325i Schokkerig lopen en op 5 cilinders?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jaycvenlo

325i Schokkerig lopen en op 5 cilinders?

Bericht door Jaycvenlo » 20 dec 2011, 09:49

Dag forum members,

ik ben sinds 2 weken bmw rijder (E46 325i van bj 2000) en bevalt prima. Echt heb ik gisteren en vanmorgen me eerste probleempjes / opmerkelijkheden gehad. Ben japanners gewend dus ik moet in dit wereldje een beetje inrollen..

Toen ik gistermorgen naar me werk reed begon de auto halverwege stotterend te rijden. Daarbij was het vermogen verlies en het gebrek aan koppel duidelijk. Mijn eerste vermoeden gaat uit naar dat ie dan op 5 cilinders loopt... zeker in combinatie met koud en nat weer. Het rare er aan is, is dat het niet is wanneer ie helemaal koud is, maar het pas naar een 10 minuten rijden ofzo optrad! Toen ik savonds weer naar huis reed en nog naar vrienden enzo was er helemaal niks meer aan de hand. Auto liep echt als een zonnetje.. super stil, zeer constant in de toeren enz....
En Vandaag idem.. al was het een stuk minder erg dan gisteren.

Iemand enig idee wat het kan zijn? heb de fora inmiddels wel zon beetje afgestruind maar geen idem probleem gevonden.
Auto is altijd door garage onderhouden en vorige heeft nooit problemen gehad wat dan ook.

ps. een ander puntje, wanneer de auto warm is en ik stil sta ruikt ie een beetje eigenaardig.. soort verbrande lucht.. maar olie geloof ik niet. De vorige eigenaar zei dat het condens van de airco was dat op het spaghetti spruikstuk viel. erg vervelend

jkrd

Re: 325i Schokkerig lopen en op 5 cilinders?

Bericht door jkrd » 21 dec 2011, 11:59

hallo jac

doen je ruiterwisser sproeiers het goed???

die van mij lekte precies boven bougies en dme
gevolg inhouden stotteren

heb naar monteur(kennis) gebracht

deze heeft
bougie schoongemaakt en dichtgekit voor nu moet nog even langs de sloop voor nieuwe/andere sproeier

maar probleem was bij mij toen verholpen?!?!?!

hoop dat het voor jou ook iets simpels betreft zou eerst dit even controleren
Laatst gewijzigd door jkrd op 21 dec 2011, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaycvenlo

Bericht door Jaycvenlo » 21 dec 2011, 12:04

Ja als ik ze zo gebruik doen ze het prima... zou kunnen en misschien komt daar ook de stank vandaan. want iets stinkt er als ie warm is.
Degene waarvan ik em kocht zei condens van airco op spruitstuk.. zou kunnen of course.. herken de geur niet.. is geen bezine iig...
Vanmorgen deed het probleem zich weer kort voor.. zodra ik dan de auto uit zet en meteen weer aan.. is het weg en loopt ie weer normaal!

jkrd

Bericht door jkrd » 21 dec 2011, 12:57

misschien is het de geur van de ruiterwisservloeistof die condenseert??

Check eerst je bougies goed en anders de mobine ook gelijk even voorkomen is altijd beter als genezen

heb toen ik die van mij kocht gelijk deze dingen vervangen op voorhand

6x nieuw bougies
nieuwe benzine filter
nieuwe benzine slangen
nieuwe luchtfilter
nieuwe oliefilter plus verversen
nieuwe fusee kogels
uit laten lijnen en balanceren en nieuwe banden

toen ik mn auto naar mijn vaste monteur bracht (hobbyist)
was ik dan ook in de veronderstelling na doorlezen van de forums dat mijn kat verstopt zat of lambdasonde of dme kapot?
mijn monteur zei gelijk hij loopt op 5 cylinders of bougie of bobine

ik zei eigenwijs als ik was maar hij doet het dan wel weer goed en dan niet dan weer wel misschien kat????
heb me auto achtergelaten

monteur belde mij met halfuurtje
auto is klaar kosten 15 euro
fijn zo'n monteur met een brug in zijn schuur

ben erg blij met die man en zijn ervaring met auto's :duim:

Jaycvenlo

Bericht door Jaycvenlo » 21 dec 2011, 13:24

Zo heb ik er ook 2 lopen. Een oudere man die nooit iets anders heeft gedaan dan sleutelen, en een jongere. die altijd mijn impreza in onderhoud had!
Misschien dan toch maar effe kleine beurt laten doen door een van beide en effe na laten kijken op vanalles!
De vorige eigenaar beweert dat dit probleem nooit eerder was....op zich geloof ik hem wel.. kan altijd gebeuren...!

ps dit is er bij 83000 km nieuw opgekomen.. (heeft nu 101000km gelopen)
Stuurpomp

Stationair regelaar (CCV)
Vacuumslangen
Gasklephuis
Inlaat pakking set
Brandstof opvoerpomp (zit op de tank)
Stabilisatiestang linker voorwiel
Remblokken

gr

Jimmy

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”