hooguit 400 incl montage.... kortom zijn ze daar niet goed ofzo?
bij de meeste autoruit bedrijven kun je ook specifiek vragen om een raam met logo als je daar zoveel waarde aanhecht hoor!
[url]www.mischa-78fotografie.nl[/url] ook voor carshoots
Re: Dubbel glas
@ bartus O dus wat jullie met dubbel glas bedoelen is dat de glasplaten iets dikker zijn en een stukje van elkaar af staan? omdat je zegt dat je er condens tussen hebt? Lijkt me wel tof om een keer in het echt te zien en denk inderdaad dat het een extra luxe is omdat het niet alleen warmte isoleert maar natuurlijk ook geluid.
@ Mischatdi Ja net paar weken geleden bij Carglass een nieuw voorraam laten zetten en toen uitvoerig gevraagd over de soms blauwe gloed die je ziet op voorramen als ze je tegemoet rijden.
Het is inderdaad een laagje folie wat uv stralen tegenhoud en nog een nut wat me nu even is ontschoten.
De 350 die ik extra moest betalen was ook echt extra want ze hebben me het laten zien wat de normale ramen kosten (werd gratis voor me vervangen) en wat de ramen met de dikkere laag folie kost.
Hij vertelde me tevens dat tegenwoordig bijna ieder voorraam een laagje folie er tussen heeft als standaard UV werend glas.
De reden dat (volgens hem) je geen of minder bereik hebt in de auto is omdat van af de boven kant het voorraam het grootste gedeelte is waar stralingen van satellieten rechtstreeks de auto binnen kunnen komen (achterraam is meestal al helemaal zwart)
Hij zei wil je geen nare verrassingen tegen komen en buiten je standaard auto telefoon die via de antenne op het dak gaat ook gewoon kunnen bellen wil ik het je afraden.
Toen ik de 350 hoorde was ik eigenlijk al om maar ik heb inderdaad maar besloten om zijn advies op te volgen.
De ramen met zonneband zijn trouwens echt verschrikkelijk lelijk, de band is knalgroen en springt er echt uit.
@ Mischatdi Ja net paar weken geleden bij Carglass een nieuw voorraam laten zetten en toen uitvoerig gevraagd over de soms blauwe gloed die je ziet op voorramen als ze je tegemoet rijden.
Het is inderdaad een laagje folie wat uv stralen tegenhoud en nog een nut wat me nu even is ontschoten.
De 350 die ik extra moest betalen was ook echt extra want ze hebben me het laten zien wat de normale ramen kosten (werd gratis voor me vervangen) en wat de ramen met de dikkere laag folie kost.
Hij vertelde me tevens dat tegenwoordig bijna ieder voorraam een laagje folie er tussen heeft als standaard UV werend glas.
De reden dat (volgens hem) je geen of minder bereik hebt in de auto is omdat van af de boven kant het voorraam het grootste gedeelte is waar stralingen van satellieten rechtstreeks de auto binnen kunnen komen (achterraam is meestal al helemaal zwart)
Hij zei wil je geen nare verrassingen tegen komen en buiten je standaard auto telefoon die via de antenne op het dak gaat ook gewoon kunnen bellen wil ik het je afraden.
Toen ik de 350 hoorde was ik eigenlijk al om maar ik heb inderdaad maar besloten om zijn advies op te volgen.
De ramen met zonneband zijn trouwens echt verschrikkelijk lelijk, de band is knalgroen en springt er echt uit.
Re: Dubbel glas
Ik ook de optie van het gelamineerde geluid- en warmtewerende glas rondom. Voor de zijruiten ideaal; kunnen ze die in elk geval niet meer intikken. Mijn vorige e61 had het ook, mijn MB G niet; en bij beide hebben via een zijruit proberen in te breken. Bij de BMW alleen een *, bij de G was de ruit stuk... Altijd leuk als je nog 150km in de regen naar huis moet...
Voor mij is het het waard!
Voor mij is het het waard!